۶۲۹۳۵۲
۴ نظر
۶۴۱۷
۴ نظر
۶۴۱۷
پ

گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

در این مطلب قصد داریم پانزده خودروی گران قیمتی را معرفی کنیم که هر کدام دارای ویژگی های منحصربفردی هستند و به همین جهت به سادگی نمی توان از کنار نامشان گذشت.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: در این مطلب قصد داریم پانزده خودروی گران قیمتی را معرفی کنیم که هر کدام دارای ویژگی های منحصربفردی هستند و به همین جهت به سادگی نمی توان از کنار نامشان گذشت. این خودروها علاوه بر قیمت بالایی که دارند، مشخصه های فنی و طراحی های خاصی را نیز دارا می باشند که به هر ترتیب موجب ماندگاری نامشان شده است. برخی از این خودروها هنوز به مرحله تولید نرسیده اند، اما برخی دیگر چند سالی است که به مشتریان خاصشان عرضه شده اند و دیگر تولید نمی شوند. تعداد زیادی از این خودروها مختص به رانندگی در پیست های اتومبیل رانی هستند و برای رانندگی در جاده ها و در چهارچوب قوانین جاده ای طراحی نشده اند. با معرفی این پانزده خودروی لوکس همراه باشید:
مرسدس بنز مایباخ اکسلرو - قیمت ۸ میلیون دلار

مایباخ اکسلرو که در سال 2005 ساخته شده است و در حال حاضر تولید نمی شود، با فاصله زیادی در لیست گران ترین خودروهای تولید شده دنیا قرار دارد. البته نسخه اولیه این خودرو در سال 2004 ساخته شده بود که نسل دوم آن فاصله قیمتی بسیار بیشتری داشته است.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
با توجه به تورم اقتصادی موجود در ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر این خودرو در این کشور با قیمتی در حدود ۱۰.۱ میلیون دلار معامله می شود. این قیمت، چیزی نزدیک به تولید ناخالص داخلی تعدادی از کشورهای کوچک دنیا است. این ماشین گران قیمت و اشرافی دو درب، با یک موتور دوگانه توربوی V۱۲ با توان ۷۰۰ اسب بخار تولید شده است و دارای اتاق و تجهیزات بسیار لوکسی می باشد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

استون مارتین والکیری - قیمت 3 میلیون دلار

استون مارتین هنوز قیمت مدل والکیری را که از سال ۲۰۱۹ تحویل آن را شروع می کند، اعلام نکرده است. اما گزارش های مختلفی که در این زمینه منتشر شده است، قیمتی در حدود ۳ میلیون دلار را برای آن تخمین زده که با توجه به ویژگی های این خودرو، می توان گفت ارزش چنین قیمتی را دارد. والکیری حاصل همکاری شرکت استون مارتین و تیم مسابقات فرمول یک ردبول است.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
این دو کمپانی امیدوار هستند که بتوانند والکیری را با نسبت توان به وزن 1 به 1 تولید کنند و بدنه این خودرو را مجهز به فیبر کربن فوق سبک نمایند. موتور این خودر به صورت هیبریدی پاورترین V12 خواهد بود که 6.5 لیتر حجم خواهد داشت. همچنین نیروی عمود به سطح این خودرو به طرز چشمگیری بالا خواهد بود. طبق برنامه ای که استون مارتین اعلام کرده است، این خودروساز قصد دارد دو نسخه جاده ای و پیست از این خودرو تولید کند. تنها 150 عدد از این مدل توسط کمپانی سازنده تولید خواهد شد که 25 عدد از این تعداد، ورژن مخصوص پیست اتومبیل رانی و ارتقا یافته خواهند بود.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

لافراری FXX K - قیمت: 2.7 میلیون دلار

مهم ترین ویژگی که می توان برای لافراری FXX K بیان کرد، این است که فراری با این مدل خود، قوانین فیزیک را جدی تر گرفته است! فراری سعی کرده است استانداردهای امنیت و تجهیزات مربوط به سلامت سرنشینان را در این مدل بیشتر رعایت کند و از این نظر خودرویی ایده آل برای پیست های مسابقات بسازد. توان خروجی نهایی این خودرو از ۹۵۰ اسب بخار در مدل های پیشین، به ۱۰۳۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است، و نیروی عمود بر سطح FXX K نیز به میزان ۵۰ درصد بیشتر شده است.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
حتی به نظر می رسد تایرهای به کار رفته در این خودرو هم مربوط به عصر آینده هستند. لاستیک های پیرلی که برای FXX K طراحی شده اند دارای سنسورهایی هستند که شتاب های طولی، عرضی، و رو به مرکز را کنترل می کنند و در عین حال متغیرهای دمایی و فشار را نیز تحت اندازه گیری و کنترل دارند. با وجود خودروهای هیبریدی که فراری برای رانندگی در جاده طراحی کرده است، لا فراری FXX K هم برای نمایش در پیست های اتومبیل رانی ایده آل به نظر می رسد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

آستون مارتین ولکان - قیمت: 2.3 میلیون دلار

خودروهایی که برای رانندگی در پیست های اتومبیل رانی طراحی می شوند، در این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده اند و در میان این خودروها، استون مارتین یکی از پرسر و صداترین ها است. خودروی ولکان در چهارچوب قوانین جاده ای طراحی نشده است و تنها ۲۴ نمونه از آن تولید می شود.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
ولکان ظاهری شبیه به سفینه های فضایی دارد، اما در عین حال از گذشته خود نیز زیاد جدا نشده است. این خودرو به جای استفاده از سیستم تکنولوژی فوق مدرن برای تولید نیروی پیشران خود از یک موتور معمولی 7 لیتری به شکل V12 بهره می برد، و این موتور بزرگ و حجیم، توانی به اندازه 800 اسب بخار تولید می کند. با اعمال این توان تولیدی به چرخ های عقب و با وجود جعبه دنده شش مرحله ای ترتیبی، ولکان به حرکت واداشته می شود.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
بدنه این ماشین از فیبر کربن یک تکه ساخته می شود و از این جهت می توانید مطمئن باشید که توان موتور آن صرف حرکت بدنه ای سبک خواهد شد. با این حساب، استون مارتین سعی کرده است در میان دیگر خودروهای مخصوص پیست، به نسبت توان به وزن بهتری دست پیدا کند. اگر این مهم اتفاق نمی افتاد، مطمئنا خریداران، خودروهای ونتیج GT۴ و وان۷۷ را به ولکان ترجیح می دادند.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

لامبورگینی سستو المنتو - قیمت: ۲.۲ میلیون دلار

مهم ترین ویژگی خودروی سستو المنتو، ایده های مینیمالیستی به کار رفته در آن است، و از این جهت جزو خاص ترین خودروهای روی زمین محسوب می شود. بدنه این ماشین، محور انتقال نیرو، و سیستم تعلیق آن، همگی از فیبر کربن ساخته شده اند، و به این ترتیب توان 570 اسب بخار تولیدی توسط این خودرو به وزنی کمتر از وزن یک خودروی هوندا فیت وارد می شود.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
چنانچه قابل تصور است، نتیجه چنین تناسبی غیر قابل باور خواهد بود. سستو المنتو در ۲.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت می رساند و می تواند به بیشینه سرعت ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد. با وجود چنین شتابی، احتمالا به فکر سیستم های پیشرفته اطلاعات خودرو، ماساژورهای صندلی، و دیگر تجهیزات اضافی نخواهید بود، زیر این خودرو را فقط برای یک ویژگی مهم انتخاب خواهید کرد: سرعت! البته سیستم استریو و تهویه مطبوع این خودرو، عملکردی بسیار عالی دارند و از بهترین ها در نوع خودشان می باشند.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

مک لارن P۱ GTR - قیمت ۲ میلیون دلار

اگر جزو علاقه مندان به حوزه خودرو و اتومبیل هستید، اما به مک لارن P1 هیچ علاقه ای ندارید، باید حتما در نگرش خودتان تجدید نظر کنید. مدل P1 GTR که برای رانندگی در پیست طراحی شده است، بر اساس مدل F1 GTR که در سال های دهه 90 میلادی تولید می شد، طراحی و ساخته شده است. این خودرو نیز همچون ولکان، FXX K، و سستو المنتو تنها برای رانندگی با بالاترین سرعت ممکن در پیست های اتومبیل رانی ساخته شده است، و می توانید با آن تا بالاترین حد انتظارتان سرگرم شوید.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
GTR هم همچون مدل P۱ استاندارد، از موتور هیبریدی پاورترین توربو شارژ شده دوگانه با حجم ۳.۸ لیتر استفاده می کند و به جای توان ۹۰۳ اسب بخار، با تغییرات اعمال شده، توانی به میزان ۹۸۶ اسب بخار تولید می کند. کابین P۱ هم از طراحی لوکس مینیمالیستی بهره می برد و سیستم تعلیق ایده آلی دارد. علاوه بر این، المان های آئرودینامیکی مناسبی هم برای آن طراحی شده است که بال عقب این خودرو از جمله آنها است.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
موارد ارتقا یافته این خودرو باعث شده اند که نیروی عمود بر سطح آن در سرعت 240 کیلومتر بر ساعت، به اندازه 10 درصد از مدل استاندارد بیشتر باشد. از آنجا که این خودرو تنها برای پیست اتومبیل رانی طراحی شده است، یک کمپانی بریتانیایی به نام لانزانت تصمیم گرفته است برای ساخت ورژن جاده ای P1 GTR با مک لارن همکاری داشته باشد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

مک لارن BP۲۳ - قیمت: ۲ میلیون دلار

درست در همان سالی که استون مارتین اولین نسخه والکیری را به مشتریانش تحویل می دهد، مک لارن هم شروع به تحویل سوپراسپورت جدیدش به مشتریان خود خواهد کرد. BP23 از نسل خودروی افسانه ای مک لارن F1 و خودروی هیبریدی P1 خواهد بود. هنوز هیچ قیمت رسمی روی این مدل جدید مک لارن گذاشته نشده است، اما بر اساس گزارش های منتشر شده، قیمت آن در حدود 2 میلیون دلار برآورد شده است. BP23 یکی از مهم ترین ویژگی های F1 را با خود به همراه خواهد داشت و همچون دیگر عضو خانواده اش، برای سه سرنشین طراحی شده است.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
این ویژگی، مهم ترین مشخصه محصول جدید مک لارن است. صندلی راننده درست در وسط اتاق تعبیه شده است و دو سرنشین دیگر پشت سر راننده می نشینند. نام این خودرو از عبارت Bespoke Project ۲ (پروژه سفارشی ۲) گرفته شده است و عدد ۳ نشان دهنده تعداد سرنشینان این خودرو می باشد. BP۲۳ از یکی از نسخه های موتور ۷۲۰S مک لارن بهره خواهد برد که از نوع V۸ توربو شارژ شده دوگانه، با حجم ۴ لیتر می باشد و سیستم هیبریدی P۱ نیز به آن افزوده خواهد شد. شاسی این خودرو از فیبر کربن ساخته می شود و وزن بسیار پایینی خواهد داشت. خاطر نشان می شود که درست مانند F۱، از این خودرو نیز تنها ۱۰۶ دستگاه تولید خواهد شد.

لامبورگینی سنتناریو LP 770-4 - قیمت: 1.9 میلیون دلار

فروچیو لامبورگینی، بنیانگذار ایتالیایی یکی از برترین برندهای خودروسازی جهان، در سال ۲۰۱۶ صد سال شد. برای یادبود و جشن صد سالگی او، لامبورگینی مدل سنتناریو را با قیمت ۱.۹ میلیون دلار معرفی کرد که تنها برای رانندگی در پیست های اتومبیل رانی طراحی شده است. سنتناریو نسبت به سوپراسپورت آونتادور، سبک تر، بزرگ تر و دارای طول بیشتر است. همچنین بدنه ساخته شده از فیبر کربن این خودرو، هم زیباتر و هم کاربردی تر می باشد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
تمام ویژگی های آئرودینامیکی این خودرو همچون تیغه های سپر، مجراهای هوا، رینگ ها و پیشران های عقب آن به نحوی طراحی شده اند که این خودرو را برای رانندگی در سرعت های بالا، ایده آل می سازند. البته خود سازندگان این خودرو نیز ادعا می کنند که ویژگی های آئرودینامیکی آن، نسبت به آونتادور دو برابر بهتر شده است.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
موتور سنتناریو بهترین موتوری است که تاکنون لامبورگینی موفق به ساخت آن شده است و از نوع V۱۲ با حجم ۶.۵ لیتر می باشد و قادر به تولید توانی به اندازه ۷۷۰ اسب بخار با دور موتور ۸۶۰۰ rpm می باشد. این گاو خشمگین می تواند در ۲.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برساند و با داشتن فضای کافی، بیشینه سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر سرعت را تجربه خواهد کرد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

هنسی ونوم F۵ - قیمت: ۱.۶ میلیون دلار

هنسی ونوم F5 بدون شک پرسرعت ترین خودروی جهان است، اما با قیمت 1.6 میلیون دلار به عنوان گران قیمت ترین خودرو شناخته نمی شود. موتور این ابر ماشین از نوع V8 بوده و 1600 اسب بخار توان خروجی دارد و گشتاور نیروی 1762 نیوتن متر از موتور 7.4 لیتری آن تولید می شود که می تواند سرعت این خودرو را به رقم باورنکردنی 484 کیلومتر بر ساعت برساند.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
نیروی پیشران فوق العاده بالای این خودرو تنها یک طرف معادله است و بخش دیگر ماجرا بدنه بسیار سبک آن است که تماما از فیبر کربن جدیدی ساخته شده است و وزن کلی هنسی ونوم F۵ را به ۱۳۳۸ کیلوگرم رسانده است. بدنه این خودرو به گونه ای طراحی شده است که ضریب درگ ۰.۳۳ را ثبت نمونده و همین موضوع هم در بالا رفتن سرعت هنسی ونوم F۵ تاثیرگذار بوده است. ونوم F۵ هم همچون دیگر خودروهای موجود در این لیست، خودروی کمیابی است و تنها ۲۴ نمونه از آن ساخته شده است و تمام مالکان نیز خودروی خودشان را تنها از دستان شخص جان هنسی تحویل گرفته اند.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

فراری لافراری آپرتا - قیمت: 1.4 میلیون دلار

لافراری در سال ۲۰۱۳ خودش را در کنار مک لارن P۱ و پورشه ۹۱۸ اسپایدر به عنوان یک ضلع از مثلث معروف به «سه گانه مقدس» مطرح کرد. سه گانه مقدس (Holy Trinity) عنوانی است که برای این سوپراسپرت های هیبریدی مطرح شده بود. اما فراری بعد از تولید ۴۹۹ دستگاه از این خودرو، فروش آن را متوقف کرد، و خیلی زود با مطرح کردن آپرتا بار دیگر خودش را بر سر زبان ها انداخت. آپرتا از موتور هیبریدی V۱۲ خانواده لافراری استفاده می کند.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
این موتور 6.3 لیتری دوازده سیلندر، از سیستم بهبود انرژی جنبشی بهره می برد که اولین بار توسط خودروهای سری F1 فراری مورد استفاده قرار گرفته بود. در نتیجه توان خروجی آن 949 اسب بخار و با گشتاور نیروی 900 نیوتن متر است که می تواند سرعت آپرتا را در 3 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. بیشینه سرعت این خودرو نیز 349 کیلومتر بر ساعت می باشد. فراری هنوز اعلام نکرده است که چه تعداد از این خودرو تولید خواهد شد و قیمت نهایی آن را نیز مشخص نکرده است، اما از آنجا که تمام تولیدات آن پیش فروش شده است، به نظر می رسد که قیمتی در حدود 1.4 میلیون دلار داشته باشد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

آستون مارتین وان77 - قیمت: 1.4 میلیون دلار

اگر بخواهید با ۱.۴ میلیون دلار یک ابر ماشین گران قیمت داشته باشید، می توانید روی آستون مارتین حساب کنید، اما باید بدانید که همین الان چنین فرصتی از دستتان رفته است؛ چون تنها ۷۷ دستگاه از خودروی آستون مارتین وان۷۷ ساخته شده و همگی آنها به فروش رفته است. این خودرو بیشترین شباهت را به خودروهای کلاسیک، در لیست گران قیمت ترین خودروها، دارد. بدنه آن کاملا دست ساز و از جنس آلومینیوم ساخته شده است و ظاهری خشن و تهاجمی دارد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
در زیر این بدنه زیبا، یک موتور V12 با حجم 7.3 لیتر قرار گرفته است که 750 اسب بخار توان خروجی و 750 نیوتن متر گشتاور نیرو تولید می کند. این اعداد و ارقام نشان می دهد که وان77، پرسرعت ترین محصول آستون مارتین تاکنون بوده است، به نحوی که بیشینه سرعت آن در بهترین شرایط به 354 کیلومتر بر ساعت می رسد و می تواند در 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

زنوو TS1 GT - قیمت: 1.2 میلیون دلار

زنوو به عنوان تنها سازنده خودروهای سوپراسپرت در دانمارک شناخته می شود. البته به واسطه تست سرعت ناموفق یکی از خودروهایش هم معروف شده است که در هنگام انجام تست در داخل پیست دچار آتش سوزی شده بود. این کمپانی از دل این تجربه ناموفق توانست به سلامت عبور کند و در جشن دهمین سالگرد تاسیس خود، یک ابر ماشین فوق العاده را معرفی نماید. طراحان Zenvo TS۱ GT، به این خودرو نام مستعار اسلیپنیر داده اند که در داستان های اساطیری اسکاندیناوی، نام اسب یکی از خدایان آن سرزمین به نام اودین بوده، که به جای چهار پا، دارای هشت پا بوده است. صرف نظر از این نام عجیب و جالب، کمپانی زنوو ماشین TS۱ GT را به یک موتور سوپر شارژ شده دوگانه با حجم ۵.۸ لیتر مجهز کرده است که ۱۱۶۳ اسب بخار توان خروجی و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور نیرو تولید می کند.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
این نیروی پیشران تولیدی که به صورت هفت مرحله ای به چرخ های عقب منتقل می شود، توسط موتوری تولید می گردد که تماما بوسیله متخصصان زنوو طراحی و ساخته شده است. زنوو معتقد است که انتقال نیروی پیشران موتور در TS1 GT سریع تر از خودروهای مسابقه ای فرمول یک انجام می گیرد. این محصول زنوو به طور فوق العاده ای پرسرعت است و می تواند در 2.8 ثانیه سرعت خود را از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برساند و به بیشینه سرعت 375 کیلومتر بر ساعت برسد. تجهیزات داخل اتاق این ماشین از مس و روبیدیوم ساخته شده است و به نظر می رسد تمام امکانات آن از تجهیزات پورشه 911 R گران قیمت تر باشد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

رولز رویس فانتومسرنیتی - قیمت: 1.1 میلیون دلار

مطمئنا خودروهای اشرافی و گران قیمت باید ظاهری لوکس و اعیانی هم داشته باشند. این روزها که اکثر شاهزاده های سعودی سوار بر مایباخ می شوند، مدل های کمیاب خودروهای لوکس، دایره محدودتری پیدا کرده اند. به این ترتیب محصولات سفارشی در مرکز توجه گسترده تری واقع شده اند و خودروسازان لوکس روی ویژگی های سفارشی و گزینشی مشتریان تاکید بیشتری می نمایند، تا محصولاتی منحصربفرد و خاص بسازند که هرکدام همچون آثار هنری یکتا و خاص هستند.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
بهترین نمونه از این دست خودروهای سفارشی، رولز رویس فانتوم سرنیتی است، خودرویی ویژه و خاص که با عنوان فانتوم کوپه هم شناخته می شود و دارای رنگ مرواریدی یکدست و طراحی داخلی به سبک آثار هنری ژاپنی است. اگرچه نمای بیرونی این خودرو، دارای ظاهری ساده و سخت است، اما فضای داخلی کابین همچون معبدی اشرافی است و با پرده هایی ابریشمی به سبک پارچه های سلطنتی چینی تزئین شده است. شکوفه هایی که روی دیواره های داخل اتاق سرنیتی نقش بسته است هم یادآور هنرهای سنتی ژاپن است که با تاکیدی بر مکتب زِن در ژاپن طراحی شده است.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
ویژگی های فنی و تکنیکال این فانتوم هم بسیار عالی و منحصربفرد است. این خودرو کنترل بسیار خوبی دارد و می تواند در ۶ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر بر ساعت برساند. تمام آنچه که باعث شده است رولز رویس فانتوم سرنیتی به عنوان خودرویی گران قیمت معرفی شود و بسیاری از ثروتمندان برای خرید آن هزینه کنند، تزئینات و ظاهر اشرافی و لوکس این خودرو است که آن را از بسیاری از خودروهای سفارشی دنیا متمایز کرده است.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

لاگوندا تَرَف - قیمت: 1 میلیون دلار

آستون مارتین با طراحی لاگوندا Taraf و تولید تنها ۲۰۰ نسخه از آن، توانسته است گران قیمت ترین خودروی سدان را در تاریخ خودروسازی جهان به بازار عرضه کند. آستون مارتین با نامگذاری خودروی ترف که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است، نگاه ویژه ای به سرزمین های خاورمیانه و کشورهای عرب زبان داشته (ترف در زبان عربی به معنای اشرافی است) و البته برند لاگوندا را نیز به عنوان برندی مستقل در کنار خود مطرح نموده است.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
بر این اساس به همان اندازه که آستون مارتین توانسته است با تولید خودروهای اسپورت به شهرت دست یابد، برند لاگوندا را نیز برای معرفی سدان های لوکس خود به عرصه ظهور رسانده است. ترف بدنه ای ساخته شده از پنل های فیبر کربنی دارد و طراحی داخلی آن نیز بسیار زیبا و منحصربفرد است. اما اساس طراحی این خودرو بر مبنای مدل های DB11 است که آستون مارتین پیشتر طراحی و تولید نموده است. موتور V12 با حجم 5.9 لیتر، نیروی پیشران این خودرو را مهیا می نماید.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان

فیتیپالدی EF7 - قیمت: 1 میلیون دلار

امرسون فیتیپالدی، راننده مشهور برزیلی که سابقه دو قهرمانی در مسابقات فرمول یک و دو قهرمانی در مسابقات ایندیاناپلیس را در کارنامه دارد، راه خود را در دنیای اتومبیل های سوپراسپرت لوکس پیدا کرده است. خودروی Fittipaldi EF۷ اولین بار به صورت مفهومی در نمایشگاه خودروی ژنو متورشو ۲۰۱۷ معرفی شده است و قرار است ۳۹ دستگاه از این خودرو با قیمت تقریبی ۱ میلیون دلار ساخته شود. فیتیپالدی به هر یک از خریداران خود دستورالعمل رانندگی با این خودرو را نیز ارائه می کند، و همین موضوع باعث شده است که خرید این خودرو در نوع خودش جالب توجه باشد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
فیتیپالدی از هنر طراح مشهور ایتالیایی، پینینفارینا برای طراحی بدنه این خودرو و همچنین از مهندسی آلمانی HWA AG برای ساخت موتور EF7 استفاده کرده است. این ماشین اسپورت لوکس، 600 اسب بخار توان دارد و دارای موتور 4.8 لیتری V8 است و دارای بدنه ای از جنس فیبر کربنی می باشد. وزن این خودرو چیزی در حدود 998 کیلوگرم است که از این حیث بی نظیر می باشد و می تواند نام EF7 را در زمره خودروهای افسانه ای جای دهد.
گران‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آستين مارتين

      ماشينه دومي از بالا فكر كنم خاص ترين ماشينه اين ليست هست چون از يه وال كه خيلي كهولت سن داشته الگو گرفته

    • کاوه اریایی

      بسیار عالی بود.ولی یه اسم خییییلی بزرگ رو فراموش کردید.لامبورگینی وننو.قیمتش ۵/۳ میلیون دلاره.

    • بدون نام

      پس پراید کو؟؟؟ ۱۱۱ آبی کاربنی،سوپر اسپرت معروف سایپا

    • مانی

      دو تا ماشین یادت رفت

      بنتلی بنتایگا

      هوندا سیویک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج