جاباما
۶۲۹۲۹۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

خطر از دست‌رفتن یکه تازی ایران در آسیا

حضور استرالیا در دو پلی آف جام جهانی ۲۰۱۸ برای دریافت بلیت سفر به روسیه آن هم به عنوان آخرین سهمیه ممکن است صدرنشینی ایران در رنکینگ فیفا را برای اولین بار تهدید کند.

ورزش سه: این درست ایران در آخرین رنکینگ فیفا با وجود سقوط ۹ پله ای همچنان با اختلاف امتیازی نسبتا قابل قبول صدرنشینی در قاره آسیا رابرای مدتی طولانی حفظ کرد اما این جایگاه ممکن است با حضور استرالیا به عنوان نزدیک ترین تعقیب کننده ایران در آسیا به خطر بیافتد تا یکه تازی تیم ملی در قاره از دست برود.

ماجرا از این قرار است که حضور استرالیا در دو پلی آف جام جهانی مقابل تیم سوم گروه A یعنی سوریه همچنین حضور در پلی آف پایانی مقابل نماینده چهارم کونکاکاف یعنی هندوراس باعث شد تا کانگوروها به نسبت تمام تیم های حاضر در قاره کهن ۴ بازی رسمی بیشتر انجام بدهند. بازی هایی که تا امروز سه بار هم زمان با بازی های دوستانه و تدارکاتی سایر تیم های قاره برگزار شده و ماحصل آن یک برد و دو تساوی برای استرالیا بوده است.

از همین رو اگر کانگوروها در بازی برگشت با هندوراس که در خاک خودشان برگزار می شود بتوانند برنده از زمین خارج و جواز حضور در روسیه را به دست بیاورد با دو برد و دو تساوی در بازی های رسمی بیشترین میانگین امتیازی را در رنکینگ دریافت خواهند کرد تا نه تنها اختلاف ۷۰ امتیازی با ایران جبران شود حتی زمینه سبقت این تیم از تیم ملی نیز بعد از قریب به چهار سال فراهم خواهد شد.

در این مدت ایران با هدایت کی روش همچون سایر تیم های صعود کننده از آسیا به جام جهانی در بازی های تدارکاتی و غیررسمی به میدان رفت و نتایج بدی هم کسب نکرد چون تا امروز مقابل روسیه به تساوی خارج از خانه رسید و در مقابل توگو و پاناما نیز طعم برد را چشید تا برحسب امتیازات مد نظر در فرمول فیفا از سایر رقبا کمتر امتیاز نگیرد اما فرمول بازی های دوستانه با رسمی متفاوت است از همین رو هیچ بعید نیست ایران یکه تازی در قاره آسیا را بعد از سال ها به استرالیا تقدیم کند.


خطر از دست‌رفتن یکه تازی ایران در آسیا
آخرین رده بندی فیفا که ایران با اختلاف 70 امتیازی بالاتر از استرالیاست
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه تیم خوبی بودنشان می‌رفت جام جهانی چه قانون مسخره ای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج