۶۲۸۸۲۶
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

درخواست بررسی ماهیت قراردادهای موقت کار

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی امیدوار است با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سامانه ثبت قراردادهای کار، نظارت و کنترل بهتری بر انعقاد قراردادهای کار صورت گیرد و کارگران احساس امنیت بیشتری پیدا کنند.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی امیدوار است با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر سامانه ثبت قراردادهای کار، نظارت و کنترل بهتری بر انعقاد قراردادهای کار صورت گیرد و کارگران احساس امنیت بیشتری پیدا کنند.

فتح الله بیات اظهار کرد: اگر طرح ثبت قراردادهای کار هرچه سریع تر به اجرا درآید قراردادهای کاری که در سامانه ثبت می‌شوند قابل کنترل و نظارت خواهند بود.

وی افزود: در حال حاضر کمیته امنیت شغلی در شورای عالی کار تشکیل شده که جلساتی هم درباره ساماندهی قراردادها برگزار کرده است و طرح معاونت روابط کار وزارت تعاون در خصوص موضوع تبصره یک ماده ۷ قانون کار را پیگیری می‌کند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ادامه داد: تبصره یک ماده ۷ قانون کار می‌گوید حداکثر مدت برای کارهای غیرمستمر باید مشخص شود، یعنی کارگری که در کاری مشغول است مشخص شود این کار مدتش موقت است یا دائم و اگر موقت باشد حداکثر مدت آن باید مشخص شود.

بیات تاکید کرد: پیگیری تبصره یک ماده ۷ توسط معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شده و اگر ماهیت قراردادهای موقت مشخص شود از بلاتکلیفی بیرون می‌آییم.

این مقام مسئول کارگری با اشاره به تبصره دو ماده ۷ قانون کار اظهار کرد: در این تبصره عنوان شده که اگر مدت قرارداد قید نشود آن قرارداد دائمی تلقی می‌شود که خلأ قانونی ایجاد کرده و متاسفانه کارفرمایان زمان تعیین می‌کنند در حالی که جامعه کارگری این ماده را روح قانون کار می‌داند و نسبت به آن حساس است.

وی گفت: متاسفانه امروز شاهدیم در بسیاری از کارهای مستمر و دائم، با کارگران قرارداد موقت منعقد می‌شود که خلاق قانون است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارفرمایان پول دارن هر کاری دوست دارن میتونن انجام بدن کی بفکر کارگره عمو

    • بدون نام

      یه کارگردان که ایرانی هم وطن خانه نشین بش وافغانی خارجی سرکاربرعکس ومنابع وطن وهم وطنان واین خیانت بزرگیه

    • مجتبی

      این کارا همش الکیه کی میاد به داده کارگره بدبخت برسه هیچکدوم از آقایون واقعا از قراردادهایه کار خبر ندارن همه جا کارگر روز مزد میگیرن بدونه قرارداد با نهایتا برایه ۱۲ ساعت کار ۳۶ هزار تومان تازه اونم تو بهترین حالتش آخه این حقوقی که به کارگران میدن کجا رو میگیره بالایی ها رو که کارفرماها دهنشونو میبندن با پول ماها هم که صدامون به هیچ جا نمی‌رسه اگه صدامونم در بیاد خیلی راحت میندازنمون بیرون با این قراردادهایه الکی خلاصه سرتونو درد نیارم تو مملکته اسلامی که سود وام بگیرن ۲۸ درصد ما کارگران باید بریم کشکمونو بسابیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج