جاباما
۶۳۰۳۶۹
۱ نظر
۵۱۲۰
۱ نظر
۵۱۲۰
پ

عجیب‌ترین شهرهای جهان

سفر غذای روح انسان و پر از درس زندگی است. سفر چشم انداز وسیع تری از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم ارائه می‌دهد. سفر فرصت دیدن جهان از نگاه افراد دیگر را به ما می‌دهد.

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: سفر غذای روح انسان و پر از درس زندگی است. سفر چشم انداز وسیع تری از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم ارائه می‌دهد. سفر فرصت دیدن جهان از نگاه افراد دیگر را به ما می‌دهد. ما ایده‌های دیگر که حتی در تقابل با اعتقادات ما هستند را می‌پذیریم، زیرا برای افراد دیگر ارزشمند هستند. ما نباید خودمان را به یک مجموعه ارزش محدود کنیم، زیرا ارزش‌های مهم‌تر دیگری هم هستند که باید از دیگران یاد بگیریم.
هم چنین سفر به ما درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های نژادی یاد می‌دهد. آن‌ها عقاید مشترک خود را به اشتراک می‌گذارند در حالی که باقی آن‌ها منحصربفرد و خارق العاده می‌مانند. این همان چیزیست که آن‌ها را مثل هم و از هم متفاوت می‌کند. آن‌ها ممکن است عقاید مختلفی داشته باشند، اما همین هم افراد را به هم متصل می‌کند. هم چنین سفر جواهر پنهان، راز‌ها و مردم فوق العاده مکان‌های مختلف را به ما نشان می‌دهد. تاریخ غنی آن‌ها پر از حقایق و افسانه هایی است که گردشگران را جذب می‌کند. بعد از بازدید از این مکان‌های عجیب، گردشگران راوی داستان‌های آن‌ها خواهند بود. آن‌ها این جزئیات جدید را با خانواده و دوستانشان در میان می‌گذارند و سپس بین همه مردم منتقل می‌شود. این گونه است که برخی شهر‌ها عجیب و خاص می‌شوند. با وجود ساکنان و گردشگران خبر‌ها به راحتی پخش می‌شوند. این شهرهای عجیب عمدتا در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا هستند.

رن لوشاتو (Rennes-le-Chateau)، فرانسه

شهر فرانسوی رن لوشاتو، الهام بخش نویسنده آمریکایی «دن براون» در نوشتن کتاب راز داوینچی بوده است. کتاب او داستان یک جام مقدس را می‌گوید که تصور می‌شود در رن لوشاتو باشد. جام مقدس، خون مسیح یا خون سلطنتی بود. این ایده در اصل از کتاب «خون مقدس و جام مقدس» اثر هنری لینکلن و ریچارد لی و مایکل بایجنت گرفته شده است. آن‌ها بر این باور بودند که عیسی (ع) از مرگ روی صلیب فرار کرد و خانواده‌ای با همسری مریم مجدلیه تشکیل داده و دختری به نام سارا به دنیا آورد. آن‌ها به فرانسه فرار کردند و در رنه لوشانو فوت کردند.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

سوپیلین (Supilinn)، استونی

سوپیلین شهر سوپ استونی است، زیرا به خیابان‌های آن نام هایی مثل سیب زمینی، نخود فرنگی، لوبیا و طالبی دارند که مواد تشکیل دهنده سوپ هستند. علاوه بر نام خیابان ها، سوپیلین در نزدیکی ساحل رودخانه امایوگی (Emajõgi) قرار دارد. این ساحل معمولا هر سال پر از آب می‌شود و تبدیل به یک کاسه پر از سوپ می‌شود. با وجود خطراتی که دارد، ساکنان هنوز به دلیل ارزانی، خانه‌های چوبی و باغ‌های کوچک در نزدیکی این منطقه می‌سازند.

عجیب‌ترین شهرهای جهان

نجف، عراق

دو مکان مهم برای شیعیان در نجف قرار دارد، یکی آرامگاه امام علی (ع) و دیگری وادی السلام. بیش از ۵ میلیون نفر در وادی السلام دفن شده اند که شامل افرادی عادی و بندگان صالح خداوند می‌شوند. وادی السلام بزرگترین قبرستان دنیا و جهان اسلام است و برخی می‌گویند کسی که در آنجا دفن شود در روز قیامت با امام علی (ع) محشور خواهد شد؛ بنابراین نجف مرکز زیارتی جهان اسلام است.

عجیب‌ترین شهرهای جهان

دهکده کوتوله ها، چین

ساکنان قلمروی آدم کوچولوه‌ها یا دهکده کوتوله‌ها بلندتر از ۱.۱۵ متر نیستند و افسانه‌های خودشان را دارند. ابتدا مردم محلی از بیماری عجیبی که رشد و سلامتی بچه‌های ۵ تا ۷ ساله را مختل کرده بود مضطرب شدند. برخی می‌گویند نفرین اجدادشان است که درست دفن نشده اند. برخی دیگر هم فنگ شویی وحشتناک این منطقه را دلیل عقب ماندگی ساکنانش می‌دانند. برخی هم معتقدند که لاکپشت سیاه بعد از کشته شدن؛ روستاییان را به دلیل حرص و ولعشان نفرین کرد و انتقامش را از نسل‌های آینده آن‌ها گرفته است.

عجیب‌ترین شهرهای جهان

جهنم، آمریکا

یک شهر واقعی به نام «جهنم» در میشیگان آمریکا وجود دارد. نظریه‌های زیادی پیرامون نامگذاری این شهر وجود دارد. در دهه ۱۸۳۰، آن را زیبا و درخشان مثل جهنم توصیف کردند. یا شاید به خاطر گفته بنیانگذار آن «جورج ریوز» باشد که گفت: «نمی دانم، می‌توانید اسمش را جهنم بگذارید، برایم اهمیتی ندارد.» یا شاید از گفته زنان شهر گرفته شده که وقتی شوهرانشان هنوز به خانه نیامده بودند می‌گفتند «دوباره به جهنم رفته» دفعه بعدی که کسی به شما گفت: «برو به جهنم» می‌دانید که کجا باید بروید! هم چنین با پرداخت ۱۰۰ دلار می‌توانید برای یک روز شهردار شهر جهنم باشید!
عجیب‌ترین شهرهای جهان

روستا‌ها (The Villages)

در شهر روستاها، هر خانه‌ای باید حداقل یک فرد ۵۵ سال به بالا داشته باشد. زیرا عنوان یکی از بهترین مکان‌های بازنشستگی در آمریکا را دارد و طبق قانون باید بیشتر جمعیت این شهر را افراد بالای ۵۵ سال تشکیل دهند. چرا بهترین مکان برای بازنشستگی است؟ این شهر طیف گسترده‌ای از جاذبه‌ها مثل ویلاها، میدان‌های شهر، زمین‌های تنیس، زمین‌های گلف، استخرهای شنا، سینما‌ها و .. را شامل می‌شود. اما زندگی در این شهر بسیار گران است، زیرا میانگین قیمت خانه بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار است.

عجیب‌ترین شهرهای جهان

کوبر پدی (Coober Pedy)، استرالیا

کوبر پدی یک شهر زیرزمینی در استرالیاست که از سال ۱۹۱۵ به عنوان معدن اوپال فعالیتش را آغاز کرد؛ بنابراین به عنوان پایتخت اوپال جهان نیز از آن یاد می‌شود. این شهر حدود ۳۵۰۰ نفر جمعیت دارد که به راحتی در خانه‌های زیرزمینی زندگی می‌کنند. بهترین زمان بازدید از این شهر بین ماه‌های اکتبر و مارس است که هوا نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

جزیره کشتی جنگی، ژاپن

هیچ وقت برای ترسیدن از یک داستان ارواح، داستان جزیره هاشیما یا کشتی جنگی دیر نیست. جزیره هاشیما داستان هزاران زن و مرد و کودکی را بیان می‌کند که برای توسعه کشور مجبور به کار در مناطق معدنی بودند. یکی از کارگران سابق این جزیره، زندگی در هاشیما را مثل زندگی در زندان توصیف می‌کند. هم چنین کارگران زیادی در این جزیره جان خود را از دست داده اند. با این حال جزیره هاشیما به عنوان نمادی از صنعتی شدن ژاپن، یک سایت میراث یونسکو در سال ۱۰۱۵ شناخته شده است.

عجیب‌ترین شهرهای جهان

لانگیربین (Longyearbyen)، نروژ

اگر در حال مرگ هستید برنامه سفر یا سکونت در لانگیربین را نچینید! چرا؟ زیرا دفن مرده در این شهر غیرقانونی است، چون دمای انجماد اجازه نمی‌دهد اجساد تجزیه شوند و به همان صورت حفظ می‌شوند. این شهر قوانین عجیبی هم دارد. هیچ خیابانی نام دارد بلکه همه آن‌ها شماره هستند. هم چنین داشتن گربه به عنوان حیوان خانگی ممنوع است، زیرا گربه‌ها زندگی پرندگان را به خطر می‌اندازند. همه باید تیراندازی را بلد باشند تا اگر خرس قطبی به در خانه شان آمد یا در شهر با آن‌ها مواجه شدند از آن استفاده کنند، اما آوردن اسلحه داخل ساختمان ممنوع است.

عجیب‌ترین شهرهای جهان

سنترالیا (Centralia)، پنسیلوانیا

سنترالیا زمانی محل زندگی بیش از هزار نفر بود، اما حالا به یک محیط سمی و شهر ارواح تبدیل شده که موجب مرگ بازدیدکنندگان می‌شود. دولت در سال ۱۹۶۲ فقط می‌خواست زباله‌ها را در اینجا دفن کند و بسوزاند، اما این واقعیت را نادیده گرفت که این یک گودال معدنی است که به منبع زغال سنگ متصل است. این موجب آتش سوزی زیرزمینی شد و مرکز شهر را تحت تاثیر قرار داد. ذخیره زغال سنگ می‌تواند آتش را به مدت ۲۵۰ سال روشن نگه دارد و اکنون بیش از ۵۰ سال است که سنترالیا می‌سوزد؛ بنابراین بیشتر ساکنان در سال ۱۹۸۰ آن را تخلیه کردند و تحت حمایت ۴۲ میلیون دلاری دولت قرار گرفتند.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

نویوا دو کوردیرو (Noiva do Cordeiro)، برزیل

نویوا دو کوردیرو شهر برزیلی است که حدود ۶۰۰ هزار نفر زن متاهل و مجرد بین ۲۰ تا ۳۵ سال دارد. زنان قوانین خاص خود را برای فعالیت روزانه در این شهر تصویب کرده اند و مردان اجازه ورود به این شهر را به جز آخر هفته‌ها ندارند. به عقیده آن‌ها شهر بدون مردان سازمان یافته تر، آرام‌تر و پاک‌تر است، زیرا زنان یکدیگر را بهتر درک می‌کنند.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

سیتینیل دی لاس بودگاس (Setenil de las Bodegas)، اسپانیا

تا به حال زیر یک صخره زندگی کرده اید؟ اگر یکی از ساکنان سیتینیل دی لاس بوگاس باشید این را تجربه می‌کنید. صخره‌ها کاربردهای مختلفی در جنگ کاتولیک‌ها و مسلمانان داشته اند. مسلمانان از صخره‌ها به عنوان سپری در برابر مهاجمان استفاده می‌کردند. امروزه ساکنان از صخره‌ها برای حفاظت از خودشان از سرمای زمستان و گرمای تابستان استفاده می‌کنند.
عجیب‌ترین شهرهای جهان

مونووی (Monowi)، نبراسکا

آیا شهری وجود دارد که تنها یک نفر در آن زندگی کند؟ در واقع اگر شما تن‌ها سکنه باشید، شهردار، کتابدار، متصدی و ... خودتان خواهید بود. این در مورد السی ایلر ۸۳ ساله صدق می‌کند که بعد از درگذشت همسرش در سال ۲۰۰۴ تن‌ها ساکن باقی مانده مونووی در نبراسکا است. افراد زیادی از جمله گردشگران و همسایه‌ها هر روز برای دیدن از او می‌آیند. البته منظور از همسایگان کسانی هستند که حداقل ۳۰ کیلومتر از او فاصله دارند.

عجیب‌ترین شهرهای جهان

جزیره میاکه-جیما، ژاپن

جزیره دیگری در ژاپن به معنای واقعی کلمه یک جو عجیب و غریب دارد. ساکنان و گردشگران این جزیره به دلیل غلظت بالای گازهای سمی، به ویژه گوگرد مجبورند همیشه از ماسک گاز استفاده کنند. گوگرد بسیار سمی و خطرناک است و باعث تحریک شدید بینی، گلو و مرگ می‌شود. این گازهای سمی از آتشفشان فعال اویاما می‌آیند. در سال ۲۰۰۰ از ساکنان خواسته شد به خاطر فوران آتشفشان این شهر را تخلیه کنند و پس از مدت کوتاهی دوباره برگشتند، اما مجبور شدند برای تحمل هوای سمی شهر از ماسک استفاده کنند. با این حال گردشگران هنوز از تجارب متنوعی که این جزیره ارائه می‌دهد لذت می‌برند مانند غواصی و تماشای دلفین ها.
عجیب‌ترین شهرهای جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالب بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج