۶۳۰۵۲۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

درخواست مرضیه برومند از شهردار جدید چیست؟

مرضیه برومند از شهردار جدید تهران درخواست کرد تا در ادامه همکاری‌های قبلی شهردار پیشین پایتخت، اقداماتی برای ساخت «خانه عروسک» انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا: مرضیه برومند از شهردار جدید تهران درخواست کرد تا در ادامه همکاری‌های قبلی شهردار پیشین پایتخت، اقداماتی برای ساخت «خانه عروسک» انجام دهد.

مدیر خانه عروسک درباره آخرین وضعیت ساختمان «خانه عروسک» بیان کرد: مدت‌ها بود به دنبال مکانی برای تمرکز و گردهم آوردن بچه‌های عروسکی بودیم که از آنِ خودشان باشد تا اگر جلسه یا مراسمی دارند یا تجربه جدیدی را می‌خواهند امتحان کنند یا برای تمرین به مکانی نیاز دارند بتوانند از آن استفاده کرده و حتی نمایش هم به اجرای عمومی برسانند. این موضوع حداقل از ۱۰ سال قبل پیگیری می‌شد که در نهایت در دوره مدیریت قبلی شهرداری تهران زمینی را با همکاری آقای قالیباف در اختیار گرفتیم.

وی افزود: اما متأسفانه به دلیل هزینه‌های بالا نتوانسته‌ایم این زمین را بسازیم، چون دست کم چهار تا پنج میلیارد تومان بودجه نیاز است که ساختمان احداث و تبدیل به خانه عروسک شود.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی ادامه داد: همچنین به دنبال این هستیم تا در خانه عروسک، موزه عروسک هم راه‌اندازی شود. البته در مکان‌های دیگری به صورت پراکنده موزه‌های عروسک ایجاد شده است مثل آنچه آقای غریب‌پور راه‌اندازی کردند که البته این مکان فقط برای نگهداری عروسک‌های مربوط به آثار خود آقای غریب‌پور است و همچنین موزه ملل که بیشتر عروسک‌های اسباب‌بازی و تزیینی را به نمایش گذاشته است. در حالی که ما به غیر از عروسک‌های نمایشی، تلویزیونی و سینمایی زیاد که جزو خاطرات مردم هستند و باید نگهداری شوند آثار مربوط به ۱۶ دوره جشنواره تئاتر عروسکی را هم داریم که همه عروسک‌ها در خانه‌های اجراکنندگان این نمایش‌ها نگهداری می‌شوند و بسیاری از آن‌ها یا پوسیده یا از بین رفته‌اند چون جای مخصوصی برای نگهداری آن‌ها نیست.

برومند اضافه کرد: بعضی عروسک‌هایی که به موزه سینما داده بودیم پوسیده‌اند چون مکان مناسبی برای نگهداری از آن‌ها وجود ندارد و شرایط خوبی برایشان فراهم نشد. البته خوشبختانه طرحی در این موزه تهیه شده تا تعداد محدودی عروسک در شرایط مناسب نگهداری شوند و اگر این اتفاق به درستی رخ دهد می‌توان فضایی ایجاد کرد که پربازدید باشد.

کارگردان مجموعه‌ها و فیلم‌هایی همچون «شهر موش‌ها»، «خونه مادربزرگه» و «الو الو من جوجوام» گفت: با وجود تمام این‌ها، ما موزه‌ای را مد نظر داریم که عللاوه بر مخزن امکانات خوبی هم برای نگهداری عروسک‌ها داشته باشد. این مسئله وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم در انبار تلویزیون، عروسک‌های زیادی از جمله آنچه مربوط به مجموعه «خونه مادربزرگه» بود پوسیده است یا مثلا عروسک‌های کوچکی که در مجموعه «شهر موش‌ها» استفاده می‌شدند اصلا معلوم نیست کجا هستند در حالی که این‌ها همه جزو میراث فرهنگی مردم هستند که باید حفظ و حراست شوند.

مرضیه برومند در پایان بیان کرد: بنابراین امیدوارم لطف آقای نجفی بعد از استقرار کامل در شهرداری تهران، شامل حال تئاتر شود و اقدامی برای زمینی که در خیابان ۳۰ تیر و در یک موقعیت خوب در اختیار گرفته‌ایم و همچنین برای فعالان حوزه عروسکی و راه‌اندازی خانه و موزه عروسک انجام دهند، چون در صورت راه‌اندازی خانه عروسک، انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر هم می‌توانند فعالیت‌های خود را گسترده‌تر کنند و اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم همه فعالان این حوزه را زیر یک سقف جمع کنیم تا فعالیت‌ها متمرکز شود و در طول سال ادامه پیدا کند به طوری که تئاتر عروسکی فقط محدود به جشنواره نباشد و در نهایت در پی همین اقدامات است که می‌توان از فعالان عروسکی در شهرستان‌ها نیز حمایت و کارگاه‌هایی را برای آشنایی و آموزش آن‌ها برگزار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج