جاباما
۶۲۹۰۸۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خواب آرام فدراسیون در باد پنج ستاره شدن

در روزهایی که همه از موفقیت‌های تیم‌ نوجوانان ایران سخن می‌گفتند و در تمامی محافل بحث بر سر درخشش فرزندان این مرز و بوم در آوردگاه جهانی هندوستان بود، فوتبال ایران با شوک سنگیني روبه‌رو شد و تیم جوانان نتوانست در بین تیم‌های اردن، سوریه و فلسطین مجوز صعود به رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا را به دست بیاورد.

روزنامه قانون: در روزهایی که همه از موفقیت‌های تیم‌ نوجوانان ایران سخن می‌گفتند و در تمامی محافل بحث بر سر درخشش فرزندان این مرز و بوم در آوردگاه جهانی هندوستان بود، فوتبال ایران با شوک سنگیني روبه‌رو شد و تیم جوانان نتوانست در بین تیم‌های اردن، سوریه و فلسطین مجوز صعود به رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا را به دست بیاورد. در آخرین دیدار از گروه E مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا اردن و سوریه همگروه‌های ایران به مصاف يكديگر رفتند که اردن با شکست دو بر یک حریف، صدرنشین و به صورت مستقیم راهی مرحله نهایی این مسابقات شد. با صدرنشینی اردن با هفت امتیاز تیم ملی ایران با پنج امتیاز در رده دوم قرار گرفت و به دلیل امتیاز کمتر نسبت به سایر تیم‌های دوم این دوره از مسابقات، نتوانست به مرحله نهایی صعود کند تا یک ناکامی در کارنامه فوتبال ایران ثبت شود. ایران در این دوره از مسابقات مقابل اردن و سوریه با تساوی متوقف شد تا پیروزی پرگل برابر فلسطین نيز چاره‌ساز نشود.

خواب آرام فدراسیون در باد پنج ستاره شدن

شاید در اینجا بتوان این نقل قول معروف را به فدراسیون گوشزد کرد که پنج ستاره شدن سخت اما حفظ آن سخت‌تر است. در یک سال اخیر فدراسیون فوتبال سیاست عجیبی را در قبال تیم‌های پایه در نظر گرفته و معلوم نیست معیار و ملاک انتخابات بر چه اساسی است. فدراسیون چراغ خاموش تصمیماتی می‌گیرد که اغلب با شکست روبه‌رو می‌شود. از ۱۸ اردیبهشت ۹۵ که مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده گرفت، تیم‌های پایه به واسطه اقدامات خوبی که در گذشته انجام شده بود، به فصل شکوفایی رسیدند و تیم‌های جوانان و نوجوانان توانستند با قلع و قمع کردن حریفان خود، راهی جام جهانی شوند. تیم جوانان بعد از ۱۶ سال به جام جهانی رفت و نخستين برد تاریخ خود را در این رقابت‌ها کسب کرد. تیم نوجوانان نيز با کسب چهار پیروزی و صعود به مرحله یک چهارم نهایی از لحاظ کسب نتیجه بهترین عملکرد تاریخ این تیم را داشت. این موفقیت‌ها در راستای تصمیماتی بود که از گذشته اتخاذ شد و در این فدراسیون ادامه یافت اما حاصل تصمیمات فدراسیون فعلی جز ناکامی چیز دیگری نبوده است.

انتخاب اشتباه، پیروانی را نيز قربانی کرد

فدراسیون فوتبال در تصمیمی که معلوم نشد بر چه اساسی اتخاذ شده است، سرمربی تیم جوانان را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کرد و تیم ایران راهی قرقیزستان شد تا در رویارویی با قرقیزستان و عمان نتواند مجوز صعود به رقابت‌ها قهرمانی آسیا را به دست بیاورد. این تصمیم اشتباه، ضمن اینکه باعث شد مربی‌اي مثل پیروانی که بهترین نتایج تیم جوانان را گرفته بود به اصطلاح بسوزد و تیم امید و جوانان را نيز نابود کرد. پیروانی که در تیم جوانان بسیار موفق بود، در تیم امید قربانی شد و تیم جوانان نيز در بلاتکلیفی به سر می‌برد. با حذف تیم ملی امید و تیم ملی جوانان از رقابت‌های قهرمانی آسیا، تاکنون دو ناکامی بزرگ برای فوتبال ایران در رده‌های پایه ثبت شده است. دود این اتفاق بیش از همه در چشم نسلی رفت که در جام جهانی نوجوانان نشان داد می‌توانند آینده خوبی برای فوتبال ایران رقم بزنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج