جاباما
۶۲۸۸۸۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بازگشت بیش از یک‌ میلیون زائران اربعین به کشور

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) از ورود حدود یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) از ورود حدود یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کشور خبر داد.

مجید آقابابایی درباره آخرین آمار ورود زائران ایرانی اربعین حسینی(ع) به کشور اظهار کرد: تا ساعت ۶ صبح امروز جمعه نوزدهم آبان ماه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: روند بازگشت زائران که از روزهای گذشته آغاز شده و در حال حاضر به اوج خود رسیده در ساعتهای آتی نیز از مرزهای سه‌گانه مهران، چذابه، شلمچه و مرزهای هوایی ادامه خواهد یافت.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم اعم از موکبها و خودروهای حمل‌ونقل نیز در پایانه‌های مرزی برای زائران اندیشیده شده و به آنها توصیه می‌شود تمامی نکات ترافیکی و بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

گفتنی است، جلسه دبیران کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی اربعین حسینی به‌ریاست مجید آقابابایی دبیر این ستاد، غروب روز گذشته برگزار شد و در این نشست، لزوم اطلاع‌رسانی به زائران برای رعایت جدی مسایل بهداشتی در طول سفر و بازگشت به ایران مورد تأکید قرار گرفت.

براساس گزارش‌های ارائه‌شده، از آغاز روند اربعین تا پایان روز پنجشنبه، سوانح رانندگی در ۶ استان مسیر تردد زائران، نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است.

همچنین در همین مدت، ۶۷ درصد از تعداد فوت‌شدگان و ۶۰ درصد از تعداد مجروحان حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

ضمناً ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس از مرز مهران، پنج هزار و پانصد دستگاه اتوبوس از مرز چذابه و ۲ هزار اتوبوس از مرز خرمشهر زائران را به داخل کشور منتقل کرده‌اند.

با تمهیدات اندیشیده‌شده تردد زائران به‌سهولت در حال انجام است و هیچ گره ترافیکی در محورهای تردد زائران وجود ندارد؛ به‌علاوه یک‌هزار دستگاه اتوبوس در مرز مهران آماده است تا در صورت نیاز برای انتقال زائران مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین ۵۵۰ اتوبوس در مرز مهران، ۱۱۰ اتوبوس در شلمچه و ۹۰ اتوبوس در چذابه به‌صورت ذخیره تا تاریخ ۲۶ آبان برای انتقال زائران آماده مستقر می‌مانند، ضمن اینکه در داخل عراق هم حمل‌ونقل به‌خوبی انجام شده است.

در زمینه امکانات رفاهی به زائران نیز بر اساس گزارش کمیته‌های ذی‌ربط، مشکل خاصی وجود ندارد و خدمات تغذیه، اسکان، آب، برق و عملیات بانکی و طبق برنامه به‌صورت پایدار ارائه می‌شود.

همچنین مشکلی بابت کمیت و کیفیت تغذیه و اسکان وجود نداشته و مواکب به‌تناسب میزان زائران، در طول ایام بازگشت زائران، خدمت‌رسانی می‌کنند.

در مجموع ۳۲۰ موکب ایرانی و ۳۰ موکب مشترک ایران و عراق در مسیر تردد زوار فعال هستند و عمده این مواکب دارای پزشک، پرستار و امکان ارائه دارو هستند، با وجود این، متأسفانه مشکل فقدان امکانات ارتباطی به‌ویژه در موضوع اینترنت به‌صورت جدی، همانند سال گذشته وجود دارد.
همچنین با توجه به گزارش‌های رسیده، بر رعایت اصول بهداشتی توسط زائرین از جمله استفاده از لیوان یک بار مصرف، آب معدنی و غذای گرم و همچنین عدم استفاده از سبزیجات، ظروف مشترک و غذای سرد تأکید شد.

همچنین تأکید شد که زائران چنانچه نشانه‌ای از بیماری حتی سرماخوردگی مشاهده کردند، حتماً قبل از عزیمت به شهرها و منازل خود به پایگاه‌های درمانی هلال احمر و اورژانس کشور که به‌صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مرزی و طول مسیر و شهرهای مرزی مستقر هستند، مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج