۶۲۹۱۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جزئیات انتشار اوراق ارزی از سوی بورس

رئیس سازمان بورس با تشریح جزئیات انتشار اوراق ارزی از سوی این سازمان گفت: انتشار اوراق ارزی در داخل و فروش آن به صورت ریالی برای ۲میلیارد دلار در نظر گرفته شده که منتظر درخواست شرکتها هستیم.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بورس با تشریح جزئیات انتشار اوراق ارزی از سوی این سازمان گفت: انتشار اوراق ارزی در داخل و فروش آن به صورت ریالی برای ۲میلیارد دلار در نظر گرفته شده که منتظر درخواست شرکتها هستیم.

شاپور محمدی در خصوص انتشار اوراق ارزی گفت: در قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور، اجازه انتشار اوراق ارزی از سوی وزارت نفت داده شده که بر این اساس، سازمان بورس، تمام همکاری‌های لازم را در این زمینه صورت خواهد داد. البته ملاحظاتی در این راستا وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: نکته انتشار اوراق ارزی این است که وقتی می‌خواهیم در کشورهای دیگر، اوراق ارزی منتشر کنیم، باید مجوزهای لازم از نهاد ناظر مربوط به آن کشور اخذ شود که البته از طریق تفاهم‌نامه هایی که با سایر کشورها داریم، این امکان فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: مساله اصلی این است که انتشار اوراق ارزی در سایر کشورها، برای ایران تعهد ارزی ایجاد می‌کند؛ بنابراین بانک مرکزی به عنوان متولی بازار ارز کشور، باید کمک لازم را در این زمینه صورت دهد تا این امکان فراهم شود.

محمدی یکی دیگر از راهکارها را انتشار اوراق ارزی با فروش ریالی دانست و خاطرنشان کرد: تفاهمی نیز در این رابطه با بانک مرکزی انجام شده و سازمان بورس آمادگی دارد که اوراق ارزی را در داخل منتشر کند؛ اما فروش آن به صورت ریالی باشد.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: برای انتشار اوراق ارزی با فروش ریالی، ظرفیتی که در مرحله اول نظر گرفته شده، ۲ میلیارد دلار است که این آمادگی وجود دارد؛ اما درخواست ها باید از سوی شرکتها داده شده و دولت باید بتواند تخصیص لازم را از طریق سازمان برنامه و بودجه صورت دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج