جاباما
۶۲۹۹۱۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

سعید شریعتی: اصلاح‌ طلبان به روحانی کمک کنند

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: خطر بازگشت به دوران افراطی‎گری و روی کار آمدن جریان‎های تندرو هنوز مرتفع نشده و احتمال بازگشت حبس و فشارهایی که شاهد بودیم، وجود دارد بنابراین اصلاح‌طلبان باید به روحانی در رفتار توازن‎گر کمک کنند.

رویداد۲۴: سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: خطر بازگشت به دوران افراطی‎گری و روی کار آمدن جریان‎های تندرو هنوز مرتفع نشده و احتمال بازگشت حبس و فشارهایی که شاهد بودیم، وجود دارد بنابراین اصلاح‌طلبان باید به روحانی در رفتار توازن‎گر کمک کنند.

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با احتمال جرخش حسن روحانی به سمت اصولگرایان گفت: آقای روحانی از ابتدا هم قائل به چپ و راست نبود و چنین ادعایی نداشت. اکنون از منظر رئیس جمهور در برنامه های خود می‌داند که باید تعادل و بالانس را در عرصه سیاسی محوریت قرار دهد و از نظرات تمام نیروها استفاده کند. این مسئله گواهی می‎دهد که در تعاملات سیاسی و انتخاب همکاران خود تلاش کرده توازن را حتی المقدور بین تمام جریان‎ها برقرار سازد.

وی در ادامه اضافه کرد: حامیان آقای روحانی همه گرایش اصلاح‎طلب نداشتند، انتخاب او ماحصل یک ائتلاف بزرگ از اصلاح‎طلبان تا اصولگرایان میانه رو و معتدل بوده است و تمام این‎ها حامیان رئیس‎جمهور محسوب می‎شوند و او هم باید بین آنان توازن برقرار سازد. بنابراین خیلی موافق نیستم با اینکه به دلیل برخی از تصمیم‎ها و لحن‎هایی که او در گفتار و مواضع سیاسی اتخاذ می‎کند به اینکه حرف و عملش با هم یکی نیست، متهم شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با اینکه خاستگاه رای آقای روحانی اصلاح‎طلبان هستند، اظهار داشت: دقیق‎ترین جمله‎ای که به کار رفت این است که اکثر پایگاه رای آقای روحانی اصلاح‎طلبان هستند. ولی نمی‎توان از اصولگرایانی که در انتخابات اخیر با آقای روحانی همراه شدند، صرفنظر کرد.

شریعتی در ادامه گفت: آقای روحانی تا پیش از انتخابات یک شخصیتی داشتند و به عنوان یک چهره سیاسی شناخته می‎شدند ولی زمانی که در انتخابات پیروز شدند، عنوان وسیع رئیس‎جمهور به او الحاق شد، بنابراین او رئیس جمهور حتی مخالفانی که به او رای ندادند هم به حساب می‎آید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: قرار نیست که آقای روحانی دایره حامیان خود را محدود کند زیرا زمانی که مطرح شود او نماینده اصلاح‎طلبان است یک بخشی از بدنه جامعه از حمایت روحانی جدا می‎شوند. رئیس‎جمهور باید دامنه گستره این ائتلاف را روزافزون سازد و دلیل آن هم این است که خطر بازگشت به دوران افراطی‎گری و روی کار آمدن جریان‎های تندرو هنوز مرتفع نشده و احتمال بازگشت حبس و فشارهایی که شاهد بودیم، وجود دارد بنابراین اصلاح‌طلبان باید به روحانی در رفتار توازن‎گر کمک کنند.

وی دررابطه با رفتارهای اخیر آقای روحانی که سبب دلسرد شدن اکثریت اصلاح‎طلبانی که روحانی را برگزیدند، می‎شود، توضیح داد: به نظر نمی‎رسد دلسردی به وجود آید زیرا آقای روحانی به یک گروه سیاسی اصلاح‎طلب درتعاریف سنتی یا کلاسیک آن منتسب نبوده، او عضو شورای مرکزی و هیئت داوری تشکل مادر جناح راست یعنی جامعه روحانیت مبارز بوده، حتی تا پیش از انتخابات سال ۹۲ به هیچ عنوان جزء شخصیت‎های اصلاح‎طلب هم محسوب نمی‎شد، البته در مشی سیاسی میانه رو و معتدل به حساب می‎آمد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: ضرورت‎هایی اصلاح‎طلبان را به ائتلاف با آقای روحانی و جریان اصولگریان میانه‎رو رسانده، لذا این ضرورت‎ها از سوی مردم درک شد که ۱۸ میلیون سال ۹۲ و ۲۴ میلیون درسال ۹۶ رای دادند. البته سرخوردگی‎هایی ممکن است پیش آید زیرا دولت به هر حال ناکامی‎هایی دارد ولی مشی شخص آقای روحانی تا الان خلاف تعهدات خود نبوده است.

شریعتی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که اکنون هم آقای روحانی مجدد کاندیدای ریاست جمهوری شود، بر این اعتقاد هستم که از میزان آرای او کاسته نخواهد شد زیرا قوه عاقله مسائل خود را به خوبی می‎تواند تجزیه و تحلیل کند که عبور از روحانی به کجا خواهد انجامید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سالار

      فعلا که روحانی پشت به اصلاح طلبان با آغوش باز به سمت اصولگراها در حرکت هست...حق هم داره از ممنوع التصویری و حبس خانگی وحشت داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج