جاباما
۶۳۰۵۷۰
۶ نظر
۵۰۱۷
۶ نظر
۵۰۱۷
پ

هشدار بحران زیر گوش تهران

شهرداری شهر ری اعلام کرده یکی از مشکلات بزرگ مردم این منطقه، بافت مسکونی فرسوده است، پهنه‌ای به وسعت یک میلیون متر مربع که در شرایط بحرانی بسیار خطرساز است.

خبرآنلاین: شهرداری شهر ری اعلام کرده یکی از مشکلات بزرگ مردم این منطقه، بافت مسکونی فرسوده است، پهنه‌ای به وسعت یک میلیون متر مربع که در شرایط بحرانی بسیار خطرساز است.

بافت فرسوده شهری و روستایی به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در مواقع بحران، باعث مرگ و صدمات شدید انسانها می شود، مطرح است. بافتی از ساختمانها و سازه های فرسوده که توان مقاومت در مقابل تکان های زلزله را ندارد و بر سر ساکنان خود آوار می شود.

زلزله دیشب در غرب کشور نشان داد بافت فرسوده تا چه میزان می توان تهدیدکننده سلامت انسانها در هنگام بحران باشد. بدتر اینکه آوار این بافت، باعث مشکلات بعدی در مسیر خدمت رسانی، اسکان و حتی جستجوی انسانهای زنده مانده زیر خروارها مصالح فرسوده است.

در تهران هم خطر بسیار عظیمی مردم را به خصوص در منطقه جنوب تهران یعنی شهر ری تهدید می کند. اینطور که امروز شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) اعلام کرده، ۱۰۰ هکتار از بافت مسکونی این شهر، فرسوده است.

شهردار منطقه ۲۰ در این باره توضیح داد: از ۱۳۷ هکتار بافت فرسوده این منطقه، ۱۰۰ هکتار در محدوده مسکونی است و ۱۷ محله را درگیر کرده که تاکنون ۳۵ درصد آن نوسازی شده است.

احمد صفوی با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده از مهمترین اولویت های شهری و بهترین راهکار برای کاهش خسارات بلایای طبیعی است، گفت: ۱۳۷ هکتار از منطقه ۲۰، به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده که تاکنون ۲ هزار و ۹۳۶ پلاک بالغ بر ۳۵ درصد آن تخریب و نوسازی شده است.

مشارکت مالکان، کلید طلایی نوسازی بافت فرسوده
صفوی با اشاره به اینکه 100 هکتار از محدوده بافت فرسوده منطقه 20 با 7 هزار و 764 پلاک بالغ بر 73 درصد، شامل بافت مسکونی است، گفت: این منطقه، 20 محله دارد که 17 محله آن در گیر محدوده بافت فرسوده است که نوسازی کامل آن نیازمند مشارکت مالکان است.

او فراهم سازی بستر همکاری مالکان بافت فرسوده و جلب مشارکت آنها را از وظایف مدیریت شهری برشمرد و گفت: ارائه بسته تشویقی جدید شامل تخفیف های 100 درصدی صدور پروانه و هزینه انشعابات، تسهیلات بانکی، پرداخت ودیعه مسکن، تراکم و پارکینگ تشویقی، طراحی رایگان و کمک هزینه نما و فعالیت کارگروه های تخصصی در خصوص آگاه سازی شهروندان از جمله اقدامات انجام شده برای تسریع نوسازی بافت فرسوده بوده است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه بخشی از بافت فرسوده منطقه 20 نیز در شبکه معابر واقع شده است، یادآور شد: 180 پلاک بافت فرسوده واقع در شبکه معابر این منطقه شناسایی شده اند که طرح تملک و بازگشایی این معابر در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      حالا کو تا تهرون روزگاروتقدیر الهی هوای بزرگانو داره

    • بدون نام

      تهران هم یک روزی زلزله میاد بعد آقایان یادشان میاد تهران هم زلزله خیز است !! شاید آن موقعه که چند هزار نفر گشته شدن آقایلن کاری کنند!!!!!

    • بدون نام

      مردم جرات نوسازی خانه های کلنکی را ندارنند! با آن بهره های کمر شکن وآن هزینه های رومیزی زیر میزی شهرداری نظام مهندسی!!!!!!

    • بدون نام

      مردم عراق با آن همه مشکلا ت فراوان شان از چند میلیون پذیرایی کردن از خوراک تا جای خواب چرا در این هوای سرد زلزله زدکان را در استاتهای همجوار در هتلها وغیره اسکان نمیدن

    • محمد سلطان

      در تهران اگر اتفاقی بیوفته اول باید یقه قالیباف را گرفت! هی شهرداری تراکم بیجا فروخت! هی ما گفتیم سردار تو از شهرداری چیزی نمیدونی ...

    • بدون نام

      میگم چقدرزدلزله می‌سازیم پیشگیری کردین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج