۶۲۸۸۷۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ابراز نگرانی آمریکا از اقدامات اخیر در عربستان

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که اقدامات اخیر در عربستان و پاکسازی جمعی افراد متهم شده به فساد توسط سعودی &#۰۳۹;نگرانی هایی&#۰۳۹; ایجاد کرده است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که اقدامات اخیر در عربستان و پاکسازی جمعی افراد متهم شده به فساد توسط سعودی 'نگرانی هایی' ایجاد کرده است.

'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا افزود که واشینگتن تحقیقات بی سابقه این کشور حوزه خلیج فارس را در مورد اختلاس ۱۰۰ میلیارد دلاری از نزدیک زیر نظر دارد.
وزیر امور خارجه آمریکا که به منظور همراهی کردن ' دونالد ترامپ' در نشست سران سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا - پاسیفیک در ویتنام به سر می برد،افزود: اقدام برای پاکسازی و مقابله با فساد عربستان سعودی مدیریت شده بود.
وی گفت که به نظر من این اقدام مدیریت شده بود و تا زمانی که مشاهده نکنیم چگونه با این موضوع برخورد می شود، نگرانی هایی وجود خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، بیش از ۲۰۰ نفر به منظور پاسخگویی در مورد آنچه عربستان سعودی یک اختلاس ۱۰۰میلیارد دلاری و رسوایی فساد می داند، در بزرگ ترین پاکسازی سیاسی این پادشاهی بازداشت شده اند.
'محمد بن سلمان' در حال تحکیم قدرت خود است و در بین دهها نفری که بازداشت شده اند چندین شاهزاده، وزیر و یک تاجر میلیاردر وجود دارد.
'تیلرسون' که کشورش از متحدان نزدیک سعودی است با اشاره به اینکه دو روز پیش با 'عادل الجبیر' همتای عربستانی اش تماس داشته، تصریح کرد باید منتظر ماند و مشاهده کرد که این اقدامات تا چه میزان مخرب است.
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد ، برداشت من این است که آنها این دستگیری ها را در این مرحله واقعی نمی دانند و تنها برای هشدار به مردمی است که بدانند عاقبت انجام دادن آنچه که تصور می شود درست است، چیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد اینکه چگونه به این موضوع رسیدگی می شود، در این زمان کاملا نامشخص است و من نمی خواهم بیش از آنچه که مشاهده می کنم، گمانه زنی داشته باشم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا دلواپس منافع هنگفت خودش در عربستان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج