۶۳۲۱۸۳
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

هاآرتص: برای اسرائیل، عربستان یک رؤیا است

روزنامه هاآرتص نوشت: عربستان برای اسرائیل، یک کشور رؤیایی در تقابل با ایران است.

خبرگزاری فارس: روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی به بررسی تلاش‌های رژیم صهیونیستی و عربستان برای عادی‌سازی روابط پرداخته و نوشت برای اسرائیل، عربستان یک کشور رؤیایی در تقابل با ایران است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به تلاش‌های عربستان علیه ایران، آمده است: هیچ کشور دیگری به جز آمریکا این چنین در تقابل با ایران قدم برنمی‌دارد. عربستان برای توقف نفوذ ایران، جنگی را با یمن آغاز کرد. ریاض به حماس هشدار داده روابطش با ایران را احیا نکند و حتی به واشنگتن فشار می‌آورد علیه تهدیدات ایران اقدامی انجام دهد.

هاآرتص با بیان اینکه عربستان خوشحال خواهد شد که اسرائیل نیز به «محور سنّی‌» علیه ایران بپیوندد، تاکید کرد: «عربستان سعودی، رؤیای دولت یهودی است. رویکرد آنها علیه ایران، بر استراتژی امنیتی اسرائیل هم غلبه می‌کند...غیرعقلانی نیست که آنها تلاش کنند ائتلاف عربی شامل مصر، اردن و امارات برای تحقق این هدف تشکیل دهند.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «مشکل اینجاست که اتحادی بر اساس منافع مشترک با عربستان، یک نقص حیاتی دارد. این اتحاد نیازمند پرداخت بهای سیاسی بسیار سنگین از سوی اسرائیل است. اسرائیل معتقد است اجازه دارد با کشورهای عربی علیه دشمنان مشترک همکاری کند اما نه در ازای یک صلح واقعی.

منافع سرشار اقتصادی و امنیتی که می‌تواند از یک فرایند دیپلماتیک با حضور کشورهای عربی ضد ایرانی به‌دست بیاید، در چشم اسرائیل ناچیز است.»

هاآرتص با بیان اینکه اسرائیل در زمان شلیک شدن موشک بالستیک از یمن به عربستان، شادی می‌کند یا استعفای (برکناری) سعد الحریری از نخست وزیری لبنان را جشن می‌گیرد، افزود: زیرا آن دو را انگیزه‌هایی برای تشدید نبرد با ایران می‌داند. اسرائیل فرض می‌کند که دشمن مشترک می‌تواند باعث شود عربستان و دیگر کشورهای عربی، فرایند صلح را فراموش کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربستان کاری راانجام دادکه ایران بایدانجام میداد؛؛چرای آن رامیتوان ازرفتارانریکاوغربی هاعلیه ایران فهمیداین رفتارهای امریکاوغربی هامیتوانست علیه عربستان باشداماایران نخواست وخودبه آینده ملت پشت کردوعربستان جای ایران راگرفت

    • مهدی منیری

      رویای پوووول

    • بدون نام

      روی کشور عربستان نمیشود زیاد حساب کرد چون پادشاهان این کشور دیوانه هستن

    • بدون نام

      خاندان سعودی دراصل همان یهودیانی هستند که در ده های اول ظهور اسلام بل اجبار واز روی مصلحت خودشان به ظاهر مسلمان شداند ولی در اصل همان یهودی هستند چون در جنگ جهانی اول علیه مسلمان وبه سود اروپایی ها جنگیداند تا قدس ار دست مسلمانان خارج شود بعد از تثبیت خود به عنوان دولت عربستان اکنون هم دست به کشتار عربها زداند مانند کشتار سوریه عراق یمن و لیبی وغیر....

    • بدون نام

      منظورش تا گاو هلندی شیر داره اسراییل بدوشش

    • میلاد

      اسرائیل از عراق صدام و ایران میترسید؛صدام را امریکا از بین برد و عراق تضعیف شد حال اگر اسرائیل بتواند ایران را با کمک کشورهای عربی تضعیف کند؛انموقع کشورهای عرب مثل عربستان لقمه چربی برای اسرائیل خواهد بود که راحت میتواند از بین ببرد فقط کافیه ایران راه ازسر راه برداشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج