۶۲۸۷۲۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نگرانی اروپا از سقوط دولت «ترزا می»

هم‌زمان با کناره‌گیری دومین وزیر دولت «ترزا می» در یک هفته گذشته، گمانه‌زنی مقامات اروپا نسبت به سقوط کابینه وی تا پیش از پایان سال جاری میلادی قوت گرفته و حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین نیز خود را برای دست گرفتن سکان دولت آماده می‌سازد.

خبرگزاری ایرنا: هم‌زمان با کناره‌گیری دومین وزیر دولت «ترزا می» در یک هفته گذشته، گمانه‌زنی مقامات اروپا نسبت به سقوط کابینه وی تا پیش از پایان سال جاری میلادی قوت گرفته و حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین نیز خود را برای دست گرفتن سکان دولت آماده می‌سازد.

روزنامه تایمز روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: مقامات بروکسل نگران هستند که بی‌ثباتی دولت «ترزا می» ممکن است منجر به تغییر دولت و یا برگزاری انتخابات زودهنگام و پیروزی حزب کارگر شود.

این روزنامه انگلیسی افزود: یک رهبر اروپایی می‌گوید که مقامات بروکسل خود را برای تمام سناریوها اعم از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا و یا توقف روند برگزیت پس از انتخابات زودهنگام، آماده می‌سازند.

تایمز به نقل از وی افزود: 'وضعیت قدرت در انگلیس دچار مشکل و به‌شدت شکننده شده است. انگلیس ضعیف شده و ضعف ترزا می مذاکرات برگزیت را دشوار کرده است'
این تحولات پس‌ازآن صورت می‌گیرد که «پریتی پتل» وزیر پیشین توسعه بین‌الملل و مایکل فالون وزیر پیشین دفاع انگلیس دو مقامی هستند که ظرف یک هفته گذشته از سمت خود کناره‌گیری کردند.

خانم پتل شامگاه گذشته به دلیل ملاقات مخفیانه با مقامات رژیم صهیونیستی در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی و مایکل فالون نیز هفته گذشته به دلیل رفتار ناشایست خود با یک زن خبرنگار استعفا دادند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، خانم پتل در جریان سفرش به سرزمین‌های اشغالی در ماه آگوست گذشته بدون هماهنگی با وزارت خارجه انگلیس، با رهبر یکی از احزاب اصلی رژیم صهیونیستی و شماری از سازمان‌ها دیدار و در رابطه با موضوع‌های دوجانبه بحث و رایزنی کرده است.

طبق پروتکل، وزیران دولت انگلیس باید درباره دیدارهای رسمی خارجی به وزارت امور خارجه این کشور اطلاع دهند.

خانم پتل در متن استعفای خود ضمن عذرخواهی از دیدارهای مخفیانه‌اش نوشت که اقدامات وی مغایر استانداردهای یک وزیر دولت به شمار می‌رود. «ترزا می» نیز ضمن پذیرش استعفای وی عنوان کرد: انگلیس و اسرائیل دو متحد نزدیک یکدیگر هستند؛ هرچند دو دولت بایستی همکاری نزدیکی داشته باشند اما تمام اقدامات باید رسمی و از طریق کانال‌های قانونی صورت گیرد.

به گزارش روزنامه تایمز، دوستان خانم پتل وزارت خارجه انگلیس را متهم می‌کنند که تلاش‌های این سیاستمدار انگلیسی را در راستای گسترش همکاری‌های لندن - تل‌آویو در رابطه با سوریه از بین برده است.

در همین تام واتسون معاون رهبر حزب کارگر، طی نامه‌ای به نخست‌وزیر انگلیس خواستار افشای جزئیات بیشتری در رابطه با اخراج خانم پتل شد.

وی در این نامه نوشت: من آگاه شدم که وزارت خارجه به‌عمد از دفتر نخست‌وزیری خواسته تا اطلاعاتی را که خانم پتل در جریان سفرش به اسرائیل از سوی وزارت خارجه دریافت کرده، حذف کند.این مساله نشان می‌دهد که خانم پتل سیاست دومی را در رابطه با اسرائیل در پیش‌گرفته و او به دلیل نقض پروتکل‌های دولتی اخراج نشده، بلکه به دلیل افشای این مساله اخراج شده است.

این سیاستمدار انگلیسی افزود: اگر چنین باشد دولت از شرایط باثباتی برخوردار نیست و تداوم تحولات اخیر می‌تواند به سقوط دولت منجر شود. ما با مانیفست خود آمادگی داریم که انتخابات زودهنگام برگزار شود.

بر اساس قوانین انگلیس اگر ترزا می از مقام نخست‌وزیری و رهبری حزب محافظه‌کار کناره‌گیری کند، انتخابات درون‌حزبی برگزار می‌شود و فرد دیگری جایگزین وی خواهد شد. اما اگر نمایندگان مجلس به برگزاری انتخابات زودهنگام رأی دهند، سایر احزاب سیاسی قادر به رقابت خواهند بود و با توجه به تحولات اخیر سیاسی در این کشور، احتمال کسب کرسی‌های بیشتر از سوی حزب کارگر دور از انتظار نیست.

در جریان آخرین انتخابات سراسری انگلیس، حزب محافظه‌کار به رهبری «ترزا می» 13 کرسی خود را از دست داد و مجبور شد با حمایت حزب دمکراتیک وحدت طلب، دولت اقلیت تشکیل دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج