جاباما
۶۲۹۵۶۵
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

اختلاس و فساد در فوتبال عربستان

رییس ورزش عربستان سعودی از برخورد جدی با مدیران باشگاه‌هایی که در عقد قرارداد و مباحث مالی تخلف داشته‌اند، خبر داد.

ورزش سه: ساعاتی بعد از آنکه «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی کمیته مبارزه با فساد این کشور را تشکیل داد، شنبه هفته گذشته تعداد زیادی از مقامات، اعضای حکومت و مدیران تجاری سعودی در اقدامی ناگهانی دستگیر شدند که دامنه این برخوردها مسؤولان ورزشی و به ویژه فوتبال عربستان را نیز در بر گرفت.

در همین راستا ترکی آل الشیخ، رییس ورزش عربستان سعودی در اردوی تیم ملی فوتبال این کشور اعلام کرد جرم رشوه به اثبات رسیده و زیرمیزی داده شده است اما از دادن جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرده و اعلام نموده هیأتی در حال تحقیق و تفحص پیرامون آن هستند.

از سوی دیگر سایت اخبار لیگ عربستان سعودی اعلام کرد ترکی آل شیخ، مشاور دادگاه سلطنتی وزیر در مصاحبه تلفنی تاکید داشته به دنبال رسانه‌ای شدن این مسائل به طور جدی نبوده اما با اشاره به نکاتی در مورد آن توضیح داده است تا مردم و رسانه‌ها با کلیات موضوع آشنا و آگاه شوند.

وی اضافه کرده است: «ورزش عربستان سعودی خط قرمز ما است و امیر سلطان بن فهد به خوبی در خصوص همه موارد آشنا است و تمام مجازات را خود ایشان تعیین خواهد کرد.»

ترکی آل الشیخ تاکید کرده برای ما مسئله ورزش سعودی در اولویت قرار دارد و اجازه نمی‌دهیم هیچ چیز برابر موازین قانونی ورزش سعودی قرار بگیرد.

رییس ورزش عربستان سعودی عنوان نموده مطرح کردن این موضوع توهین به شخص خاصی نیست ولی تضییع یک حق کلی و عمومی مردم صورت گرفته که به هیچ عنوان از حق آن نخواهیم گذشت و از امروز نیز اجازه نخواهیم داد هیچ عذری در این باره پذیرفته شود.

وی در رابطه با باشگاه الاهلی نیز که گفته می‌شود تخلف‌هایش طی چند روز اخیر رونمایی شده است، گفت: «خطابم به رییس این باشگاه این است که اگر می‌خواهد رییس بماند مشکلی نیست و ما حمایت خواهیم کرد ولی او هم باید بتواند رسانه‌های وابسته به باشگاه را کنترل کند.»

با نمایان شدن تخلف در باشگاه‌های سعودی طی چند روز گذشته اختلافات زیادی بین سازمان ورزش عربستان و مسؤولان باشگاه الاهلی پیش آمده که این مشکلات تا برکناری مدیران باشگاه الاهلی نیز منتهی شده است.

همچنین ترکی آل الشیخ پایان بررسی در مورد تخلفات و قانون‌شکنی‌های انجام شده از سوی باشگاه النصر را اعلام کرد و گفت هیأت بررسی و دیده‌بان مبارزه با فساد در فدراسیون به سه نتیجه کلی دست یافته و مجرمان را به سه بخش تقسیم می‌کند.

* متهم ردیف اول:

رهبران و رؤسای باشگاه النصر اوراق و اسناد جعلی مالی را منتشر و تسلیم کردند و قراردادهای تقلبی را در فصل ۱۷-۲۰۱۶ برای بازیکنانی همچون سلطان السوادی و حسین الشویش به فدراسیون ارائه دادند که همه قراردادها تقلبی است؛ متهم این پرونده أحمد عثمان الحسن حمد، دبیر باشگاه النصر بوده که به جرمش پیرامون نوع قرارداد با هر دو بازیکن و پول‌های سنگینی که رد و بدل شده اعتراف کرده است؛ همچنین رییس باشگاه النصر نیز این موضوع را به صراحت اعلام نموده است.

* متهم ردیف دوم:

تخلف عبدالعزیز بن عبدالله التویجری، رییس سابق باشگاه النصر ثابت شده و سندهای محکمی علیه او وجود دارد؛ وی با توجه به اینکه مطلع از جرم دبیر باشگاه بوده روی آن سرپوش گذاشته و با پول و رشوه دادن آرای زیادی را برای خود خریداری کرده که طبق بندهای ۳۷ و ۳۸ قانون باشگاه‌ها مجرم شناخته شده است.

* متهمان ردیف سوم:

همچنین بیش از ۳۰ مدیر و مسؤول باشگاه‌های عربستانی همچون الاتحاد نیز به اتهام دادن رشوه متخلف شناخته شده‌اند و کمیته مبارزه با فساد سعودی به پرونده آنها نیز ورود کرده چراکه قراردادهای تقلبی فراوانی داشته‌اند و به صورت ناجوانمردانه‌ای با بازیکنان عقد قرارداد کرده‌اند.

با این تفاسیر احتمالا فوتبال عربستان که طی سالیان اخیر همواره یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا در فوتبال ملی و به ویژه باشگاهی بوده مطمئنا با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره بابا عربستان کارش اشتباهه باید بیان از ما یاد بگیرن

    • آرش

      باید این قراردادای قلابی و اختلاس ها وفساد رو با مدارک مستدل و متقن به فیفا گزارش بدن تا فوتبال نفتی و مفسدشون حذف بشه و محرو م بشن

    • بدون نام

      خدارو صد هزار مرتبه شکر تو ایران از این چیزا نیست همه چی آرومه من چقد خوشحالم واقعا آدم باید خوشحال باشه که یه همچین کشوری پاک پاک خیلی پاک داریم اصلا توش اختلاس دزدی حق مربیو بازیکن خوری توش نیست الانم فکر کنم یا رتبه اول جهان هستیم یا دوم درست یادم نیست ممنونم از آقایان تاج جناب آقای خوش خنده معروف کفاشیان محترم و عزیز

    • خاسر

      درود براین پادشاه جوان که بطورجدی مبارزه با فساد رادراولویت کارش قرارداده متاسفانه درکشور ما باوعدههای دروغین مبارزه بافسادفقط رای مردم را می خواهندهمینکه به هدفشون رسیدن وعده ها فراموش میشودکه هیچ ،خودش هم شروع میکند به دزدی واختلاس.یکی هم تازه فرارکرد.خدا به مردم وکشورمان کمک کن وازشر ادمهای ناپاک را از سراین ملت بکن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج