جاباما
۶۲۸۹۷۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تاکید دوترته بر خرید تسلیحات از روسیه

دوترته رئیس جمهور فیلیپین امروز جمعه در سخنانی از کمک به موقع روسیه در شکست تروریست های داعش در جنوب این کشور تشکر کرده و تمایل خود را برای خرید تسلیحات روسی ابراز داشته است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین امروز جمعه در سخنانی از کمک به موقع روسیه در شکست تروریست های داعش در جنوب این کشور تشکر کرده و تمایل خود را برای خرید تسلیحات روسی ابراز داشته است.

دوترته ماه گذشته آزادسازی شهر مراوی از دست تروریست های داعش را پس از ۱۵۴ روز درگیری اعلام کرد. در این درگیری خونین بیش از ۱۱۰۰ نفر از جمله ۱۶۵ سرباز ارتش فیلیپین کشته شدند. حدود ۴۰۰ هزار نفر در این درگیری ها بی خانمان شدند.

دوترته در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه اجلاس اپک در ویتنام تاکید کرد: می خواهم یک ارتش قوی بسازم و این دلیل برای شما بسیار مهم خواهد بود تا بدانید ما این بار قصد خرید تسلیحات نظامی از روسیه را داریم.

فیلیپین قصد دارد بیش از ۲۰ هزار قبضه تفنگ از آمریکا خریداری کند ولی برخی سناتورها نگرانی خود را نسبت به وضعیت خقوق بشر و افزایش کشتارها در فیلیپین اعلام کرده و مانع از فروش این تسلیحات شده اند.

ولی چین و روسیه که روابط خود را طی ماه های اخیر با مانیل گسترش داده اند؛ حدود ۱۱ هزار قبضه تفنگ و کامیون های نظامی به عنوان کمک در اختیار این کشور قرار دادند.

روسیه و فیلیپین در جریان نخستین سفر وزیر دفاع روسیه به مانیل طی ماه گذشته قرارداد نظامی را امضا کردند. فیلیپین برای نوسازی ارتش ۲.۴۴ میلیارد دلار بودجه اختصاص داده است. این برنامه قرار است طی سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ میلادی اجرا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج