۶۳۰۷۰
۸ نظر
۵۰۱۹
۸ نظر
۵۰۱۹
پ

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

میز ناهارخوری مرکز توجه اتاق ناهارخوری است. هنگام خرید میز ناهارخوری مناسب باید به و شکل و اندازه اتاق توجه داشته باشید و فقط به زیبایی میز فکر نکنید.

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی
برترین ها: میز ناهارخوری مرکز توجه اتاق ناهارخوری است. هنگام خرید میز ناهارخوری مناسب باید به و شکل و اندازه اتاق توجه داشته باشید و فقط به زیبایی میز فکر نکنید.

۱. طراحی میز

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

میزناهارخوری میزی است که افراد برای صرف غذا دور هم جمع می شوند. به همین دلیل، رنگ، شکل و طرح این میز بسیار مهم است و باید سعی کنید با دیگر مبلمان خانه نیز جفت باشد.

۲. طرح کلاسیک

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

میزهای مستطیل و گرد انتخاب های مناسبی برای همه زمان ها و مکان ها هستند. این میزها اصولا در همه اتاق ها جا می شوند و با هر دکوراسیونی جور در می آیند. میزهای گرد، مکالمه افراد را سرمیز راحت تر می کند. میزهای مستطیل نیز برای افراد بیشتر، فضای بیشتری دارد. دور میزهای مستطیل می توان صندلی اضافه کرد. اما میزهای گرد این قابلیت را ندارند.

۳. چهارگوش های مدرن

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

میز مستطیل یا چهارگوشی را انتخاب کنید که طراحی مدرن و منحصربه فرد دارد. ترجیحا دنبال میزهایی باشید که تخته اضافی تاشو داشته باشند و در مواقع لزوم بتوان آن را بزرگ کرد.

۴. شخصیت دادن به اتاق

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

اتاق های ناهارخوری بی رنگ و رو را می توان با کمک میز ناهارخوری زیبا جلوه داد. برای این گونه اتاق ها بهتر است میزی متفاوت انتخاب کنید. به طور مثال، میزهای بیضی یا هشت ضلعی، به اتاق های ساده شخصیت خاصی می بخشند.

۵. ناهارخوری سنتی

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

اگر دکوراسیون خانه شما سنتی است، باید میز ناهارخوری را نیز سنتی انتخاب کنید. میز چوبی مستطیلی با لبه ها و پایه های گرد طرح میزهای سنتی هستند.

۶.جادوی روستایی

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

طرح روستایی بیشتر روی چوب های بافته شده، کوتاه و چاق مبتنی است. میز خرک (کوتاه، ساد و بی آذین) محبوب خانه های روستایی است. این میزها را می توان با یک جفت نیمکت بدون پشتی هم جفت کرد تا نمای جالب توجهی پیدا کند.

۷. فرم ساده و خودمانی

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

برای اینکه افراد دور میز ناهارخوری احساس راحتی و خودمانی بودن بکنند، بهتر است صندلی ها پشتی های بلند داشته باشند. برای این صندلی ها هم باید میز مناسب پیدا کرد. اصولا، میزهای گرد بیشتر برای این منظور مناسب هستند و به دلیل دایره بودن، مکالمه افراد با هم را خودمانی تر جلوه می دهد.

۸. طراحی مدرن

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

متریال به کار رفته در میز بیانگر مدرن یا کلاسیک بودن آن هستند. دکوراسیون مدرن بر سادگی و مینیمال بودن استوار هستند. بنابراین، اسکلت میزهای ناهارخوری مدرن نیز از فلزهایی همچون استیل ضدزنگ یا کرومی ساخته می شوند و سطح روی میز نیز معمولا شیشه ای است.

۹.اندازه مناسب میز بسیار مهم است

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

میزناهارخوری باید به اندازه تعداد اعضای خانواده و مهمانان آنها باشد اما قرار نیست همه فضا اتاق را اشغال کند. در اتاق های بزرگ قرار دادن میز بزرگ اشکالی ندارد. می توانید یک طرف اتاق را به ناهارخوری ده یا دوازده نفره خود اختصاص بدهید. اما در اتاق های کوچک، بهتر است میزی استفاده کنید که تاشو باشد و در مواقع نیاز، به اندازه آن اضافه کنید. میز ناهارخوری را باید به گونه ای بچینید که افراد به راحتی در اطراف آن رفت و آمد کنند.

پیش از خرید میزناهارخوری، ابتدا اتاق را اندازه بگیرید و سپس فضایی را در اطراف آن برای آسانی رفت و آمد در نظر بگیرید و سپس بزرگ ترین میز که مناسب فضای موردنظر است را بخرید.

۱۰.کارایی میز هم مهم است

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

ابتدا باید بدانید که چه استفاده ای از میزناهارخوری دارید. اگر قرار است این میز برای شما و مهمانانتان باشد باید انواع بزرگ یا تاشو که قابلیت بزرگ تر شدن دارند را انتخاب کنید. اما اگر عادت دارید همه صحبت های خود با اعضای خانواده را سر میز انجام بدهید، بهتر است میز گرد انتخاب کنید تا همه به راحتی یکدیگر را ببینند.

۱۱.راهکارهای حفظ فضا

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

برای فضاهای کوچک همچون آشپزخانه آپارتمان های کوچک، بهتر است میزهای تاشو خریداری کنید. میزهایی که لایه ای اضافه از دو طرف یا وسط میز به آن اضافه می شود و بزرگ تر می شود برای این فضاها مناسب هستند. از آنجا که بیشتر آپارتمان ها کوچک ساخته می شوند، طراحان نیز وسایل تاشو یا کشویی می سازند که برای هر مکانی مناسب است.

۱۲. میزهای چندمنظوره

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

به دنبال میزهای دومنظوره باشید که می توان به راحتی آن را در اتاق های مختلف خانه جابه جا کرد. میزهایی که از وسط تا می شوند را می توان به عنوان کنسول اتاق خواب هم استفاده کرد.

۱۳.میز کاملا چوبی

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

میز کاملا چوبی همان طور که از نامشان پیداست، هیچ متریال دیگری ندارند. این میزها استحکام و دوام بسیاری دارند زیرا هر گونه خراشیدگی و لکه که روی آنها ایجاد شود را می توان ترمیم کرد. البته میزهای کاملا چوبی بسیار گران هستند اما هیچ گاه قدیمی نمی شوند.

۱۴.روکش چوبی

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

یکی از جایگزین های میزهای گران قیمت تمام چوبی، میزهایی با روکش چوب هستند. میزهایی که یک لایه چوب همچنن تخته چندلایه روی سطح بیرونی آنها چسبیده است قیمت ارزان تر و ظاهر زیبایی دارند. خوبی این میزها این است که پس از سال ها می توانید با کمک متخصصِ این کار، رویه چوبی را عوض کنید.

۱۵. رنگ نهایی مناسب خانه خود را انتخاب کنید

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

هنگام سفارش ساخت میزناهارخوری، به رنگ و نوع دکوراسیون خود توجه داشته باشید. به طور مثال، اگر دکور مشکی دارید، سطح روی میزناهارخوری را نیز مشکی متالیک سفارش بدهید. سعی کنید روکش ضدآب برای میز انتخاب کنید که به مرور زمان شکل و قیافه خود را از دست ندهد. سطح شیشه ای به هیچ وجه برای خانه های شلوغ و پرجمعیت مناسب نیست.

۱۶. انتخاب چوب طرح‌دار

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

اصولا برای میزناهارخوری از چوب های طرح‌دار استفاده می شود. به طور مثال، چوب گیلاس برای دکوراسیون سنتی، چوب بلوط یا چوب افرا برای دکوراسیون به سبک کلبه های چوبی مناسب هستند. یا چوب های تیره با طراحی مدرن تناسب بیشتری دارند. البته باید بدانید رنگ تیره شاید جذاب تر باشد اما خیلی بیشتر گرد و خاک را نشان می دهد و همیشه باید یک دستمال دستتان باشد و گرد گیری کنید. خیلی هم سریع تر از چوب های طبیعی خراشیده می شوند و لک بر می دارند.

۱۷. میزهای رنگی

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

برای اینکه میز کاملا شخصی و اختصاصی برای خانه شما به نظر برسد و با مبلمان جفت شود، می توانید آن را رنگ کنید. برای این منظور هم باید از رنگ روغنی یا نیمه روغنی استفاده کنید تا سطح چوب را کاملا بپوشاند و در برابر گردگیری و تمیز کردن های روزانه هم مقاوم باشد. برای مقاومت در برابر خراشیدگی نیز بهتر است روی آن کیلر سیلر بزنید. با رنگ کردن میزناهارخوری می توانید سلیقه شخصی خود را در طرح و رنگ آن پیاده کنید. به طور مثال، راه‌راه، رنگ و رو رفته، بولد، طرح های عجیب و ... .

۱۸.بازی با رنگ

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

می توانید با استفاده از رنگ های روشن، به میز ناهارخوری جلوه خاصی ببخشید. رنگ صندلی ها را نیز طوری انتخاب کنید که با رنگ میز جفت باشند.

۱۹. آزمایش صندلی ها پیش از خرید میز ناهارخوری

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

پیش از خریدن میز ناهارخوری نو، حتما روی صندلی ها بنشینید و راحتی و دوام آنها را امتحان کنید. مطمئن شوید که میز برای قرار دادن آرنج، دسته راحتی دارد. همه قسمت های میز را نیز امتحان کنید.

۲۰. صندلی های مناسب بخرید

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

اگر قرار است میز و صندلی را جداگانه خریداری کنید، حتما به اندازه و شکل و طرح آنها توجه داشته باشید تا با هم جور در بیایند. اگر صندلی های دسته دار می خرید، مطمئن شوید که زیر میز جا می گیرند و ارتفاع آنها با هم تضاد ندارد. روی صندلی در پشت میز بنشینید و فاصله پا و میز را اندازه کنید تا کوتاه یا زیادی بلند نباشد. همچنین، زیر میز را نیز کنترل کنید تا پایه های صندلی ها و میز با هم تداخل نداشته باشند.

۲۱. راهنمای خرید میزناهارخوری

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

هنگامی خرید میز از فروشگاه وسایل و مبلمان، باید در عرض یک تا سه روز میز به شما تحویل داده شود. اما اگر به صورت آنلاین خرید کنید، ممکن است زمان تحویل بین دو هفته تا دو ماه متغیر باشد. بنابراین، بهتر است اینگونه وسایل را از فروشگاه و بازار اصلی بخرید.

۲۲. به خانه آوردن میز

میز ناهارخوری های شیک و مجلسی

هنگام خرید میز ناهارخوری حتما در مورد زمان، شرایط و هزینه تحویل آن از فروشنده سوال بپرسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسنا

      hich kodo0mesh kho0b nabo0d faghat shomare 19 badak nabo0d baghiyash b dard nemikhore

    • مینا

      خیلی خوب بود تشکر از شما

    • ققنوس

      بسیار زیبا و شیک

    • شاکی

      چه شیک بودن

    • سحر 1

      فرش تصویر شماره 4 از همه زیباتر بود

    • زینب

      بسیار لذت بردم واقعا جالب و ستودنی بود خیلی دوست داشتم

    • مینو

      من یه میزخریدم که زیادی بلنده
      توفکرم کوتاهش کنم میترسمدخراب شه

    • اسکندری

      با سلام
      لطفا راهنمایی فرمائید میز غذاخوری زرشکی که در سریال هیولا قسمت ۱۵ توخونه آقای مدیری است را از کجا میشه تهیه کرد..باتشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج