۶۲۹۶۳۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ابهام در بازگشت‌ هاشمی طبا

بعد از حرف‌ و حدیث‌های فراوان بالاخره تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شد تا بازار شایعات پیرامون کاندیداهای احتمالی و رئیس جدید این کمیته داغ شود.

شهروند: بعد از حرف‌ و حدیث‌های فراوان بالاخره تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شد تا بازار شایعات پیرامون کاندیداهای احتمالی و رئیس جدید این کمیته داغ شود. با پایان دوره ٤ساله ریاست کیومرث ‌هاشمی باید انتخابات در موعد مقرر برگزار شود تا ورزش ایران در سالی که بازی‌های آسیایی ٢٠١٨ را در پیش خواهد داشت، با ثبات به برنامه‌ریزی اصولی بپردازد.

٢٥ دی‌ماه، انتخابات کمیته المپیک

روز گذشته اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک هفتادوسومین نشست خود را در ٤‌سال اخیر برگزار کرد. در این نشست اعضا بر سر تعیین تاریخ انتخابات ریاست این کمیته به توافق رسیدند و درنهایت ٢٥ دی‌ماه را به‌عنوان تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی اعلام کردند. ٣٠ دی‌ماه ‌سال ٩٢ بود که کیومرث ‌هاشمی به‌عنوان رئیس، شاهرخ شهنازی به‌عنوان دبیرکل، علیرضا دبیر و رباب شهریان به‌عنوان نواب رئیس و محمود مشحون، علی کفاشیان، سیدمحمد پولادگر، فضل‌الله باقرزاده محمد علیپور و رسول خادم به‌عنوان اعضای هیأت اجرایی برای ٤‌سال معرفی شدند و حالا دوره آنها در آستانه اتمام است.

ابهام درباره اساسنامه

با این‌که تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص شده، هنوز ابهام‌هایی وجود دارد. مسئولان کمیته تأکید داشتند که انتخابات باید با اساسنامه جدید و بعد از تأیید هیأت دولت و IOC انجام شود اما بعد از تأکید وزیر ورزش به برگزاری به‌موقع انتخابات حتی با اساسنامه فعلی، شرایط تغییر کرد. حالا به نظر می‌رسد مسئولان کمیته ملی المپیک هم زیر بار این موضوع رفته‌اند. با این حال انتخابات کمیسیون ورزشکاران طبق اساسنامه جدید طراحی و برگزار شد و تأکید شده که ٦ نماینده این کمیسیون در مجمع حق رأی دارند. از سوی دیگر، برای انتخاب خزانه‌دار در اساسنامه جدید دیگر در مجمع رأی‌گیری نمی‌شود و رئیس کمیته فرد مدنظر خود را برای این پست پیشنهاد می‌دهد. انتخاب خزانه‌دار با توجه به این‌که این سمت شغل محسوب می‌شود و روسای فدراسیون‌ها برای تصدی این پست باید از سمت خود استعفا دهند، دوره‌های قبلی حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد.

چه کسانی نامزد می‌شوند؟

با اعلام زمان انتخابات، شایعاتی پیرامون حضور افراد مختلف برای تصدی ریاست کمیته ملی المپیک مطرح شده است. طبق صحبتی که اطرافیان کیومرث ‌هاشمی مطرح کرده‌اند، رئیس فعلی کمیته ملی المپیک قصد دارد برای دوره جدید هم ثبت‌نام کند، با این‌که خیلی از کارشناسان شانس زیادی برای او قایل نیستند. از سوی دیگر، بحث حضور مصطفی‌ هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مدت‌هاست که مطرح شده و او نیز علاقه‌اش را به این ماجرا نشان داده است. با این حال، قانون منع به کار بازنشسته‌ها در پست‌های دولتی یک مانع بزرگ پیش‌روی‌ هاشمی‌طبا به حساب می‌آید که باید دید او راهکاری برای مقابله با آن دارد یا خیر. همچنین اخیرا نام رضا صالحی‌امیری که در ابتدای دولت یازدهم به‌عنوان سرپرست وزارت ورزش فعالیت کرده، مطرح شده است. از وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان گزینه دولت برای تصدی این پست نام برده می‌شود اما سمت‌های اخیر او خیلی مرتبط با ورزش نبوده و ممکن است چنین فردی با اقبال مجمع مواجه نشود. نصرالله سجادی، معاون سابق وزیر ورزش دیگر گزینه‌ای است که نامش مدت‌هاست برای کمیته ملی المپیک مطرح شده اما هیچ‌گاه واکنش رسمی به این ماجرا نداشته است. البته از گزینه‌های دیگری همچون علی کفاشیان، بهرام افشارزاده، علیرضا دبیر و... هم نام برده می‌شود که مشخص نیست علاقه‌ای به ورود به انتخابات دارند یا خیر.

فیلتر عجیب برای کاندیداهای انتخاباتی

طی تماسی که با محمود عبداللهی درباره آگاهی از زمان ثبت‌نام از کاندیداها و آیین‌نامه انتخابات داشتیم، مدیر روابط‌عمومی کمیته ملی المپیک به «شهروند» گفت: «ابتدا باید آیین‌نامه انتخابات توسط اعضای هیأت اجرایی نوشته و تصویب شود. در هر دوره آیین‌نامه خاصی تدوین و برای حضور کاندیداها به آن استناد می‌شود. بعد از تصویب این آیین‌نامه در فاصله یک‌ماه مانده تا برگزاری انتخابات، ثبت‌نام از کاندیداها هم صورت می‌گیرد.» وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند نامزد ریاست شوند، می‌افزاید: «این مسأله در همان آیین‌نامه انتخاباتی مشخص خواهد شد. در دوره قبلی فقط روسای فدراسیون‌ها یا اعضای هیأت‌رئیسه‌ای که توسط مجمع فدراسیون‌ها انتخاب شده بودند، حق ثبت‌نام برای پست ریاست کمیته ملی المپیک را داشتند.» با توجه به این صحبت‌ها خیلی از افرادی که نامشان برای ریاست مطرح شده،‌ شرایط نام‌نویسی در انتخابات را نخواهند داشت!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج