۶۳۰۸۶۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

درخشان: باید به حال این فوتبال گریست

تراژدی تکمیل شد! بوی سوختن نفت همه جای ایران پیچید و حالا دودلاخ تیره‌ای پهنای آسمان آبی فوتبال ایران را بلعید.

آسمان آبی: تراژدی تکمیل شد! بوی سوختن نفت همه جای ایران پیچید و حالا دودلاخ تیره‌ای پهنای آسمان آبی فوتبال ایران را بلعید. خبر مانند پتک بود، آب سردی بر آتش زیرخاکستر. به‌سان ضربتی مهلک بر پیکر مشت‌زنی خسته که گوشه رینگ گیر افتاده. نفت طلاییه از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد! با یک جمله، در یک ثانیه و با یک تصمیم. «چرا، چرا، چرا؟...» به تعداد بازیکنان، اعضای کادر فنی و همه عوامل مجموعه تیم نفت طلاییه «چرا» وجود دارد. چرایی که سعی کردیم پاسخش را از سرمربی این تیم بپرسیم. رنجمویه تلخکامی تیم نفت را از زبان حمید درخشان می‌خوانید.

‌کمیته صدور مجوز حرفه‌ای دو روز پیش تشکیل جلسه داد و نفت را از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت، ولی انگار با اوضاع و احوال نفت، شما خیلی از این تصمیم ناراحت نشدید.

این چه حرفی است؟ من کی و کجا گفتم از این تصمیم خوشحالم؟

‌شامگاه سه‌شنبه نهم آبان، پس از شکست ۲ بر صفر مقابل استقلال تهران در هفته یازدهم لیگ برتر، شما گفتید بهتر است با این اوضاع نفت به آسیا نرود. من اشتباه شنیدم آقای درخشان؟!

نه اشتباه نشنیدید، اما مگر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا همین فردا آغاز می‌شود؟ ما برای همه کار وقت داشتیم. برای ترمیم نقاط ضعف و بازسازی تیم. بازی‌ها که همین حالا شروع نمی‌شود که استدلال کنیم نفت نمی‌تواند بازی کند. این حرف منطقی نیست. نمی‌دانم چه کسی این تصمیم را گرفته یا منبع آن کجاست، یا این تصمیم چقدر قابلیت اجرایی دارد، اما این را می‌گویم که برای این فوتبال متأسفم. این‌که فدراسیون ما نتوانسته تیمی را راهی مسابقات آسیایی کند، نه جای خوشحالی دارد، نه افتخار، بلکه فقط باید تأسف خورد. نفت را سوزاندید، حالا به خودتان افتخار کنید! ‌

‌اگر بحث مجوز حرفه‌ای باشد، به نظر نمی‌رسد استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب‌آهن هم زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای حرفه‌ای را داشته باشند. این را قبول دارید؟

خدا پدرتان را بیامرزد. نه! این تیم‌ها همه حرفه‌ای هستند. هیچ مشکلی ندارند! به هیچ‌کس بدهی ندارند و پاک پاکند! تنها مشکل ورزش ایران حالا تیم نفت است!

‌شوخی می‌کنید؟!

نه آقاجان! مگر غیر ‌از این است؟ اگر غیر از این بود چرا همه با خوشحالی و افتخار می‌گویند نفت حذف شد؟ آیا قرار است به‌دلیل حذف ما به کسی جایزه بدهند؟ فقط سرشکستگی بود که برای فوتبال ما باقی ماند نه چیز دیگر. این‌که تشکیلاتی از فراهم آوردن حضور تیمی در لیگ قهرمانان آسیا ناتوان باشد، فقط جای ناراحتی و تأسف دارد.

‌موضع باشگاه نفت درباره این موضوع چیست؟ آیا به این تصمیم اعتراض می‌کنید؟

شک نکنید مسئولان باشگاه نفت حتما این موضوع را پیگیری می‌کنند و به این زودی تسلیم نمی‌شویم، اما حرف من این است؛ چرا باید به راحتی از نام تیم‌ها بگذریم؟ جای آن‌که دست به دست هم دهیم و مشکل تیمی از فوتبال کشورمان را حل کنیم، برخی با افتخار از حذف نفت حرف می‌زنند. خب نفت از آسیا رفت، اما چه اتفاقی افتاد؟ من را ببخشید اما باید تأکید کنیم برخی تلاش کردند تیم ما حذف شود و البته برخی هم کوشیدند تیم ما به آسیا برود، اما مگر نفت تیمی از کشوری بیگانه است؟ مگر فرزندان این مرز و بوم در آن فوتبال بازی نمی‌کنند؟ نفت تیمی شایسته است و سال‌هایی هم که در لیگ قهرمانان بازی کرده نتایج آبرومندی گرفته است.

‌به نظر شما حالا باید چه کار کرد؟

هیچ! فقط باید نشست و به حال این فوتبال گریست! ‌

‌این اتفاق ممکن است روی روحیه بازیکنان تیم‌تان تأثیر منفی بگذارد؟

صددرصد همین‌طور است. این اتفاق روی تک تک بازیکنان ما تأثیر می‌گذارد. بازیکنان فوتبال همیشه تلاش می‌کنند در عرصه‌های بین‌المللی شایستگی‌های خود را نشان دهند، ولی ما به قدری ساده از این مسائل می‌گذریم که فقط بهت برای آدم می‌ماند.

‌نفت لیگ را خوب آغاز کرد، اما در ادامه نتوانست روند خوب خود را حفظ کند، چه اتفاقی برای این تیم افتاده است؟

با وجود همه مشکلاتی که داشتیم، نفت حالا هم امتیاز استقلالی است که قرار است راهی لیگ قهرمانان شود. تازه آن‌ها سه ماه زودتر از ما به اردو رفتند، بازیکن خریدند و هزینه‌های زیادی هم متقبل شدند، اما حالا به جایگاه دو تیم نگاه کنید.

‌بعد از تعطیلات لیگ با تیم سایپا بازی دارید. ارزیابی‌تان از آن دیدار چیست؟

بله ما از سایپا، از نوع بازی این تیم، از تاکتیک‌ها و شگردهایش به خوبی آگاهیم، ولی من از شما می‌پرسم حالا با اوضاع روحی بازیکنانم چه کنم؟ خیلی مشکل کم داشتیم این هم اضافه شد.

‌به نظر شما کنار گذاشتن نفت از لیگ قهرمانان آسیا وجاهت قانونی دارد؟

ببینید من اطلاعات حقوقی ندارم و نمی‌دانم چه مرجعی این حکم را داده است. هنوز نمی‌دانم چه کسی باعث حذف ما شده و دلیل قانع‌کننده‌ای برای این موضوع به ما ارائه نشده است.

‌یعنی به شما ابلاغ کتبی نشده است؟

نه تا این لحظه که چنین اتفاقی نیفتاده! هیچ چیز و هیچ نوشته‌ای به ما ندادند! شما می‌دانید چه کسی این تصمیم را گرفته؟

‌دو روز پیش کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ فوتبال ایران تشکیل جلسه داد و حکم به کنار گذاشتن نفت از لیگ قهرمانان آسیا داد. استدلال این کمیته بر فقدان زیرساخت‌های حرفه‌ای باشگاه‌داری بود.

ببخشید آیا پرسپولیس این زیرساخت‌ها را که می‌گویید دارد؟ استقلال چطور؟ تراکتورسازی زیرساخت حرفه‌ای دارد؟ نه این دلیل محکمه‌پسندی نیست.

‌یکی از مشکلات بزرگ تیم فوتبال نفت، این است که وزارت نفت از تیم شما حمایت نمی‌کند و آن را زیرمجموعه خود نمی‌داند. دلیل این برخورد با نفت چیست؟

ببینید روزی وزیر محترم نفت (بیژن زنگنه) گفت این تیم را نمی‌خواهیم. خب اگر این تیم را نمی‌خواهید چرا تبعیض قائل می‌شوید. چرا تیم‌های دیگر را حمایت می‌کنید. نفت غریب و یتیم مانده و بقیه در پر قو پادشاهی می‌کنند و هزینه روی دست وزارتخانه می‌گذارند. من به کسی توهین نمی‌کنم، اما اگر وزارت نفت تیم فوتبال نمی‌خواهد، نباید فقط انگشت روی تیم ما بگذارد، چرا صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم زیرمجموعه وزارتخانه هستند و فقط نفت این وسط یتیم مانده است؟ بیش از 150 تیم ورزشی زیر نظر وزارت نفت فعالیت می‌کنند. این همه تبعیض اما برای چیست؟ حالا یک شخصی از جیبش برای نفت هزینه می‌کند، باید او را تکه‌پاره کنید؟

‌با چنین اوضاعی فکر می‌کنید نفت بتواند نتایج خوبی در ادامه راه لیگ بگیرد؟

شما چه فکری می‌کنید؟ فکر می‌کنید با این همه بلا که سر تیم ما آورده‌اند، نفت می‌تواند روی پای خود بایستد؟

‌خب این هنر مربی است که بحران را مدیریت کند. این‌طور نیست؟

این چه هنری است که دست و پایم را می‌بندید و پرتم می‌کنید وسط استخر و می‌گویید کرال سینه برو؟ شما این کار را می‌توانید بکنید؟ از من انتظار معجزه دارید؟ شما اول مشکلات ما را ببینید و بعد توقع داشته باشید که این تیم را به جایگاه آبرومندانه‌ای برسانیم. پس شدنی نیست و وقتی اوضاع این‌طور باشد، شما نمی‌توانید کاری بکنید. وضع ما ناراحت‌کننده نیست، اسفناک است.

‌علی کریمی بازهم چند روز پیش صحبت‌های تندی کرد، شما حرف‌های کریمی را خواندید؟

باور کنید آنقدر مشکلات هست که وقت نداریم ببینیم چه کسی چه حرفی زده است.

‌و آیا تاکنون از نفت حقوقی هم گرفته‌اید؟

اگر شما پولی از نفت گرفتید من هم گرفته‌ام! با وجود همه مشکلات اما با تمام وجود در ادامه راه می‌جنگیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج