۶۳۱۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پنج انتظار از فصل جدید لیگ برتر انگلیس

لیگ برتر انگلیس از شنبه هفته آینده آغاز می شود. از ظواهر امر پیداست که فصل جذابی پیش روی فوتبال انگلیس است، فصلی که انتهای آن جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است. در این مطلب به پنج نکته درباره فصل جدید لیگ برتر انگلیس اشاره شده است.

پنج انتظار از فصل جدید لیگ برتر انگلیس

روزنامه هفت صبح: لیگ برتر انگلیس از شنبه هفته آینده آغاز می شود اما هنوز سوالاتی درباره تکلیف سه بازیکن برتر این لیگ مشخص نشده است که البته سرنوشت با سابقه ترین مربی حال حاضر این رقابت ها هم فرقی با این سه بازیکن ندارد. از ظواهر امر پیداست که فصل جذابی پیش روی فوتبال انگلیس است، فصلی که انتهای آن جام جهانی 2014 برزیل است. در این مطلب به پنج نکته درباره فصل جدید لیگ برتر انگلیس اشاره شده است.

پنج انتظار از فصل جدید لیگ برتر انگلیس

۱- داستان پر کش و قوس رونی

سه بازیکن بزرگ در لیگ برتر هستند که هنوز بلاتکلیف هستند: وین رونی، لوئیز سوارز و گرت بیل. همه آنها با باشگاه های فعلی خود قرارداد دارند اما وضعیت رونی با دوتای دیگر فرق دارد. سوارز و بیل هر دو می دانند که می خواهند به تیمی بزرگتر و بهتر برای پیشرفت در حرفه شان بروند - حتی اگر هواداران لیورپول و تاتنهام حاضر نباشند بپذیرندکه آرسنال نسبت به تیم آنها تیم بزرگتری است - اما رونی می خواهد از منچستر یونایتدی برود که فصل گذشته با آن قهرمان لیگ برتر شد و تاریخ نشان می دهد که به ندرت پیش آمده بازیکنی از این تیم به جایی دیگر رفته و پیشرفت کرده باشد.

دیوید مویس، مربی جدید منچستریونایتدکه پایان فصل گذشته جای فرگوسن را گرفت، بارها از مربی سابق شیاطین تعریف و تمجید کرده است، حتی وقتی که شاگردانش قهرمان جام خیریه شدند با اقدامی که منطقی هم به نظر می رسید، فرگوسن را صاحب اصلی این جام دانست. با این حال با وضعیتی که مویس در حال حاضر، نباید این احتمال را نادیده گرفت که در فصل جدید لحظاتی وجود خواهد داشت که مویس میراثی باقیمانده از فرگوسن را نفرین کند، میراثی به نام رونی. رونی می خواهد از یونایتد برود چون (طبق گزارش ها) احساس می کند رابطه او با مویس تحت تاثیر کاری که فرگوسن فصل گذشته انجام داد قرار می گیرد: خرید روبین فن پرسی. روزنامه تایمز لندن هم دوشنبه به همین موضوع اشاره داشت.

هر دو طرف در حال قبول ریسک های بزرگی در رویکردهای خود هستند: مویس و مدیر اجرایی جدید تیمش، ادوارد وودوارد هنوز هیچ بازیکنی نخریده اند - آنها همچنین در پیشنهاد دادن به بازیکنانی مانند تیاگو و سسک فابرگاس هم مرتکب اشتباهاتی شده اند - و مویس همچنان تاکید دارد که رونی فروشی نیست و جایی نمی رود اما رونی می خواهد به چلسی برود و با مورینیو کار کند. اگر در سوم سپتامبر (پایان نقل و انتقالات) رونی هنوز بازیکن منچستریونایتد، باشد، مویس حداقل در یک نبرد پیروز شده است و ماموریت بعدی او انگیزه دادن به بازیکنی است که نمی خواهد در تیم او باشد. در طرف دیگر، اگر رونی برود، مویس ضعیف به نظر خواهد رسید چون تیمش بازیکنی را از دست داده که فصل گذشته ۱۰ گل زد و ۱۲ گل دیگر ساخت و مهمتر از آن اینکه چلسی تقویت شده است. سه هفته باقیمانده، برای مویس سه هفته مرگ و زندگی خواهد بود.


2- آخرین فصل ونگر در لیگ برتر؟

تابستان امسال برای آرسنال حداقل نسبت به تابستان پارسال امیدوارکننده تر بوده است چرا که این تیم درگیر خرید بازیکنی مانند لوئیز سوارز است و از طرف دیگر هم قصد ندارد بازیکنان فعلی اش را از دست بدهد. در سال های اخیر توپچی ها ستاره هایی مانند سمیر نصری، سسک فابرگاس و فن پرسی را از دست داده اند. امسال اگرچه آندری آرشاوین و سباستین اسکیلاچی نیز از آرسنال جدا شدند اما این به دلیل پایان اعتبار قراردادهایشان بوده است. با اینحال این اتفاق دلیل نمی شود بگوییم که آرسنال مشکلی ندارد. در حالی که تنها یک سال دیگر تا پایان قرارداد ونگر مانده است، ایوان گازیدیس، مدیر اجرایی آرسنال در ماه ژوئن با اطمینان از تمدید قرارداد مربی فرانسوی تیم گفت اما کاملا می توان حس کرد که آرسن ونگر روی این فصل به عنوان چیزی که سرنوشت ماندن یا نماندنش در شمال لندن را مشخص خواهد کرد، حساب می کند.

اینکه آرسنال هنوز نتوانسته بازیکنان مورد نظرش را جذب کند، می تواند روی عملکرد تیم او برای رقابت در میان صدرنشین جدول تاثیر بگذارد. در شرایطی که سه رقیب اصلی او همگی مربیانشان را در پایان فصل گذشته عوض کردند شاید این آخرین فرصتی باشد که ونگر برای ماندن در آرسنال دارد اما از یک چیز می توانید مطمئن باشید: به محض پایان یافتن داستان سوارز و انتقال او به آرسنال، هواداران این تیم دوباره به دو گروه مخالفان و موافقان خروج ونگر تقسیم خواهند شد.


۳- کدام بازیکن جوان پدیده می شود؟

کمتر از یک سال دیگر تا پایان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باقی مانده است و اگر چه هنوز تکلیف صعود انگلیس به این بازی ها مشخص نشده، فصل جدید حکم فرصتی حیاتی برای دست اندرکاران «سه شیر» است تا یک یا دو پدیده دیگر را که می توانند به این تیم در برزیل کمک کنند، شناسایی کنند اما چه کسانی؟

روی هاجسون، مربی انگلیس هفته پیش سری به جلسه تمرینات تیم زیر ۲۱ ساله های انگلیس زد تا چند نفر را از نزدیک ببیند. گفته می شود، راس بارکلی از اورتون و آندرن ویزدم از لیورپول بازیکنان اصلی هستند که هاجسون زیر نظر گرفته است. از دیگر بازیکنانی که باشگاه عوض کرده اند تا شانس حضورشان در تیم ملی را تقویت کنند می توان از ناتان ردموند (نورویچ)، جک باتلند (استوک)، ویلفرد زاها (منچستریونایتد)، جونیوشولی (سوانزی) و استیون کاکر (کاردیف) نام برد.


4- تعادل رقابتی در لیگ برتر

با تیم هایی که اکنون در لیگ برتر هستند، کورس برای کسب عنوان قهرمانی ممکن است تا سالیان سال فشرده باشد. در حالی که لیگ های اسپانیا و آلمان به لیگ های دو قطبی تبدیل شده اند و لیگ های فرانسه ایتالیا هم دست کمی از آنها ندارد، لیگ برتر انگلیس با چلسی ژوزه مورینیو، منچسترسیتی مانوئل پیگرینی و منچستریونایتدی که ستاره هلندی اش، روبین فن پرسی نشان داده دوباره ماشین گلزنی اش را روشن کرده، لیگ مهیج تر خواهد بود.البته نباید آرسنال را هم از قلم انداخت اگر سوارز را بخرد.


۵- نوید حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

رقابت برای قرار گرفتن در ترکیب تیم هایی که در جام جهانی حضور دارند. تنها به بازیکنان انگلیسی محدود نمی شود. در لیگ برتر انگلیس کلی بازیکن دیگر هستند که امیدوارند به واسطه درخشش در این رقابت ها بلیت سفر به برزیل را کسب کنند. در لیگ برتر، آلوار نگردو (منچسترسیتی) و روبرتو سولدادو (تاتنهام) و البته فرناندو تورس (چلسی) همانقدر برای صعود به جام جهانی انگیزه دارند که فرناندو یورنته در یوونتوس و داوید ویا در اتلتیکو مادرید. تلاش برزیلی های لیگ برتر برای جلب نظر لوئیز فیلیپه اسکولاری و حضور در ترکیب میزبان رقابت ها هم جالب توجه خواهد بود، مخصوصا دو نفر آنها - ساندرو و پائولینیو که به تازگی به لیگ برتر رفته است.

رامیرز واسکار در چلسی را هم نباید فراموش کرد، ضمن اینکه لوئیز گوستاووی که از بایرن مونیخ در راه آرسنال است را هم باید در نظر داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج