۶۳۲۲۱
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

حاشیه های جالب جلسه رای گیری نمایندگان

جلسه رای اعتماد وزیران که به گفته هیات رئیسه مجلس با حضور ۱۰۰ درصدی نمایندگان روبرو بود حواشی جالبی داشت که در ادامه می خوانید.

خبرگزاری مهر: جلسه رای اعتماد وزیران که به گفته هیات رئیسه مجلس با حضور ۱۰۰ درصدی نمایندگان روبرو بود حواشی جالبی داشت که در ادامه می خوانید:

* در هنگام رای گیری برای اعضای کابینه پیشنهادی، انصاری نماینده آبادان به سرعت خود را به ردیف صندوق ها رساند و به عنوان اولین نفر وارد گیت صندوق های اخذ رای شد. پس از انصاری نمایندگانی چون مصباحی مقدم، کوثری، توکلی و میرکاظمی نمایندگان تهران نفرات بعدی بودند.

* آلیا و افتخاری دو نماینده زن تهران با وجودی که صف طویلی از نمایندگان مرد تشکیل شده بود که رای خود را به صندوق بیندازند بدون توجه به این صف طولانی به اول صف رفتند تا بدون نوبت رای خود را به صندوق بیندازند اما در وسط راه، تاجگردون نماینده گچساران به آنها تذکر داد که بهتر است به انتهای صف بروند اما آنها توجه نکردند و به راه خود ادامه دادند. پشت سر آنها ۴ نماینده زن دیگر بدون نوبت رفتند و رای خود را به صندوق انداختند اما دو نماینده دیگر زن از جمله رهبر در جای خود نشستند و با وجود توصیه نمایندگان زنی که بدون صف وارد گیت رای گیری شدند بدون نوبت رای ندادند.

* لاریجانی در هنگام رای گیری تعداد حاضران را ابتدا ۲۸۲ و سپس ۲۸۴ نماینده اعلام کرد و گفت: این تعداد حضور در جلسه مجلس اسثتنایی است. همان زمان منادی عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که این حضور صد در صدی نمایندگان در جلسه است

* لاریجانی طی صحبتی اعلام کرد که ۱۱۹ نفر از نمایندگان موافق و مخالف در ۴ روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس صحبت کردند و به دلیل محدودیت و قرعه کشی امکان صحبت دیگر نمایندگان وجود نداشت. وی به صحبت نکردن نمایندگان زن در موافقت و مخالفت با وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: از خانم ها عذرخواهی می کنم البته چون تعدادشان کم است نتوانستند در قرعه کشی سهمی داشته باشند. به نظر می رسد نمایندگان زن مجلس نتوانستند در گرفتن وقت از موافق و مخالف که نامشان به قرعه درآمده بود زرنگی به خرج دهند اما در رعایت نکردن نوبت برای انداختن رای خود به صندوق این زرنگی را به کار بستند.

* در روزهای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس آنتن تلفن همراه قطع بود، لاریجانی به این موضوع اشاره کرد و به شوخی خطاب به نمایندگان گفت: این تجربه خوبی بود، تلفن ها قطع بود و شما منظم بود.

* صحنه جالب مجلس در هنگام اخذ رای اعتماد برای کابینه پیشنهادی عکاسی نمایندگان و گرفتن عکس یادگاری با هم بود از جمله این صحنه ها عکس یادگاری حداد عادل و جلالی، تابش و بهروز نعمتی با یکدیگر بود که در این عکس روسای دو فراکسیون مهم مجلس در کنار هم قرار گرفتند. عده دیگری از نمایندگان نیز در گوشه دیگری مشغول عکاسی بودند.

* زمانی که نمایندگان مشغول گرفتن عکس یادگاری بودند لاریجانی خطاب به بزرگواری نماینده کهکیلویه و بویراحمد گفت: آقای بزرگواری پس از آن نطق کذایی، این ژست هم تماشایی است! اشاره لاریجانی به نطق بزرگواری در مخالف با یکی از وزرای پیشنهادی بود که از عبارت "چماق لری" استفاده کرد و باعث سرو صدای نمایندگان مجلس و حتی همشهری های خود شد.

* از آنجایی که اخذ رای به پس از اذان مغرب موکول شد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در جایگاه هیات رئیسه اقامه نماز کرد و سپس نمایندگانی چون امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس، علیرضا محجوب نماینده تهران، محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز و شاهین محمد صادقی نماینده کازرون پشت سر وی قرار گرفتند و نماز جماعت به امامت دهقان اقامه شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی مسی

      * آلیا و افتخاری دو نماینده زن تهران با وجودی که صف طویلی از نمایندگان مرد تشکیل شده بود که رای خود را به صندوق بیندازند بدون توجه به این صف طولانی به اول صف رفتند تا بدون نوبت رای خود را به صندوق بیندازند اما در وسط راه، تاجگردون نماینده گچساران به آنها تذکر داد که بهتر است به انتهای صف بروند اما آنها توجه نکردند و به راه خود ادامه دادند. پشت سر آنها 4 نماینده زن دیگر بدون نوبت رفتند و رای خود را به صندوق انداختند اما دو نماینده دیگر زن از جمله رهبر در جای خود نشستند و با وجود توصیه نمایندگان زنی که بدون صف وارد گیت رای گیری شدند بدون نوبت رای ندادند..............zanaye bishakhsiat....ine tasavie zano mard?!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج