جاباما
۶۲۸۹۴۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اهمیت عزت‌اللهی برای کی‌روش؛ پادشاهِ آسمان

هیچ کدام از بازیکنان پاناما نتوانستند روی سر سعید عزت‌اللهی هد بزنند. عزت اللهی در صد در صد نبردهای هوایی‌اش پیروز بود و هر ۹ ضربه سر اول را زد.

وبسایت نود: سعید عزت‌اللهی یک هافبک دفاعی خاص برای تیم ملی و کارلوس کی‌‌روش است. بازیکن ۲۱ ساله انزلی‌چی که قدی ۱۹۰ سانتی‌متری دارد. همین قد بلند او، مهم‌ترین پوئن‌اش محسوب می‌شود. عزت‌اللهی ویژگی‌های زیادی در پست هافبک دفاعی دارد. از پاس‌های قطری و بلندش تا شناخت درست از هندسه بازی. ولی چیزی که او را متمایز از بقیه هافبک دفاعی‌های ایرانی می‌کند، تبحرش روی توپ‌های هوایی است. عزت‌اللهی اولین هافبک دفاعی تیم ملی بعد از جواد نکونام است که می‌تواند نبردهای هوایی را پیروز شود و خوب ضربه سر می‌زند.

سعید عزت‌اللهی در بازی شب قبل مقابل پاناما همه ضربه سرها را زد و در نبردهای هوایی‌اش موفقیتی ۱۰۰درصدی داشت. عزت‌اللهی دیشب ۹ مرتبه به هوا پرید و در هر ۹ بار هم قبل از اینکه حریف توپ را لمس کند، ضربه سر را زد. اتفاقی که برای کی‌روش اهمیتی ویژه دارد. کی‌روش بعد از نکونام، هافبک‌دفاعی‌هایی را امتحان کرد که قدرت سرزنی داشته باشند. یکی از دلایلی که روزبه چشمی همچنان در اردوهای تیم ملی حضور دارد هم شاید به همین موضوع مربوط باشد. روزبه در این مدت نشان داده برخلاف اینکه یک هافبک دفاعی مطمئن بود، ولی دفاع خوبی نیست. ولی در رقابت‌هایی مانند جام‌جهانی نیاز به بازیکنانی چند پسته است که بتوانند در مواقع مصدومیت و محرومیت، جای بقیه را پر کنند. با توجه به محرومیت سعید عزت‌اللهی از دیدار نخست جام جهانی، هیچ بعید نیست که کی‌روش در آن بازی از روزبه چشمی به عنوان جانشین سعید بازی بگیرد. چشمی نه به اندازه عزت‌اللهی، ولی بعد از او بهترین بازیکنی است که می‌تواند هد بزند. اتفاقی که کی‌روش نشان اهمیتی ویژه‌ای برای آن قائل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج