۶۲۹۳۲۳
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

خودروساز چینی: نگران بازار خود در ایران نیستیم

مدیر یک شرکت خودروساز چینی و از شریکان تجاری سایپااعلام کرد: این شرکت با وجود حضور برندهای مختلف خودرویی در ایران پس از برجام، نسبت به حفظ بازار خود در جمهوری اسلامی ایران مطمئن است و بابت از دست رفتن بازارها نگرانی ندارد.

ایرنا نوشت: مدیر یک شرکت خودروساز چینی و از شریکان تجاری سایپااعلام کرد: این شرکت با وجود حضور برندهای مختلف خودرویی در ایران پس از برجام، نسبت به حفظ بازار خود در جمهوری اسلامی ایران مطمئن است و بابت از دست رفتن بازارها نگرانی ندارد.

خودروی برلیانس که متعلق به یک شرکت خودروسازی چینی است، از ۲ سال پیش در بازار ایران حضور دارد و در شرکت پارس خودرو عضو گروه خودروسازی سایپا مونتاژ می شود.

شرکت پارس خودرو در زمینه انجام تحقیق و توسعه مشترک، داخلی سازی قطعات، انجام توافقنامه برای تشکیل مشارکت انتفاعی (جوینت ونچر) بین سایپا و برلیانس و تنوع بخشی به آپشن ها برای پاسخگویی به نیاز مشتریان، با شرکت برلیانس چین همکاری دارد.
در همین پیوند «دانگ فنگ» (Dong Feng) معاون مدیرعامل در بخش مشاوره حقوقی شرکت برلیانس در نشت خبری در جمع خبرنگاران ایرانی و چینی افزود: در چند سال گذشته این گروه خودروسازی توانسته بازار بسیار خوبی برای خود در ایران دست و پا کند و با عرضه خودروهای باکیفیت، اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کرده است.
وی بیان داشت: با وجود تعدد قراردادهای خودرویی منعقد شده در ایران بین خودروسازان ایرانی و برخی برندهای مشهور نظیر بنز، ولوو، پژو، سیتروئن و رنو، اما به نظر می رسد ایرانی ها به محصولات تولیدی این شرکت اعتماد دارند.

دانگ فنگ تصریح کرد: هرچند شاید در وهله نخست رقابت با این خودروسازان بزرگ سخت به نظر برسد، اما با اعتماد ایجاد شده هیچ نگرانی بابت از دست رفتن بازار خود در ایران نداریم.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت اکنون سالیانه 80 هزار دستگاه خودرو روانه بازار ایران می کند.

پتانسیل ایران برای تبدیل شدن به هاب صادراتی
معاون مدیرعامل در بخش مشاوره حقوقی شرکت برلیانس در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در خصوص تبدیل کردن ایران به مرکز منطقه ای صادراتی (هاب) این شرکت در بازار 400 میلیونی منطقه خاورمیانه و آسیای میانه، تاکید کرد: بطور قطع و یقین قابلیت لازم برای صادرات تولیدات این شرکت در کشورهای همسایه ایران وجود دارد و ایرانی ها نیز از توان فنی لازم برای تحقق این مهم برخوردارند؛ اما نیازمند بررسی های بیشتر است.
به گفته این مقام مسئول چینی، از چهار سال پیش و با مطرح شدن طرح «یک کمربند- یک جاده» از سوی رئیس جمهوری چین، این گروه خودروسازی در راستای درک عمیق تری از همکاری ها با شرکت های ایرانی گام برداشته است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری چین در سفر سال 2016 میلادی به تهران (بهمن ماه 1394) بر افزایش روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه های فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد که تحکیم روابط 2 کشور را در قالب طرح «یک کمربند- یک جاده» میسر دانست.

دانگ فنگ ادامه داد: در همین پیوند حمایت شرکت بی.ام. دابلیوی آلمان از این گروه خودروسازی در سال های گذشته تاثیر شگرفی بر توسعه و پیشرفت آن، همچنین پرورش تعداد زیادی از پرسنل و کارکنان برلیانس، ایجاد نوآوری و ارتقای کیفی محصولات داشته است.

تنها شریک تجاری بی. ام. دابلیو در سرتاسر جهان شرکت برلیانس چین است.
وی گفت: این گروه خودروسازی تاکنون تاثیر بسزایی در رونق بازار چین داشته که دلیل اصلی آن جلب اعتماد بازارهای خارجی با ارائه محصولات باکیفیت است که معرفی فناوری های پیشرفته همراه با سرمایه گذاری مشترک با برند بی. ام. دابلیو در این موفقیت ها تاثیرگذار بوده است.
وی یادآوری کرد: برلیانس از سال ۲۰۰۶ برای صادرات محصولات تولیدی خود گام برداشته و پروژه صادرات به ایران از سال ۲۰۱۰ کلید خورد.
معاون مدیرعامل در بخش مشاوره حقوقی شرکت برلیانس بیان کرد: متوجه شدیم ایران از بازار بزرگی برای عرضه خودرو برخوردار است و گروه تولیدی سایپا نیز سابقه ۵۰ ساله در تولید، فروش و ارائه خدمات پس از فروش خودرو دارد؛ بر این اساس و با توجه به پیشرفت صنعتی ایران در سال های گذشته و «ابراز تمایل ایرانی ها برای داشتن شریکی از چین»، همکاری مشترک بین ۲ شرکت شکل گرفت و طرفین با استفاده از نقاط قوت یکدیگر برای تامین نیازمندی های همدیگر گام برداشتند.
به گفته این مسئول چینی، جمهوری اسلامی ایران، کشور دوست و تاثیرگذار در صنعت خودروی چین و سایر صنایع این کشور است.

پیش تر «علی اصغر خاجی» سفیر ایران در چین با اعلام اینکه روابط تهران و پکن در همه زمینه ها با گسترش قابل توجهی همراه بوده است، از افزایش بیش از ۳۰ درصدی مبادلات تجاری دو کشور در نیمه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

شهر شنیانگ معروف به گهواره صنعت چین است که به عنوان شهر شرقی این کشور شناخته می شود.

خودروسازی برلیانس به عنوان یک نیروی فعال در صنعت خودروسازی چین، محصولات خود را به بیش از 100 کشور و مناطق مختلف در سرتاسر جهان صادر کرده و می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید هم مطمعن باشن چون میدونن مسئولین رحم ندارن و نخواهن داشت و اشغالاشون به زور تو حلق مردم میچپونن

    • بدون نام

      دوماهی هست برلییانسو فروختیم در حقیقت راحت شدیم جدل از ظاهر زیباش تقریبا هیچ نقطه قوتی نداشت ماشین صفر بود طی یک سال دو بار بولبورینگ هر چهار تا تعویض شد صداهای عجیب در ها سفت و سخت بسته میشد حتی بعد ریگلاژ کردن قطعات به سختی پیدا میشد شتاب اولیه پایین ..‌البته مصرف سوخت کمی داشت و گیربکس اتومات خوب بود به نسبه .در کل نخریدش

    • بدون نام

      لطفا کمبود قطعات برلیانس و قیمت گرون قطعات رو دریابید!

    • بدون نام

      کشورهای جهان سوم میرن فورد و لامبورگینی و پورشه سوار میشن.اون وقت ما خودروی چینی بدون درجه!!!!!!خوب معلومه میدونن ما ناچاریم سوار بشیم

    • بدون نام

      ماشین چینی آشغال است اما برای وارد کننده بسیار سود دارد . یکی از دلایل افزایش قیمت خودروی ساخت داخل این بود که خودروی چینی ارزش فروش و واردات پیدا کند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج