جاباما
۶۲۹۸۰۲
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

جدیدترین‌های بازار کتاب برای کتاب خوان‌ها

ترجمه کتاب‌های «هزارتوی آزمون‌های دشوار» از میرچا الیاده، «بازجویی از صدام» از جان نیکسون و «خودکامگی» از تیموتی اسنایدر به همراه «آن‌سوی اُتیسم» از صدیقه فراهانی به تازگی راهی بازار شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: ترجمه کتاب‌های «هزارتوی آزمون‌های دشوار» از میرچا الیاده، «بازجویی از صدام» از جان نیکسون و «خودکامگی» از تیموتی اسنایدر به همراه «آن‌سوی اُتیسم» از صدیقه فراهانی به تازگی راهی بازار شده‌اند.

کتاب «هزارتوی آزمون‌های دشوار» نوشته میرچا الیاده با ترجمه آرمان صالحی در ۲۵۶ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۶ هزار تومان در بنگاه نشر و ترجمه کتاب پارسه منتشر شده است.
جدیدترین‌های بازار کتاب برای کتاب خوان‌ها

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: زندگی میرچا الیاده به اندازه ‌اندیشه‌های تأثیرگذارش، جذاب و پرمایه است. الیاده در رومانی به دنیا آمد، برای تحصیل به هند رفت، چندین رمان نوشت، در سه روزنامه معتبر رومانی به طور مداوم مقاله نوشت و آثار برجسته پرشماری در حوزه تاریخ ادیان ارائه داد. در زمان جنگ جهانی دوم به عنوان یک کنشگر فرهنگی جدی در لندن حضور یافت و پس از جنگ، در پاریس و شیکاگو به تدریس پرداخت.

کلود هانری روکه (مدرس تاریخ و زیباشناسی) گفت‌وگوی خود را با الیاده، به هزارتویی تشبیه کرده که گذر از آن برای درک زندگی و آثار این اندیشمند لازم است؛ از دوران تحصیل او در هند تا آشنایی‌اش با یونگ و اشتغال به اسطوره‌پژوهی.

این کتاب گفت‌وگویی شخصی و در عین حال عمومی، ساده و نیز عمیق، منظم و در عین حال فراگیر و دربرگیرنده همه موضوعاتی است که الیاده سال‌ها با آن‌ها زیسته است. روکه گفت‌وگو با وی را از دوران کودکی و نوجوانی‌اش شروع می‌کند و قدم به قدم با تحولات فکری و اندیشه‌های وی پیش می‌آید. گفت‌وگو با این دین‌پژوه و اسطوره‌شناس، سرشار از نکته‌ها و ناگفته‌هایی است که هر انسان کنجکاو و جست‌وجوگری از خواندنش سیراب می‌شود.

همچنین کتاب « بازجویی از صدام؛ تخلیه اطلاعاتی رئیس‌جمهور» از جان نیکسون با ترجمه هوشنگ جیرانی در ۲۴۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۳ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.
جدیدترین‌های بازار کتاب برای کتاب خوان‌ها

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: در دسامبر سال ۲۰۰۳، نیروهای ارتش ایالات متحده، صدام حسین رئیس‌جمهوری عراق را در نزدیکی زادگاهش تکریت دستگیر کردند.

جان نیکسون، تحلیلگر ارشد سیا، سال‌های متمادی درباره دیکتاتور عراق مطالعه کرده بود. وقتی از او خواسته شد تا کار تعیین هویت صدام را انجام بدهد، نیکسون پس از بررسی زخم‌ها و نشانه‌هایی در بدن وی، سوال‌هایی از صدام پرسید که فقط او می‌توانست به آن‌ها پاسخ بدهد. قطعا این مرد خود صدام بود ولی نیکسون در هفته‌های بعد به این نتیجه رسید که هم خودش و هم آمریکا، عمیقا درباره صدام حسین گمراه شده بودند.

کتاب «بازجویی از صدام؛ تخلیه اطلاعاتی رئیس‌جمهور» تصویری بی‌طرفانه از یکی از قدرتمندترین حاکمان بدنام عصر ما به دست می‌دهد. نیکسون نخستین کسی بود که در جلساتی متعدد از صدام بازجویی کرد. خواندن ماجرای بازجویی‌ها، علاوه بر اطلاعاتی که درباره شخصیت صدام در اختیارمان می‌گذارد، او را چنان در برابر می‌نشاند که گویی صدا و طنین کلماتش را هم می‌شنویم.

بسیاری از خاطره‌نویسی‌ها که با موضوع سازمان سیا نوشته شده، فاجعه‌بارند؛ محافظه‌کارانه، شدیدا ناسیونالیستی و بدتر از همه، ملال‌آور. برخی نیز تحت نظارت شدید و سانسور سیا منتشر شده‌اند... اما در این میان استثناهایی به چشم می‌خورند، و یکی از نمونه‌های تازه آن، کتاب «بازجویی از صدام؛ تخلیه اطلاعاتی رئیس‌جمهور» نوشته جان نیکسون است... نیویورک تایمز

دیگر کتاب تازه منتشرشده در نشر کتاب پارسه، رمان «مردِ ناشناس» نوشته المور لئونارد با ترجمه سیامک‌ دل‌آرا است که در ۳۰۴ صفحه، با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۲۸ هزار تومان راهی بازار شده است. این کتاب در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است.
جدیدترین‌های بازار کتاب برای کتاب خوان‌ها

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: روایتی خلاقانه از داستانی که خواننده را در جای خود میخکوب می‌کند؛ داستانی به قلم بزرگ‌ترین نویسنده رمان‌های جنایی در زمان حال، شاید هم در طول تاریخ... نیویورک‌تایمز

المور لئونارد - استاد روایت - تصویری دقیق، جالب، وسوسه‌انگیز و در عین حال هولناک از دنیای تبهکاران آمریکا ترسیم می‌کند... نیویورکر

المور لئونارد، نویسنده‌ای اصیل که با رمان پرکشش خود، مرزهای ژانر جنایی را درنوردیده‌ است. «مردِ ناشناس» تصویری واقعی از جهانی کوچک است... واشنگتن پست

همچنین کتاب «خودکامگی؛ بیست درس از قرن بیستم» نوشته تیموjی اسنایدر با ترجمه شهاب‌الدین عباسی در ۱۳۸ با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و به بهای ۱۵ هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است. این کتاب نیز جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ معرفی شده است.
جدیدترین‌های بازار کتاب برای کتاب خوان‌ها

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: تاریخ تکرار نمی‌شود اما آموزش می‌دهد. امروزه نظم سیاسی جهان با تهدیدهایی روبه‌روست که بی‌شباهت به اقتدارگرایی قرن بیستم نیستند. ما عاقل‌تر از اروپایی‌هایی نیستیم که شاهد تسلیم دموکراسی در برابر فاشیسم، نازیسم یا کمونیسم بودند. یکی از مزیت‌های ما این است که از تجربه آن‌ها درس بگیریم.»

در معرفی تیمونی اسنایدر نیز عنوان شده است: اسنایدر (۱۹۶۹) تاریخ‌نگار و نویسنده آمریکایی. او استاد تاریخ دانشگاه ییل و متخصص تاریخ اروپای مرکزی و اروپای شرقی است. اسنایدر در سال ۲۰۰۳ برنده جایزه انجمن تاریخ آمریکا و در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه هانا آرنت شده است. او در این کتاب، با نظر به تجربه‌های فاشیسم، نازیسم و کمونیسم در قرن بیستم، می‌کوشد پیوندی میان گذشته و حال برای حفظ و گسترش دموکراسی برقرار کند. از دیگر آثار او می‌توان به «سرزمین‌های خونین: اروپا بین هیتلر و استالین» و «بازسازی ملت‌ها» اشاره کرد.

کتاب «آن‌سوی اُتیسم؛ نظریه ذهن و اُتیسم به همراه تمرین» (هرآنچه باید درباره اتیسم بدانیم) نوشته صدیقه فراهانی در ۱۱۱ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان در نشر کتاب پارسه عرضه شده است.
جدیدترین‌های بازار کتاب برای کتاب خوان‌ها

در نوشته پشت‌ جلد کتاب می‌خوانیم: ما نسبت به افراد مبتلا به اُتیسم چه ذهنیتی داریم؟ آیا می‌توانیم احساساتشان را بفهمیم یا کارهای آن‌ها را پیش‌بینی ‌کنیم؟ به همان اندازه که شناخت آن‌ها از دنیای ما ناقص است، اطلاعات ما هم از درون آن‌ها ناچیز است و برای رفتار و زندگی با ایشان، می‌بایست ویژگی‌ها، توانایی‌ها و ضعف‌های آن‌ها را بشناسیم.

این کتاب شناختی کامل نسبت به چیستی اُتیسم و افراد مبتلا به آن ارائه می‌دهد و در ادامه، کارها و تمرین‌هایی مفید را که می‌تواند در شناخت ما و قوت بخشیدن به استعدادهای آن‌ها موثر باشد، به طرز عملی و ملموس توضیح می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محیا

      میشه لطفا بگید کتاب شوخی بی پایان تا حالا به فارسی ترجمه شده یا نه اگه شده توسط چه مترجمی و چه ناشری؟؟؟؟؟ خواهش میکنم خیلی مهمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج