۶۲۸۹۱۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بسته‌ شدن راه فرار داعشی‌ها از «حویجه‌قاطع»

منابع سوری از آزادسازی روستای الرشدیه در حومه حلب و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌های داعشی در منطقه حویجه‌قاطع در دیرالزور خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم: نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها به فشارهای خود بر تروریست‌های داعشی در داخل منطقه حویجه‌قاطع در شمال غربی دیرالزور ادامه می‌دهند تا این منطقه واقع در مجاورت رودخانه فرات را از لوث آنها پاکسازی کنند، این در حالی است که یگان‌های مهندسی به کشف و خنثی‌سازی بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی داعش در محله‌های آزاد شده شهر دیرالزور ادامه می‌دهند.

بر اساس این گزارش، ارتش و همپیمانان حلقه محاصره تروریست‌های داعشی را در حویجه‌قاطع تنگ‌تر کرد و به آنها مهلت داد تا خود را تسلیم کنند،‌زیرا هیچ راهی برای عقب‌نشینی یا فرار آنها از این منطقه وجود ندارد،‌منطقه‌ای که تنها شاهراه اصلی به سمت حومه شمالی و شرقی دیرالزور از طریق رودخانه فرات به شمار می‌رود.

این در حالی است که برخی اخبار از حضور ابوبکرالبغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در یک منطقه کوچک در انتهای شهر البوکمال حکایت می‌کند که اخیرا آزاد شده است.

ارتش سوریه و همپیمانان آن اخیرا شهر البوکمال آخرین دژ و قلعه گروه تروریستی داعش در دیرالزور را آزاد کردند و با آزادسازی این منطقه، تنها مکان‌هایی که تحت اشغال داعش باقی مانده، منطقه کوچکی است که از شمال البوکمال تا المیادین در خطی به طول 60 کیلومتر قرار دارد و مهمترین روستاهایی که در این فضاهای باقی مانده شامل «العشارة، أبو حمام، هجین، الجلاء وسوسة» است که در دو سوی فرات قرار دارد.

در شمال سوریه، هم ارتش روستای الرشدیه در حومه جنوب شرقی را در چارچوب عملیاتی آزاد کرد که در منطقه‌ای آغاز شده که بین حومه حلب تا حومه شمال شرقی حماه امتداد دارد.

از سوی دیگر،‌جنگنده‌های روسی یکی از مقرهای باند تروریستی فتح‌الشام به سرکردگی جبهه النصره را در شرق حماه بمباران کردند که به هلاکت 13 سرکرده آنها از جمله ابوالعباس کللی،‌حمزه العراقی و ابوعائشه محمبل منجر شد.

خبر دیگر اینکه درگیری‌های شدید میان گروه‌های تروریستی در حومه غربی حلب میان باند تحریرالشام به سرکردگی جبهه النصره و گروه نورالدین الزنکی ادامه دارد و دو طرف مواضع یکدیگر را با تانک هدف قرار می‌دهند، این درگیری‌ها نشان می‌دهد که باند تروریستی تحریرالشام به دنبال سیطره بر بخش‌های بیشتری از حومه حلب از طریق بیرون راندن گروه‌های تروریستی دیگر است و خبرها همچنین از مقدمه‌چینی جبهه النصره برای سیطره بر منطقه الشیخ سلیمان بزرگترین قلعه الزنکی حکایت می‌کند.

این در حالی است که ابوسراقه که از باند تحریرالشام جدا شده گفته است تحریرالشام با حمله به گروه نورالدین الزنکی در حقیقت دستورات سازمان اطلاعات ترکیه را برای پایان دادن به گروه نورالدین الزنکی اجرا می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج