۶۲۹۸۲۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اعلام نتیجه تفحص از صندوق فرهنگیان در مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود.
میرحمایت میرزاده اظهار داشت: هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اقدامات خود در این رابطه را به پایان رسانده و گزارش این هیات با برگزاری جلسات مختلف در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اکنون در حال بررسی است.
وی ادامه داد: با اتمام گزارش هیات تحقیق و تفحص به این کمیسیون و شنیدن صحبت ها و نظرات افرادی که نامشان در این گزارش آمده است، کمیسیون آموزش و تحقیقات جمع بندی و اظهارنظر خود درباره صندوق ذخیره فرهنگیان را به صحن علنی مجلس ارائه می دهد.
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که در زمان تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان افرادی که مورد اتهام هستند، می توانند از کشور خارج شوند نیز بیان داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات وظیفه دارد از وضعیت موجود صندوق ذخیره فرهنگیان گزارشی تهیه کرده و آن را در اختیار صحن علنی مجلس قرار دهد و موضوعاتی از این قبیل مربوط به قوه قضاییه است.
هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اواخر آبان سال ۹۵ با ترکیب ۱۵ نفره از کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی شامل محمد مهدی زاهدی، سید محمدباقر عبادی، جبار کوچکی نژاد، فریده اولاد قباد، فاطمه سعیدی، قاسم احمدی لاشکی، سید حمایت میرزاده، علیرضا سلیمی، داوود محمدی(تهران)، محمود صادقی، اسدالله عباسی، محمد حسن نژاد، علی ادیانی، امیر خجسته و احمد امیرآبادی فراهانی تشکیل شد.
صندوق ذخیره فرهنگیان با دارا بودن حدود ۹۰۰ هزار فرهنگی عضو و هفتاد هزار میلیارد ریال سرمایه یکی از بنگاه های اقتصادی بزرگ کشور به شمار می رود.
اواخر سال ١٣٧٣ اندیشه ارتقای معیشت و رفاه فرهنگیان به عنوان یک موضوع جدی و یکی از دغدغه های اصلی مسئولان فرهنگی کشور مطرح شد و مسئولان وقت وزارت آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با ارائه طرح افزایش قدرت مالی دوران بازنشستگی، در راستای تحقق این هدف مهم تلاش کنند.
در نهایت طرح مذکور در وزارت آموزش و پرورش کامل شد و با تصویب مجلس شورای اسلامی، موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان هفتم خردادماه ۷۴، در اجرای تبصره ٦٣ قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تصویب هیات وزیران، تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها ثبت شد.
بر اساس تبصره ٦٣ برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش موظف شد نسبت به تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام کند و فرهنگیان نیز می توانستند ماهانه حداکثر مبلغ پنج درصد حقوق و مزایای خود را به حساب صندوق واریز کنند.
دولت موظف شد همه ساله معادل مبلغ فوق را که با این هدف در بودجه سالانه منظور می شود، به صندوق مزبور واریز کند و سهم الشرکه فرهنگیان در هنگام بازنشستگی و از کارافتادگی و یا بازخریدی به فرهنگیان و در صورت فوت به وراث آنها مسترد شود.
هدف از تشکیل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به استناد تبصره قانون مربوطه (تبصره ٦٣ قانون برنامه دوم توسعه، ماده ١٤٧ قانون برنامه سوم و ماده ٥٣ برنامه چهارم توسعه کشور) و روح حاکم بر اساسنامه، حمایت و کمک به تامین مالی فرهنگیان به عنوان اصلی ترین ارکان نظام آموزشی کشور پس از خروج از خدمت بود.

بر اساس این گزارش، با مطرح شدن موضوع اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و دستگاه های ذیربط بر آن شدند تا تحقیق و تفحص از این صندوق انجام شده و مشخص شود که میزان اختلاس و مرتکبان چه کسانی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج