جاباما
۶۲۹۶۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عبادی‌پور: به خاطر پول به لهستان نرفتم!

سال ۲۰۱۴ ،سال اوج درخشش‌های والیبال ایران بود.

روزنامه قانون: سال ۲۰۱۴ ،سال اوج درخشش‌های والیبال ایران بود. سالی كه تیم ملی ایران موفق شد در لیگ جهانی برای حریفان سرسختش خط و نشان كشیده و از تولد قدرت جدیدي در والیبال جهان خبر بدهد. در بین روزهای خوبی كه والیبال ایران سپری می‌كرد، جوان بلندبالای ارومیه‌ای كه عنوان كم‌سن و سال‌ترین بازیكن تیم ملی والیبال ایران را نیز به خود اختصاص داده بود، درخشش خوبی داشت. درخششی كه نوید بخش حضور ستاره آینده‌داري در والیبال ایران بود. «میلاد عبادی‌پور» مهر ۷۲ در شهر ارومیه متولد شد و برای نخستین بار در سال ۹۰ با پیراهن تیم كاله خودی نشان داد و رفته‌رفته توانست به تیم‌ملی در رده‌های مختلف راه پیدا كند. عبادی‌پور سه فصل در تیم كاله ماند و بعد از آن راهی ارومیه شد تا برای تیم شهرش به میدان برود.حضور عبادی‌پور در ارومیه نیز دو فصل به طول انجامید تا اینكه در سی‌امین دوره لیگ برتر والیبال این بازیكن بلندقامت ارومیه‌ای راهی بانك سرمایه‌ای شد كه اغلب ستاره‌های ملی‌پوش را جذب كرده بود.

دریافت‌كننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران، در فصل ۹۵ با تیم بانك سرمایه موفق به كسب مقام قهرمانی شد اما در این تیم نماند و ترجیح داد به دعوت تیم «اسکرا بلچاتوف لهستان» پاسخ مثبت دهد و راهی این كشور شود. میلاد عبادی‌پور این روزها یكی از دو لژیونر والیبال ایران در قاره اروپاست و روزهای خوبی را در این تیم سپری می‌كند. این بازیكن جوان از تصمیمش برای ترك ایران و پیوستن به تیم لهستانی رضایت دارد و معتقد است بازی در لیگ كشوری كه جایگاه خوبی در سطح والیبال جهان دارد و بازیكنان حرفه‌ای و بزرگی در دل خود جای داده است، به تجربیاتش مي‌افزايد و رفته‌رفته به سطح فنی‌اش نیز كمك می‌كند. به سراغ این ستاره ملی‌پوش و لژیونر رفتیم تا از اوضاع و احوال این روزهایش در كشور لهستان و تیم «اسكرا بلچاتوف» این كشور، جویا شویم. این گپ و گفت را در ادامه می‌خوانید:


عبادی‌پور: به خاطر پول به لهستان نرفتم!

از لهستان و تیم جدیدت چه خبر؟ همه چیز خوب پیش می‌رود؟

از روزی كه تمرینات ما آغاز شد، همه چیز بر اساس برنامه پیش رفته است. فشار تمرینات بالاست و از آنجایی كه چند بازیكن جدید از جمله خود من در این فصل به این تیم پیوستیم، نیاز به گذشت زمان داریم تا بیشتر هماهنگ شویم. در حال حاضر در رده سوم جدول قرار داریم اما هدف، رسیدن به صدر جدول است. تیم ما یكی از مدعیان اصلی قهرمانی است و شرایط خوبی دارد و به همین دلیل همه تیم‌ها برای پیروزی مقابل ما بسیج می‌شوند و در تلاش هستند مقابل‌مان بهترین عملكرد را داشته باشند و برنده شوند. با این حال نگاه ما این است كه از هر مسابقه بيشترين امتیاز را بگیریم تا در ادامه فصل، مشكلی برای‌مان ایجاد نشود.

آياتیم شما علاوه بر لیگ لهستان در مسابقات دیگری نیز حضور خواهد داشت؟

همین‌طور است. تیم ما از مدتی دیگر باید در مسابقات جام باشگاه‌های اروپا به میدان برود و همچنین جام باشگاه‌های جهان را نیز پیش رو داریم. به همین دلیل است كه تمرینات بسیار سختی را پشت سر می‌گذاریم زیرا حضور در سه تورنمنت همزمان به‌طور حتم بدن‌های آماده نیاز دارد و چالش سختی به شمار می‌رود. برنامه‌ریزی به‌گونه‌اي انجام شده که در هر سه تورنمنت با تمام توان و قوا حضور پیدا کنیم كه اگر با همین شیوه پیش برویم این اتفاق را شاهد خواهیم بود.

چه شد كه این تیم لهستانی به شما پیشنهاد حضور در تیمش را داد؟ نسبت به این تیم چقدر شناخت داشتی؟

این پیشنهاد تابستان امسال به دست من رسید و از آنجایی كه می‌دانستم والیبال در لهستان سطح بسیار خوبی دارد، تصمیم گرفتم به این پیشنهاد فكر كنم. در واقع دلیل اینكه من در این تیم حضور پیدا كردم این نبود كه پیشنهاد مالی خوبی به من داده شد؛ دلیل اصلی، اعتبار والیبال این كشور بود. درباره این موضوع كه چقدر از تیم اسكرا شناخت دارم ، باید بگویم شناخت نسبی داشتم. این تیم یكی از تیم‌های معروف در اروپاست. چندین قهرمانی در این كشور دارد و امسال نیز به دنبال قهرمانی است. زیرا سال گذشته قهرمانی را از دست داد و ما در این فصل به دنبال جبران هستیم.

قراردادت با این تیم برای چه مدت است؟

قرارداد یك ساله امضا كرده‌ام. نمی‌دانم سال آینده نیز این پیشنهاد تكرار می‌شود یا خیر. البته من هنوز نمی‌خواهم برای سال آینده تصمیم بگیرم و تمام تمركز من روی این فصل و مسابقات سختی است كه پیش رو دارم.

حضور همسرت در لهستان چقدر كمك كننده است؟

خیلی مهم است كه همسرم را در كنار خودم دارم. دوری از خانواده بسيارمشكل است و اینكه موفق شدم همسرم را با خود به لهستان بیاورم اتفاق خوبی است. خوشبختانه از نظر روحی شرایط خوبی دارم و دلگرم به حضور او هستم.

دلت برای لیگ ایران تنگ نمی‌شود؟

من پنج سال در لیگ برتر والیبال ایران بازی كردم و به اعتقاد من سطح لیگ ایران نیز بسیار بالاست و هیچ‌كس نمی‌تواند منكر این موضوع باشد. اما آنچه برای من مهم بود، حضور در محیط جدید و كسب تجربیات تازه بود كه با حضور در لهستان و یك تیم خوب در این كشور محقق شد. دلتنگ همتیمی‌هایم و ایران می شوم اما این یك بخش اصلی در زندگی ورزشكار حرفه‌ای محسوب مي‌شود و غیر قابل چشم‌پوشی است.

كمی درباره تیم ملی صحبت كنیم. وضعیت تیم ملی در سالی كه گذشت را چطور دیدی؟

خوشبختانه تیم ایران شرایط خوبی در سال 96 داشت. در لیگ جهانی چندان موفق نبودیم اما در انتخابی جهان و مسابقات قهرمانی قاره‌ها بسیار خوب كار كردیم و توانستیم برای نخستین‌بار سكوی جهانی به‌دست بیاوریم. همه بازیكنان خوب كار كردند و من از این بابت خوشحالم كه توانستم در كنار دیگر بازیكنان برای تیم ملی كشورم مفید باشم. سال بعد تیم ملی ایران بازی‌های سختی مانند قهرمانی جهان را پیش رو دارد و انتظار می‌رود بتوانیم در آن مسابقات درخشش خوبی داشته باشیم و مردم كشورمان را خوشحال كنیم.

عملكرد كولاكوویچ را چطور دیدی؟

ایگور كولاكوویچ، مربی بزرگی است و رزومه قوی‌ای دارد. در تیم ملی ایران هم توانست خوب عمل كند. او مربی منظمی است و اصول و شیوه مدرنی در تمرینات دارد. امیدوارم كه حضورش در ایران ادامه‌دار باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج