جاباما
۶۳۱۳۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توضیح درباره بیمه زلزله در ایران

رئیس کل بیمه مرکزی درخصوص بیمه حوادث طبیعی از قبیل بیمه زلزله و آتش سوزی توضیحاتی ارائه داد.

پایگاه خبری انتخاب: عبدالناصر همتی، در پاسخ به سوالی مبنی بر سرنوشت تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: بیمه زلزله یکی از ملحقات بیمه آتش سوزی است. با توجه به اینکه کشور ما یکی از ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است، متاسفانه درحال حاضر بیش از ۸۰ درصد منازل مسکونی بیمه آتش سوزی ندارند و برخی از افراد هنگام خرید بیمه آتش سوزی نیز پوشش زلزله را نمی گیرند یا کامل نمی خرند.

وی تصریح کرد: حادثه خیز بودن ایران، همواره مشکلات زیادی را بوجود آورده که اقدامات جدی را می طلبد چرا که این حوادث، بار مالی زیادی برای کشور به دنبال دارد که بیمه مرکزی در راستای نقش حمایتی خود، لایحه ای تحت عنوان صندوق بیمه حوادث طبیعی را از چندسال پیش تهیه و نهایتا با تصویب دولت به مجلس پیشنهاد کرد که این لایحه می تواند انقلابی در بیمه حوادث طبیعی ایجاد کند.

همتی گفت: این لایحه با اصلاحاتی در مجلس تصویب شد اما به دلیل ایرادات وارده توسط شورای نگهبان هم اکنون در حال بررسی مشترک توسط کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دولت است. ۵ ایراد وارده به لایحه بیمه همگانی حوادث طبیعی به بیمه مرکزی و دولت منعکس و کمیسیون اقتصادی مجلس منتظر پاسخهای لازم و تایید دولت به خاطر اضافه شدن موادی که بار مالی برای دولت است و باید به تایید دولت برسد. پس از این بررسی ها مقرر شده است متن مد نظر دولت مجددا به مجلس ارسال شود.

رییس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: به نظر من مردم و مسولین به این نتیجه رسیده اند که بحث بلایای طبیعی و حوادث انسانی نیاز به توجه ویژه دارد و باید مانند آنچه در ژاپن، ترکیه و امریکا انجام گرفت ساختار ویژه ای طراحی شود تا از سوخت ملی جلوگیری شود. ما نیازمند توسعه پایدار هستیم که لازمه آن تامین مالی در نتیجه حوادث و بلایای طبیعی به صورت جدی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج