۶۳۰۸۵۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کفگیر دلواپسان به ته‌ دیگ خورد!

مخالفت شدید اردوگاه پایداری با سیاست‌های دولت حسن روحانی و رویکرد وزارت امور خارجه از کسی پوشیده نیست. مجادلات لفظی، تهمت، تکذیب و... همواره قسمتی جدا نشدنی از ارتباط دلواپسان با دولت بوده است.

روزنامه آرمان: مخالفت شدید اردوگاه پایداری با سیاست‌های دولت حسن روحانی و رویکرد وزارت امور خارجه از کسی پوشیده نیست. مجادلات لفظی، تهمت، تکذیب و... همواره قسمتی جدا نشدنی از ارتباط دلواپسان با دولت بوده است.
هرچند با آغاز به کار مجلس دهم و کم شدن قابل توجه حضور این افراد در عرصه‌های سیاسی موانع در مسیر وزرا کمتر شد، اما هنوز هم برخی واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های دلواپسانه از باقیمانده‌های آنان دیده می‌شود.
سوال
محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس در جریان نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با قرائت موارد اعلام وصولی هیات رئیسه از اعلام وصول سوال چند نفر از نمایندگان از وزیر امور خارجه خبر داد. وی خاطرنشان کرد: ۲ سوال جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مشهد و کلات از وزیر امور خارجه درباره چگونگی نفوذ افراد دوتابعیتی در تیم کارشناسی و هیات مذاکرات هسته‌ای و همچنین دلیل سفر به کشور فرانسه بدون برآورد اطلاعاتی و امنیتی همزمان با اجلاس منافقین اعلام وصول می‌شود. این سوالات پیش از این در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شده بود که‌ این نمایندگان از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع نشده و بررسی آن به صحن رسید.
نمایندگان مجلس حقی طبیعی در مورد سوال و پاسخ خواستن از وزرا دارند، اما در این میان برخی سوالات خود محل سوال در مورد نیت سوال‌کننده می‌شود. موضوعاتی که جواد کریمی قدوسی مطرح‌ کرده بیش از آنکه نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی به نظر برسد، بیشتر فشار به ظریف با تکیه بر اختلاف سیاسی به‌نظر می‌رسد. کریمی قدوسی است یکی از معدود نماینده‌های جریان پایداری در مجلس که نسبت به گذشته کار دشوارتری برای ایستادن مقابل دولت و وزرا دارند، اما هرچه در توان داشته باشند به‌این منظور انجام می‌دهند.
محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه‌ای که در سال‌های اخیر نقشی اساسی در باز کردن مسیر دیپلماسی حرفه‌ای با قدرت‌های جهانی داشت، همواره در برابر هجمه‌های همفکران کریمی قدوسی بوده است. این نماینده مجلس برای مقابله با وزیر امور خارجه اقدامات عجیبی انجام داده که از آن جمله می‌توان به پخش جملات گزینشی و تقطیع ‌شده ظریف در جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی بین خبرنگاران مخالف دولت اشاره کرد. این اقدام با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و حتی نقوی حسینی نماینده اصولگرای مجلس هم آن را غیراخلاقی دانست.
تعارض
جواد کریمی قدوسی در مسیر رودررویی با جریان اعتدال در دفعات متعدد ادعا‌های بی‌سند داشته که با تکذیب مقامات روبه‌رو شده است. وی در سال ۹۱ ادعایی در مورد اظهارات آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در مورد دولت احمدی‌نژاد و به نقل از قدرت‌ا... علیخانی، مطرح کرد. علیخانی طی تکذیبیه‌ای گفت: «چندی قبل، روزنامه دولتی ایران در خبری کذب به نقل از آقای کریمی قدوسی، نماینده مجلس مدعی شد که‌ اینجانب از آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی سخنی علیه دولت نقل کرده‌ام.
اگرچه بنده ‌این خبر کذب را در همان زمان تکذیب کردم و حتی چندی بعد که آقای کریمی قدوسی در مجلس در مورد این خبر پرسید تاکید کردم که ‌این خبر دروغ است، اما ظاهرا ایشان اصرار داشتند که به کذب بودن آن توجه نکنند.» او در مورد دیگری گفته بود: «دیوان محاسبات در یک مورد نسبت به آقای نوبخت و طیب‌نیا اقدام کرده و حکم سنگین انفصال از خدمت برای این دو نفر صادر شده بود، اما لابی‌های پشت پرده، فشار زیادی به دادستان دیوان و صادرکننده رأی وارد آورده بودند و حتی از طرف آقای لاریجانی هم رایزنی‌هایی شده بود تا این رأی تعدیل شود؛ این فاجعه است.»
دادستان دیوان محاسبات در تکذیب این ادعا گفت: «درباره‌ این موضوع باید بگویم این خبر از اساس تکذیب می‌شود و چنین چیزی صحت نداشته است. تا کنون اتفاقی مبنی بر اینکه تخلفی رخ داده باشد و بعد از رایزنی اعلام کنند که موضوع را رسیدگی نکنید، به هیچ عنوان درست نیست.» اما در عجیب‌ترین مورد کریمی قدوسی ادعا کرد برادر رئیس‌جمهور با تقلید صدای او در صحبت تلفنی با مولاوردی او را از انجام سفرش بازداشته بود.
روابط عمومی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به خبر منتشره گفت‌وگوی خبرگزاری دانشجو با آقای کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات مبنی بر ماجرای عجیب تقلید صدای رئیس جمهور و ممانعت از انجام سفر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، این معاونت جهت تنویر افکار عمومی ضمن تکذیب این ادعای خلاف واقع، با یادآوری سوگند موضوع اصل ۶۷ قانون اساسی، انتظار داد این نماینده مردم شریف مشهد و کلات در اظهار نظرات و انجام وظایف وکالت امانت و تقوا را رعایت نمایند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج