مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه شهر تهران سالانه ۲ برابر کشور ترکیه بنزین مصرف می کند گفت: مردم نقش موثری در کنترل آلودگی هوای تهران دارند.
خبرگزاری ایرنا: مدیر کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه شهر تهران سالانه ۲ برابر کشور ترکیه بنزین مصرف می کند گفت: مردم نقش موثری در کنترل آلودگی هوای تهران دارند.
کیومرث کلانتری روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا در جمع خبرنگاران گفت: امروز مصرف بالای بنزین در کلانشهر تهران به هدررفت منابع کشور و آلودگی هوا منجر می شود و در واقع مردم با این اقدام عرصه را به خود تنگ می کنند.
وی با بیان اینکه برای کنترل آلودگی هوای تهران مردم نیز نقش موثر و گسترده ای دارند افزود: مردم باید در این مسیر همراه مسئولان بوده و با رعایت فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و خودداری از استفاده خودرو شخصی مخصوصا در روزهای حساس در این مسیر کمک کنند.
وی گفت: برای کنترل کیفی و رفع معضل آلودگی هوای تهران، ۲۶ دستگاه دولتی مسئولیت قانونی و اجرایی دارند که نظارت، هماهنگی و گزارش گیری آنان بر عهده سازمان محیط زیست به عنوان دبیرکارگروه کاهش آلودگی هوا است.
کلانتری ادامه داد: در این زمینه همه دستگاه ها از جمله وزارت صنعت با تولید خودروی استاندارد، وزارت نفت با تولید بنزین استاندارد، شهرداری با توسعه فضای سبز و نهادهای دیگر با انجام مطلوب کارویژه های خود مسئولیت دارند و لازم است نسبت به آن متعهدانه عمل کنند.
وی با بیان اینکه موضوع توسعه محیط زیست و ایجاد جنگل در استان تهران امر جدی و مهمی است گفت: شهرستان های استان تهران با مسئولیت فرمانداری ها و دبیری شهرداری ها باید نسبت به ارتقای سرانه فضای سبز در قالب طرح جامع و کلان مدون اقدام کنند.
نشست کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا با حضور روسا و نمایندگان دستگاه های ذیربط با هدف بررسی میزان پیشرفت طرح های کلان و اسناد مصوب در این زمینه به ریاست مقیمی استاندار تهران روزیکشنبه در استانداری برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
فکر نمی کنید علت اصلی مصرف بالای بنزین بخاطر اتومبیل های بی کیفیت وپر مصرف داخلی باشد والا مردم تهران بنزین را که نمی خورند وعلاوه بر آن ناوگان حمل ونقل عمومی نامناسب ونا مناسب بودن گذرگاه ها می تواند باعث کندی حرکت وآلودگی هوا باشد
بدون نام
خب بله موقعی که بنزین لیتری 10 یا 12 هزارتومن باشه
معلومه اصرافی در کار نیست
بدون نام
...در کجای ترکیه چراغهای راهنمایی رانندگی برای راحتی حال مامورین وبرای مردم بدبخت چهار زمانه و پنج زمانه است...در کجای ترکیه به جای ساختن پل مردم باید یک ونیم کیلومتر بروند دور بزنند و برگردند سر جای اولشان ..در کجای ترکیه در اتوبانی که مشکلی در حمل ونقل ندارد مثل امام علی خط ویژه میزنند و دهها هزار خودرو را ساعتها در ترافیک گیر می اندازند..در کجای ترکیه پول مالیات گرفته شده برای ساختن پارکینگ و.عوارض و..را خرج جناح خودشان میکنتد
بدون نام
باید لیتری بشه 500000
بدون نام
مصرف بنزین بخاطر کیفیت ماشینامونه نه همش صدی سه وچهار میسوزونن خخخخخخخخخ
احمد
مدتهاست که همه مشکلات تقصیر مردمه . ماشین ایرانی صفر کیلومتر خریدم که هر صد کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف میکنه . چند سری بردم گارانتی که فهمیدم همه ماشینهای هم مدل و هم سری این ماشین این مشکل رو دارن . کاش مسئولین یه سوزن هم به خودشون میزدن .
خیلی از مردم همون تهران ماشینهای بسیار مدل پایین غیر استاندارد و فرسوده سوار میشن که علتش عدم حمایت برای نوسازی این ماشینهاست. برید ببینید چه وام ها با چه سود بالایی گذاشتن حتی برای نوسازی تاکسی ها . تاکسی دارها بیشتر فروشنده تاکسی فرسوده میشن
بدون نام
باید بنزین در استان تهران و البرز فقط نه استانهای دیگر دو برابر شه
نه باعث تورم کشوری میشود و باعث کم شدن تردد و مصرف کمتر و درامد زایی برای دولت هم میشه
پول اضافه از گرون کردن خرج محیط زیست و مترو شه
خدا
آمار این شازده مدیر را نگاه کنید! ترکیه 80درصد ماشین هاش دیزلی اه نه بنزینی/20 درصد ماشینها بنزینی اند که میشه معادل نیمی از ماشینها ی تهران
مهدی
نه بنزینمون کیفیت داره نه ماشینامون
ک م
کاملا مشخصه علاوه بد گره ترافیک ناشی از ترافیک وحشتناک تهران ایا ترکیه اینهمه مسافر کش شخصی ناشی از بیکاری و انهم ناشی از بی لیاقتی مسولان دارد افراد کوچک مغز مصادر امور را در دست دارند
بدون نام
سیستم این کشور را چند سوال بعد با افغانستان هم نمیتوان مقایسه کرد
بدون نام
چی به. روزوطن وهم وطنان اوردین
عسل
اول مدل ماشین ها و مقدار مصرفشون رو مقایسه کنین بعد بیاین آمار مصرف بنزین رو بدین .در ضمن اونا مهندس نابغه ندارن که خیابونها رو پر از دور برگردون درست کنن و پر از پیچ و خمهای الکی .اونا فکر میکنن بعد خیابون رو تغییر میدن .اونم نه هر سال .شاید ۲۰ سال طول بکشه یه خیابون رو تغییر بدن
نظر کاربران
فکر نمی کنید علت اصلی مصرف بالای بنزین بخاطر اتومبیل های بی کیفیت وپر مصرف داخلی باشد والا مردم تهران بنزین را که نمی خورند وعلاوه بر آن ناوگان حمل ونقل عمومی نامناسب ونا مناسب بودن گذرگاه ها می تواند باعث کندی حرکت وآلودگی هوا باشد
خب بله موقعی که بنزین لیتری 10 یا 12 هزارتومن باشه
معلومه اصرافی در کار نیست
...در کجای ترکیه چراغهای راهنمایی رانندگی برای راحتی حال مامورین وبرای مردم بدبخت چهار زمانه و پنج زمانه است...در کجای ترکیه به جای ساختن پل مردم باید یک ونیم کیلومتر بروند دور بزنند و برگردند سر جای اولشان ..در کجای ترکیه در اتوبانی که مشکلی در حمل ونقل ندارد مثل امام علی خط ویژه میزنند و دهها هزار خودرو را ساعتها در ترافیک گیر می اندازند..در کجای ترکیه پول مالیات گرفته شده برای ساختن پارکینگ و.عوارض و..را خرج جناح خودشان میکنتد
باید لیتری بشه 500000
مصرف بنزین بخاطر کیفیت ماشینامونه نه همش صدی سه وچهار میسوزونن خخخخخخخخخ
مدتهاست که همه مشکلات تقصیر مردمه . ماشین ایرانی صفر کیلومتر خریدم که هر صد کیلومتر 10 لیتر بنزین مصرف میکنه . چند سری بردم گارانتی که فهمیدم همه ماشینهای هم مدل و هم سری این ماشین این مشکل رو دارن . کاش مسئولین یه سوزن هم به خودشون میزدن .
خیلی از مردم همون تهران ماشینهای بسیار مدل پایین غیر استاندارد و فرسوده سوار میشن که علتش عدم حمایت برای نوسازی این ماشینهاست. برید ببینید چه وام ها با چه سود بالایی گذاشتن حتی برای نوسازی تاکسی ها . تاکسی دارها بیشتر فروشنده تاکسی فرسوده میشن
باید بنزین در استان تهران و البرز فقط نه استانهای دیگر دو برابر شه
نه باعث تورم کشوری میشود و باعث کم شدن تردد و مصرف کمتر و درامد زایی برای دولت هم میشه
پول اضافه از گرون کردن خرج محیط زیست و مترو شه
آمار این شازده مدیر را نگاه کنید! ترکیه 80درصد ماشین هاش دیزلی اه نه بنزینی/20 درصد ماشینها بنزینی اند که میشه معادل نیمی از ماشینها ی تهران
نه بنزینمون کیفیت داره نه ماشینامون
کاملا مشخصه علاوه بد گره ترافیک ناشی از ترافیک وحشتناک تهران ایا ترکیه اینهمه مسافر کش شخصی ناشی از بیکاری و انهم ناشی از بی لیاقتی مسولان دارد افراد کوچک مغز مصادر امور را در دست دارند
سیستم این کشور را چند سوال بعد با افغانستان هم نمیتوان مقایسه کرد
چی به. روزوطن وهم وطنان اوردین
اول مدل ماشین ها و مقدار مصرفشون رو مقایسه کنین بعد بیاین آمار مصرف بنزین رو بدین .در ضمن اونا مهندس نابغه ندارن که خیابونها رو پر از دور برگردون درست کنن و پر از پیچ و خمهای الکی .اونا فکر میکنن بعد خیابون رو تغییر میدن .اونم نه هر سال .شاید ۲۰ سال طول بکشه یه خیابون رو تغییر بدن