۶۲۹۶۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

هفته پنجم ليگ برتر

استقلال - گربه سياه؛ پرسپوليس - ملوان

هفته پنجم ليگ برتر با انجام هشت مسابقه در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه برگزار مي‌شود و استقلال و پرسپوليس مقابل داماش و ملوان بايد به ميدان بروند.

خبرگزاری فارس: رقابت‌هاي هفته پنجم ليگ برتر در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه برگزار مي‌شود. به گزارش فارس، در اين هفته دو تيم استقلال و پرسپوليس بايد مقابل دو نماينده گيلان يعني داماش و ملوان به ميدان بروند. نگاهي به اين بازي‌هاي مي‌اندازيم؛

داماش گيلان - استقلال؛ آبي‌پوشان مقابل گربه سياه

استقلال بعد از بازي افتضاحي (به تعبير قلعه‌نويي) که مقابل صباي قم انجام داد، سه امتياز را گرفت تا در پايان هفته چهارم خودش را مثل فصل قبل مدعي قهرماني نشان بدهد. آبي‌پوشان تهراني روز پنج‌شنبه بازي آساني مقابل داماش ندارند. اين حريف رشتي هفته گذشته سه امتياز در اهواز مقابل فولاد از دست داده و تاکنون هم بردي در ليگ نداشته است. بنابراين بازيکنان داماش تلاش مي‌کنند تا اولين برد خود را در ليگ برتر سيزدهم دشت کند. فصل گذشته در ديدار اختتاميه ليگ و در شبي که آبي‌پوشان مي‌خواستند مقابل تماشاگران خودي در ورزشگاه آزادي جام قهرماني را بالاي سر ببرند داماش دو بر يک به استقلال را شکست داد. در بازي رفت هم داماش توانست سه امتياز را از استقلال بگيرد و به همين دليل اکنون داماش را خيلي‌ها گربه سياه استقلال مي‌دانند و آبي‌پوشان تهراني هم مي‌خواهند پنج‌شنبه هم سه امتياز اين بازي را و انتقام دو شکست فصل گذشته را از داماش بگيرند.

البته با توجه به انتقادهايي که قلعه‌نويي از شيوه بازي تيمش مقابل صبا انجام داد به احتمال فراوان ترکيب استقلال دچار تغييرات خواهد شد. استقلال با وجود کسر يک امتياز از اين تيم از سوي کميته انضباطي همچنان در رده دوم جدول است و مي‌تواند پنج‌شنبه شب به صدر بيايد و اگر فولاد نتواند سه امتياز را از راه آهن بگيرد در آن‌صورت صدر جدول در پايان هفته پنجم آبي خواهد شد. البته به شرطي که استقلال بتواند از پس گربه سياه‌ بربيايد.

پرسپوليس - ملوان؛ باخت و مساوي ممنوع!

ديدار دو تيم هميشه جذاب و ديدني بوده است. ملوان در ورزشگاه آزادي معمولا بهترين نمايش خود را ارائه مي‌کند. پخش زنده بازي به جوانان اين تيم انگيزه مضاعفي مي‌دهد. ملوان هفته گذشته اولين برد خود را مقابل استقلال اهواز به دست آورد تا دراگان در انزلي روي خوش هم ببيند اما سرخپوشان اولين باخت خود را مقابل سايپا به دست آوردند و علي دايي دوست ندارد دومين باخت خود را تجربه کند بنابراين پرسپوليس با يک ترکيب هجومي به ميدان خواهد آمد. دراگان هم مي‌گويد که هيچ‌وقت تيمش را براي يک امتياز به ميدان نمي‌فرستد بنابراين انتظار مي‌رود که يک ديدار زيبا و تماشاگر پسند را در ورزشگاه آزادي شاهد باشيم.

پرسپوليس که در رده پنجم جدول است فقط در صورتي که فولاد، سپاهان، استقلال و تراکتورسازي در اين هفته مقابل حريفان‌شان متوقف شوند و امتياز از دست بدهند شانس صدرنشيني دارد احتمالي که بسيار ضعيف است. سرخپوشان بيش از ۱۰۰ هفته است که در ليگ برتر ايران صدرنشين نبوده‌اند. آخرين بار سرخپوشان پايتخت در هفته ششم ليگ دهم با علي دايي صدرنشين ليگ بوده‌اند. بنابراين اگر دايي مي‌خواهد طلسم ۱۰۰ هفته‌اي سرخپوشان زودتر شکسته شود بايد در اين هفته قوي سپيد را قرباني کند.

فجرسپاسي- سپاهان؛ اولين برد يا ادامه سريال‌هاي شکست؟

فجرسپاسي تنها تيم بدون امتياز ليگ برتر اين هفته نيز بازي دشواري مقابل سپاهان دارد. غلام پيرواني در ليگ سيزدهم شروع بسيار بدي داشته و اگر مي‌خواهد در تا پايان فصل هدايت فجر را برعهده داشته باشد بايد از تيم قدرتمند سپاهان سه امتياز را بگيرد. سپاهان هم که دوست ندارد از کورس قهرماني عقب بماند با تمام توان در شيراز به ميدان خواهد رفت.

دو تيم از نظر مهره به هيچ عنوان قابل قياس نيستند ولي قطعا شاگردان جوان پيرواني تلاش مي‌کنند تا يک شگفتي در ليگ برتر خلق کنند و دومين شکست را به سپاهان با تمامي بازيکنان با تجربه‌اش تحميل کنند.

تراکتورسازي تبريز - مس کرمان؛ ارتش سرخ تبريز مقابل تيم سرهنگ!

تراکتورسازي بعد از شش امتيازي که از دو تيم سپاهان و ذوب آهن در دو هفته متوالي گرفت اين هفته مي‌خواهد مقابل تماشاگرانش به سومين پيروزي متوالي برسد و در کورس قهرماني قرار بگيرد. مس کرمان اما هنوز بردي به دست نياورده و بعيد است که ياوري شاگردانش را در تبريز براي برد به ميدان بفرستد او مي‌داند اگر مقابل تماشاگران پرشمار و پرشور تبريزي يک امتياز بگيرد نوعي برد براي تيمش محسوب مي‌شود.بايد ديد مس مي‌تواند مقابل ارتش سرخ تبريز مقاومت کند و با امتياز از تبريز به کرمان برگردد يا شاگردان سرهنگ ياوري تسليم مي شوند و تراکتورسازي سومين برد متوالي را هم کسب مي‌کند.

ذوب آهن - سايپا؛ نبرد دو مربي خارجي

مديران باشگاه ذوب آهن لوکا بوناچيچ را به اصفهان نياورده‌اند که شاهد حضور تيم‌شان در انتهاي جدول باشند. به همين دليل بوناچيچ بايد از اين مسابقه روند تيمش را تغيير بدهد و به پيروزي برسد. ذوب آهن تاکنون يک برد هم نداشته است. نارنجي‌پوشان سايپا هم بعد از برد خانگي مقابل پرسپوليس اعتماد به نفس خوبي پيدا کردند و به همين دليل آنها نيز براي برد به ميدان خواهند رفت. فيرات سرمربي آلماني و ترک تبار هدايت سايپا را برعهده دارد و نبرد دو مربي خارجي ليگ جالب توجه است.

صباي قم - گسترش فولاد تبريز؛ مايلي‌کهن به دنبال شيريني برد!

مايلي‌کهن بعد از شکست مقابل استقلال در تمجيد بازي بازيکنان جوانش گفت که باخت هم لذت‌بخش است. البته بعيد است که مايلي‌کهن بخواهد اين لذت را براي سومين هفته متوالي آن هم مقابل گسترش فولاد تجربه کند. گسترش فولاد اگر بتواند از صبا امتياز بگيرد وضعيت مناسبي در جدول پيدا مي‌کند اما وضعيت صبا نابسامان خواهد شد. به همين دليل مايلي‌کهن اين مرتبه به دنبال اين است که مزه و لذت برد را بچشد. گسترش هم هفته گذشته فجرسپاسي را شکست داده است. بنابراين بازيکنان اين تيم از نظر روحي در شرايط مناسبي هستند و تلاش مي‌کنند دومين برد اين فصل را هم در قم به دست بياورند به ويژه اينکه صبا تيم خيلي پرطرفداري نيست. بنابراين گسترش در قم خيلي احساس غريبگي نمي‌کند.

راه آهن - فولاد خوزستان؛ نبرد تاکتيکي

فولاد که سه برد متوالي داشته و صدرنشين است براي تداوم صدرنشيني به تهران مي‌آيد و مي‌خواهد با قطار سريع السير فاصله‌اش را با رقبا افزايش بدهد. تيم ابراهيم‌زاده هفته گذشته در ديدار با نفت شکست خورد البته سرمربي راه آهن معتقد بود که به خاطر اشتباه داور سه امتياز را از دست داده است.

فرکي و ابراهيم‌زاده کاملا به تفکرات تاکتيکي يکديگر شناخت دارند. از نظر مهره و بازيکن هم هر دو تيم بازيکنان خوبي دارند و بايد ديد بازيکنان کدام تيم مي‌توانند به خوبي تفکرات سرمربي‌شان را در ميدان اجرا کنند و اشتباه کمتري دارند.

استقلال خوزستان - نفت تهران؛ رويارويي دو مربي جوان

عبدالله ويسي هفته گذشته در انزلي اولين شکست خود را پذيرفت و به همين دليل در خانه به دنبال جبران آن شکست خواهد بود. نفت تهران هم که در رده ششم قرار دارد مي‌خواهد در اين فصل هم همچنان يکي از تيم‌هاي بالانشين باشد. بنابراين ديدار اين دو تيم هم جذاب است. گل‌محمدي که فصل گذشته سرمربي پرسپوليس بود در اين فصل اولين ديدارش را با استقلال از نوع خوزستاني‌اش تجربه مي‌کند. ويسي هم مثل گل‌محمدي مربي جوان و جسوري است و نبرد تاکتيکي اين دو مربي هم قابل توجه است.

برنامه و اسامي داوران هفته پنجم ليگ برتر به شرح زير است؛

پنجشنبه - ۲۴ مرداد ماه

داماش گيلان - استقلال تهران، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه عضدي رشت

احمد صالحي - علي ميرزابيگي - محمدرضا اميني - حسن اکرمي - ناظر: مسعود مرادي

جمعه - ۲۵ مرداد ماه

*فجرسپاسي شيراز - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه حافظيه شيراز

شاهين حاج بابايي - رحيم شاهين - عليرضا کناري - علي صفايي - ناظر: هدايت ممبيني

*تراکتورسازي تبريز - مس کرمان، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه يادگار امام تبريز

جمشيد دانش مهر - سعيد علي نژاديان - مهدي ناصحي - پيروز سيف اله‌پور - ناظر: زاهد بحريني

*ذوب‌آهن اصفهان - سايپا البرز، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه فولادشهر

بيژن حيدري - رسول فروغي - يعقوب سخندان - جواد شرفي - ناظر: نويد مظفري

*صباي قم - گسترش فولاد تبريز، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه يادگار امام قم

جمشيد محمدي - مصطفي فراهاني - حسن طوماري - حميد حاج ملک - نميرزابيگياظر: ابراهيم

*راه‌آهن تهران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه تختي

محمدرضا اکبريان - محمدرضا ابوالفضلي - عليرضا ايلدروم - وحيد کاظمي - ناظر: مسعود عنايت

*صنعتي استقلال خوزستان - نفت تهران، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه تختي اهواز

محسن قهرماني - حسين طالقاني - هادي طوسي - محمدحسين زاهديفر - ناظر: سعيد بطحايي

*پرسپوليس - ملوان انزلي - ساعت ۲۰ ، آزادي تهران

عليرضا فغاني - حسن کامراني فر - سعيد زارع - غلامرضا جباري - ناظر: حسين خوشخوان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج