۶۳۰۸۸۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مرسدس AMG GT C Roadster؛ رقیب پورشه ۹۱۱s وارد می‌شود

برگردیم به سال ۲۰۱۴، زمانی که Mercedes-AMG GT برای اولین بار معرفی شد. خودرویی که جانشین سبک‌تر، چابک‌تر و ارزان قیمت‌تر SLS AMG بود.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: برگردیم به سال ۲۰۱۴، زمانی که Mercedes-AMG GT برای اولین بار معرفی شد. خودرویی که جانشین سبک‌تر، چابک‌تر و ارزان قیمت‌تر SLS AMG بود. SLSای که ۴۵۶ اسب بخار در نسخه پایه قدرت داشت و همانند پدر بزرگ خود یعنی مرسدس ۳۰۰SL از تعادل و قدرت خوبی برخوردار بود و همانطور هم که می‌دانید پورشه ۹۱۱ کررا رقیب همیشگی او بوده و هست.
یکی از دلایل محبوبیت پورشه ۹۱۱ کررا این است که همیشه مدل‌ها و نسخه‌های متنوعی را ارائه می‌دهد مثلا مدل توربو S کابریولت با ۵۸۰ اسب بخاری یا نسخه GT۳ که مخصوص پیست طراحی شده است. اما حالا مرسدس با این حجم از محبوبیت پورشه احساس خطر کرده و با اضافه کردن کمی چاشنی به مدل GT به جنگ با این کمپانی آمده است.
مرسدس AMG GT C Roadster؛ رقیب پورشه ۹۱۱s وارد می‌شود

مرسدس با کمی تقویت و بروز رسانی با کمک AMG توانسته رقبای سرسختی را برای این رقیب دیرینه‌اش مهیا کند. ۴ مدل قرار است وارد بازار شود. ۳ مدل مخصوص جاده که عبارتند از: نسخه رودستر، نسخه رودستر GT و نسخه کوپه GT C که همگی قدرت ۵۵۰ اسب بخار خواهند داشت. یک مدل هم مخصوص پیست عرضه می‌شود با پسوند GT R که ۵۷۷ اسب بخار قدرت دارد. حالا این قضیه مطرح می‌شود که آیا این مدل‌‌ها به همان اندازه‌ی مدل‌‌های پورشه هیجان انگیز و خاص هستند یا خیر؟ برای فهمیدن این مطلب ما تصمیم گرفتیم GT C roadster را که حریف اصلی پورشه ۹۱۱ GTS cabriolet است، را بررسی و تست کنیم.

شیطانی در لباس آبی

به نظر ما این لقب خیلی به این مدل می‌آید چرا که با دیدن عکس‌های این عجوبه تند و تیز این عبارت به راحتی در ذهن‌هایمان خطور می‌کند. کاپوت بلندش را ببینید؛ کاپوتی که بر خلاف عقب خودرو که استایلی مخروطی و کوتاه دارد ما را یاد خودروهایی مانند کوروت Z۰۶ یا ۹۱۱ GTS می‌اندازد. قسمت عقب GT C بر خلاف دو مدل دیگر بدلیل استفاده از لاستیک‌های عریض‌تر سایز ۳۰۵/۳۰ZR-۲۰، ۲.۷ اینچ (۷ سانتی‌متر) پهن‌‌تر است. همچنین چرخ‌های عقب بطور استاندارد تا ۱.۵ درجه قابلیت زاویه گرفتن دارند(کمبر چرخ) تا در پیچ‌ها عملکرد بهتری داشته باشند.
مرسدس AMG GT C Roadster؛ رقیب پورشه ۹۱۱s وارد می‌شود

با گشت و گذاری که ما در لس آنجلس با این آبی شیک پوش و جذاب داشتیم فهمیدیم که هیچ شخصی نبود که با دیدن این خودروی زیبا سرش را برای دیدن آن کج نکند. حتی خود پلیس‌های راهنمایی هم نمی‌توانستند چشم از این شاهکار بردارند. اگر کسی هم خویش داری و سعی در بی اعتنایی به آن می‌کرد اما باز هم مطمعناً از صدای دلنواز اگزوزهای AMG لذت کافی را می‌برد. اما برای اینکه تمام نگاهان را به سمت خود جلب کنیم خودرو را در حالت S+ قرار دادیم تا موتور و سیستم اگزوز مرسدس خود واقعی‌شان را نشان دهند و همان صدای اصیل مرسدس که گویی موتور در حال قول قول کردن است را به رخ پورشه و فراری سوارها بکشیم.
مرسدس AMG GT C Roadster؛ رقیب پورشه ۹۱۱s وارد می‌شود

در ابتدا گفتیم که رقیب اصلی این مدل ۹۱۱ GTS Cabriolet است. پس بیاید کمی سری به آمار و ارقام بزنیم. صفر تا ۱۰۰ مرسدس ۳.۳ ثانیه است، یعنی ۰.۳ ثانیه کندتر از پورشه. اما صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را هر دو در ۷.۳ ثانیه طی می‌کنند و تا ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت مرسدس ۱ ثانیه و تا ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، مرسدس ۲ ثانیه از پورشه پیشی می‌گیرد. ولی در کل ما واقعا انتظار بیشتری از این خودرو داشتیم چرا که مدل GT S coupe ۲۰۱۶ با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری‌اش صفر تا ۱۰۰ را در ۳.۰ ثانیه طی می‌کرد. همه این‌ها با وجود اسب بخار بیشتر، وزن کمتر، جعبه دنده بهتر و تقسیم وزن بیشتر بر محور عقب است که باید نشانه‌ای از بهتر شدن باشد نه این نتایج نسبتا ضعیف. گشتاور تولیدی هم در این مدل ۶۸۰ نیوتن متر است که از دور موتور ۱۹۰۰rpm در اختیارتان قرار می‌گیرد و در حالت Sport یا Sport+ بدون تقریبا هیچ تاخیری تماما در اختیارتان قرار می‌گیرد.
مرسدس AMG GT C Roadster؛ رقیب پورشه ۹۱۱s وارد می‌شود

پورشه با وجود داشتن دیسک‌های خنک شونده‌ی کربن-سرامیکی از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تا حالت ایست کامل ۴۶ متر را طی می‌کند در حالی که مرسدس با ۱۰ متر کمتر یعنی ۳۶ متر عملکرد خیلی شایسته‌تری دارد. حتی در هنگام کار با پدال ترمز در مرسدس احساس بهتری نسبت به پورشه داشتیم.

با همه این حرف‌ها باید اقرار کنیم که شخصیت این دو خودرو کاملا متفاوت از هم است و همین شاید بیشتر به نفع مرسدس ختم شود چرا که نسبت به مدل‌‌های پیشین حس و حالی متفاوت ایجاد کرده است در حالی که پورشه همان حس و حال قدیم را دارد. بدنه‌ای کشیده و طویل، کاپوت برجسته و استایل کلی خودرو باعث قرار گیری راننده در موقعیتی شده که پورشه این موقعیت را تا به امروز در خودروهایش ارائه نداده است و این بدین معنی است که لذت راندن این مرسدس بیشتر شبیه به راندن استون مارتین DB11 است یا مازراتی گرن توریسمو است. کمک‌‌های تطبیقی آن هم باعث ایجاد سواری نرم و راحتی شده است مگر آن که آن را در حالت Sport+ قرار دهید تا خشم AMG را مشاهده کنید.
مرسدس AMG GT C Roadster؛ رقیب پورشه ۹۱۱s وارد می‌شود

در طراحی داخل کابین هم باز از طراحی جدید مرسدس استفاده شده است و پُر است از امکانات و آپشن‌های بروز مرسدس. چرم استاندارد به همراه تریم فیبر کربن مات آپشنی است که AMG برای شما در نظر گرفته است که هزینه‌ای 3150 دلاری (12 میلیون تومانی) بر روی دستانتان خواهد گذاشت. همین طور کاور فیبر کربن موتور خودرو هم قابل سفارش به قیمت 1500 دلار (6 میلیون) می‌باشد. اگر خواهان سیستم هوشمند کروز کنترل مخصوص مرسدس هم هستید قیمتی معادل 2250 دلار (9 میلیون) هزینه باید کنید. در مجموع قیمت پایه GT C 159000 دلار (640 میلیون) می‌باشد.
مرسدس AMG GT C Roadster؛ رقیب پورشه ۹۱۱s وارد می‌شود

سخن نهایی

در حالی که در نتایج اختلاف کمی بین AMG GT C و ۹۱۱ GTS convertibles بود اما باز هم هر دو قابل احترام هستند چون هر کدام به طریق و روند خود توسعه یافته‌اند و هر کدام حس و حال خاص خودشان را دارند. ما فکر می‌کنیم بهتر است هر دو را دوست داشته باشیم! GT C شاید در چابکی و فرزی از پورشه کمی عقب‌تر باشد اما نباید فراموش کرد که ظاهر، صدا و حس و حال راندن مرسدس تجربه‌ای نیست که بشود با هر خودرویی آن را کسب کرد و این تنها AMG است که روح شما را می‌تواند به پرواز در بیاورد.
مرسدس AMG GT C Roadster؛ رقیب پورشه ۹۱۱s وارد می‌شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج