جاباما
۶۳۱۳۵
۳۴ نظر
۵۱۶۵
۳۴ نظر
۵۱۶۵
پ

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

۲۲ مرداد هر سال به نام روز جهانی چپ‌دست‌ها نامگذاری شده ‌است. گزارش تصویری از مشهورترین چهره‌های چپ‌دست ایران و جهان هم‌چون رضا پهلوی، نیکول کیدمن، آلبرت اينشتين، چارلی چاپلین و جیمی هندریکس و یا حتی نوشاد عالمیان.

جام نیوز: 22 مرداد هر سال به نام روز جهانی چپ‌دست‌ها نامگذاری شده ‌است. گزارش تصویری از مشهورترین چهره‌های چپ‌دست ایران و جهان هم‌چون رضا پهلوی، نیکول کیدمن، آلبرت اينشتين، چارلی چاپلین ، جیمی هندریکس و یا حتی نوشاد عالمیان.

ارسطو

ارسطو در سال ۳۸۴ پيش از ميلاد در مقدونيه متولد شد و در سال ۳۲۲ پيش از ميلاد درگذشت. به عقیده‌ی ارسطو مردم باید برای جلوگیری از سرنگونی خشونت‌آمیز حکومت در بالاترین پله‌ی فرهنگی نیز حتی‌المقدور تحت حکومت اکثریتی از نجیب‌زادگان قرار گیرند. ارسطو نام این صورت دولتی را «پولیتیا» می‌گذارد. او این حکومت را بهترین حکومت برای همه مردم در همه‌ی پله‌های فرهنگی می‌داند.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

ژولیوس سزار

ژولیوس سزار یا قیصر یکصد سال پیش از میلاد به دنیا آمد. او رهبر نامدار سیاسی و نظامی جمهوری روم بود. او ۴۴ سال پیش از میلاد درگذشت. دو سال پس از مرگ ژولیوس سزار، سنای روم او را یکی از خدایان روم شناخت. اونیز از مشهورترین افراد چپ‌دست تاریخ است.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

لئوناردو داوينچى

لئوناردو داوينچى نه تنها يک هنرمند برجسته، بلكه همچنين يک نابغه و دانشمند بزرگ در تمامى رشته‌هاى دانش و فن دوره رنسانس بود. دوران زندگى این هنرمند چپ‌دست به عنوان يک نقاش، بسيار درخشان بود، اگر چه او تنها تصاوير اندكى را به پايان رساند. علاقه او به انجام آزمايش‌هاى علمى در بسیاری از موارد وقتى براى كارهاى ديگر برايش باقى نمی‌گذاشت.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

لودویگ فان بتهوون

لودویگ فان بتهوون روز ۱۷ دسامبر سال ۱۷۷۰ در شهر بن به دنیا آمد. پدرش دیوانه‌وار عاشق موسیقی بود و می‌خواست به هر ترتیبی شده، از پسر خود نوازنده‌ و موسیقی‌دانی چیره‌دست بسازد. الگوی پدر٬ موتزارت بود، آهنگسازی که در ۶ سالگی عالم هنر را مبهوت خود کرده بود. او نیز در زمره چپ‌دستان مشهور تاریخ است.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

فریدریش نیچه

فریدریش نیچه (۱۸۴۴-۱۹۰۰) فیلسوف، شاعر و آهنگساز آلمانی بود. در تاریخ تفکر جهان، نیچه اندیشمندی بی‌بدیل است. او نیز در زمره چپدستان مشهور تاریخ است.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

ماری کوری

ماری کوری متولد سال ۱۸۶۷ فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی بود. او نخستین دانشمندی است که دوبار جایزه نوبل را در رشته‌های فیزیک و شیمی گرفت. مادام کوری در سال ۱۹۳۴ در سن ۶۲ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان خون از دنیا رفت. او به‌دلیل تحقیق بر روی رادیوم که ماده‌ای سرطان‌زا است، در گذشت.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

چارلی چاپلین

چارلی چاپلین یکی از مشهورترین بازیگران و کارگردانان سینما و برنده‌ی جایزه اسکار است. بیشتر فیلم‌های او کمدی و صامت هستند. او که بیش از ۶۵ سال در زمینه سینما فعالیت کرد، از جمله چپ‌دستان مشهور تاریخ است.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

مهاتما گاندی

مهاتما گاندی سیاستمداری بود با اصول اخلاقی که می‌خواست بدون به‌کارگیری خشونت و با اتکا بر درستکاری و حقیقت با حکومت استعمارگر بریتانیا در هند مبارزه کند و کشورش را به استقلال برساند. گاندی روز ۳۰ ژانویه ۱۹۴۸، به قتل رسید.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

آلبرت اينشتين

آلبرت اينشتين يكى از مشهورترين پژوهشگران چپ‌دست تاريخ محسوب می‌شود. پرفسور ژوليده‌مو در سال ۱۹۰۵ يک سرى از كارهاى تحقيقى خود را ارائه نمود، كه پايه‌هاى دانش آن زمان را به‌شدت به لرزه درآوردند. تئوری‌هاى انقلابى او درباره فضا و زمان، اركان اساسى علم فيزيک شدند و زمينه علوم طبيعى مدرن را فراهم كردند.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

گونتر گراس

گونتر گراس، نویسنده و هنرمند پرآوازه‌ی آلمانی و دارنده جایزه نوبل ادبی است. او از سال ۱۹۶۱، از آغاز شکل‌گیری "جمهوری فدرال آلمان"، همواره در صفوف سوسیال دموکرات‌ها، برای پیروزی این حزب فعالیت کرده است. صدراعظم‌های سوسیال دموکرات آلمان چون ویلی برانت، هلموت اشمیت و گرهارد شرودر بارها یاد‌آور شده‌‌اند که بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون فعالیت‌های پیگیرانه‌ی این نویسنده‌ی محبوب بوده‌اند.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

استیو مک‌کوئین

استیو مک‌کوئین، متولد سال ۱۹۳۰ بازیگر مشهور آمریکایی است که در سال ۱۹۸۰ درگذشت. اولین نقش آفرینی او در فیلم علمی‌تخیلی «حباب» بود. او نیز از چپ‌دستان مشهور تاریخ است.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

باراک اوباما

باراک اوباما رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا نیز از جمله چپ‌دستان مشهور تاریخ معاصر است. او که در سال ۱۹۶۱ میلادی به دنیا آمده، چهل و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است. او در صف برندگان جایزه صلح نوبل نیز قرار دارد.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

نیکول کیدمن

نیکول کیدمن بازیگر آمریکایی - استرالیایی از جمله چپ‌دستان معروف است. او متولد سال ۱۹۶۷ و برنده جایزه اسکار است.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی متولد سال ۱۹۷۵ بازیگر آمریکایی و «سفیر حسن‌نیت سازمان ملل متحد در امور پناهندگان» است. او بارها توسط مجله‌ها و در مراسم‌های مختلف به عنوان زیباترین و جذاب‌ترین بازیگرانتخاب شده است. جولی سه بار جایزه گلدن گلوب و یک بار جایزه اسکار را کسب کرده است.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

لیدی گاگا

لیدی گاگا خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز آمریکایی است. مجله فوربس لیدی گاگا را یازدهمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد. لیدی گاگا پس از مایکل جکسون، اولین انسانی است که هوادارانش در فیس‌بوک از مرز ۱۰ میلیون کاربر گذشت. لیدی گاگا که علاوه بر ترانه‌ها و موزیک ویدئوهای جنجالی‌اش، به خاطر نحوه‌ی عجیب لباس پوشیدنش نیز شهرت دارد.

مشهورترین چپ دست های تاریخ +عکس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان یعنی لیدی گاگا یکی از مشهورترین افراد تاریخ بشریته؟

      پاسخ ها

      • آرش

        واللا مگه چی چیه این چندش

      • بدون نام

        همین قدر که همه میشناسنش یعنی معروفه... لازم نیست هر کی معروفه به پیشرفت علم و بشریت هم کمک کرده باشه!

      • بدون نام

        +++++++++++++++++++++

      • بدون نام

        این لیست از ارسطو و بتهوون و گاندی شروع شد و به لیدی گاگا رسید!! بعد از لیدی گاگا دیگه تنها جاستین بیبر رو کم داشت(گلاب به روتون)

    • آرش

      جو فریزر رقیب مشهور محمدعلی کلی هم چپ دست بوده و ضربه هوگ چپش مشهور هست

      پاسخ ها

      • حمید

        اصلا هم اینطور نیست هرکی که هوک چپ زد که چپ دست نیست

    • محمد

      عکس بهتری از اینشتن نداشتید؟؟

      پاسخ ها

      • همراه آبی

        حتما این عکسو موقعی گرفتن که سیب تو سرش خورده

      • بدون نام

        اصلا تابلو نیست که همه مثبت ها رو خودت دادی!!
        نه ! باور کن تابلو نیست!!
        فقظ اگه میشه اینو آموزش بده. آخه یه وقتایی واقعا نیاز میشه

      • سارا

        سیب تو سر این خورد به نظرت؟؟؟

      • کاپیتان

        آقای دانشمند(همراه آبی):اون نیوتن بود.آقا محمد اینشتین کلا این فرمی بوده.

      • sara

        اونی که سیب تو سرش خورده نیوتن بوده آبی جان نه انیشتین!

      • آلبالو

        موافقم +++++++

    • فاطمه

      منم چپ دستم. فقط دو درصد مردم دنیا چپ دست هستند. و متاسفانه همه وسایل کاربردی در دنیا برای راست دستها ساخته شده. مثلا من روی صندلی دسته دار راحت نمیتونم جزوه بنویسم و مجبورم کاغدم رو کمج کنم. ولی بهرحال خوشحالم که چپ دست ام. چپ دست ها نیمکره راست شان فعالتر است. به عبارت دیگر عاطفی ترند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        13 درصد مردم جهان چپ دستند نه دو درصد

    • رضا

      سیب تو سر انشتین نخورد تو سر نیوتون خورد .محض اطلاع گفتما

    • بدون نام

      لیدی گاگا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      مشهورترین چپ دست های تاریخ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      چی میگی

    • ققنوس

      خوب حالا اعلام کنید روز جهانی راست دستها کی است

    • بدون نام

      مرسی مجله
      به فتخار همه چپ دست ها
      +++++++++

    • zizigulu

      منم چپ دست هستم و امیدوارم مثه تمام این دانشمند ها وهنرمندان منم موفقیتی کسب کنم.
      چه از لحاظ علمی وچه از لحاظ هنری.

    • ملیسا

      وااااااااااااایییییییییییی چقد خوووووببببب منم چپ دستم امیدوار شدم ب خودم

    • ندا

      پس چرا تو عکسا، انیشتن داره با دست راست می نویسه؟

      -البته من خودم چپ دستم و برای اطلاع خودم می پرسم!

    • مریم

      آخه انجلینا جولیو اوباما کی هستند که با اون همه نابغه مقایسه میکنید.
      من خودم یه چپ دست نابغه هستم برای همین بهم خیلی بر خورد.

      پاسخ ها

      • Sara

        آنجلینا جولی این همه فیلم بی نظیر بازی کرده در ضمن اوباما هم از برترین هاست به نظر من رییس جمهور به این خوبی اگه مشکلی دارین کمی صبر کنید وقتی دونالد تراکم رییس جمهور

    • ناشناس

      باندا خانم موافقم 1- انیشتین راست دست بوده
      2-ببخشید یک ذره مطالعه کنید اگر تاریخ ویلدورانت رو که یکی از معتبرترین کتاب های تاریخ است رو مطالعه کنید میفهمید لئوناردو داوینچی باهردو دست خود مینوشته است ولی اصلا راست دست بوده است و هرموقع از دست راست خسته میشده است از دست چپ استفاده میکرده برای همین است که بعضی از نوشته هایش بد خط است البته ناگفته نماند که خودم چپ دستم ولی باهردو دستم مینویسم واصلا اعتقادی به این جو رچیزها ندارم .مثلا من هم ریاضیم خوبه وهم نقاشی چه ربطی داره .بحث ژنتیکی

      پاسخ ها

      • پویا

        کاملآ با شما موافقم انیشتین راست دست بوده اگر می دونستید که نیمکره ی چپ مغز چی میکنه تمام عمرتون تلاش میکردید تانیمکره سمت چپ مغزتون رو بزرگش کنید

    • بدون نام

      نیوتون هم اضافه کن

    • زهرا

      من ی چپ دستم.من یکی از باهوشای دوران خودم بودم،اوباما ی چپ دسته این ی افتخاره چن رئیس جمهورها ضریب هوشی شان بالاس یعنی از ادمای معمولی خیلی بیشتر.ب چپ دستیمون افتخار میکنم

    • ائلمان

      من راست دست هستم و تست ضریب هوشیم 170 رو نشون داد.همه افراد باهوش لزوما چپ دست یا راست دست نیستند.شما چپ دست ها رو نام بردید که البته خیلی هاشون رو نمیشه نابغه نامید اما به راست دست ها اشاره نکردید.

    • پویا

      چپ دستا خیلی باهوشن و دراین هیچ شکی نیست ولی خیلی ترسوتر از راست دستا هستن واین بخاطر این هستش که از نیمکره ی سمت چپ مغزشون کمتر استفاده میکنن

    • پویا

      چپ دستا خیلی باهوشن و دراین هیچ شکی نیست ولی خیلی ترسوتر از راست دستا هستن واین بخاطر این هستش که از نیمکره ی سمت چپ مغزشون کمتر استفاده میکنن

    • متین

      چرا چرت میگی از کجا میدونی ارسطو چب دسته ،،

    • بنیامین

      استیو مک کویین دست راست بود رفیق،شاید همینجوری خواسته بود یکبار با دست چپ بنویسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج