۶۳۲۶۱۵
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

مدیرعامل یک شرکت بیمه‌ای مطرح کرد

مردم هنوز به اهمیت بیمه پی نبرده‌اند

مدیرعامل بیمه ایران معین با اشاره به حادثه زلزله در غرب ایران می گوید صنعت بیمه باید بیش از پیش فرهنگ بیمه گری و بیمه گذاری را در بین عامه مردم رواج دهد، چرا که ایجاد فرهنگ بیمه در بین اقشار مختلف جامعه سبب می شود که در چنین حادثه‌هایی فشارهای مالی بر مردم کاسته شود او معتقد است با اهمیت به صنعت بیمه می توان به پیشرفت اقتصاد ایران کمک کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل بیمه ایران معین با اشاره به حادثه زلزله در غرب ایران می گوید صنعت بیمه باید بیش از پیش فرهنگ بیمه گری و بیمه گذاری را در بین عامه مردم رواج دهد، چرا که ایجاد فرهنگ بیمه در بین اقشار مختلف جامعه سبب می شود که در چنین حادثه‌هایی فشارهای مالی بر مردم کاسته شود او معتقد است با اهمیت به صنعت بیمه می توان به پیشرفت اقتصاد ایران کمک کرد.

ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حادثه زلزله در غرب ایران و لزوم ایجاد فرهنگ بیمه در بین عامه مردم گفت: متاسفانه فرهنگ بیمه گری و بیمه‌گذاری هنوز آن طور که باید در کشور جا نیافتاده است و مردم با اهمیت بیمه‌های بازرگانی از جمله بیمه‌های مهندسی سیل و زلزله آشنایی ندارند.

وی ادامه داد: اگر در حادثه زلزله اخیر ساختمان های تجاری و مسکونی بیمه بودند بار مالی این چنینی برای مردم به وجود نمی آمد و شرایط به مراتب بهتر می‌بود. علاوه بر این اگر بیمه گری در ایران گسترش یابد به جز اینکه در حوادث طبیعی فشار های مالی بر مردم کاسته می‌شد اقتصاد کشور نیز قوت پیدا می کرد.

مدیرعامل بیمه ایران معین با بیان اینکه در مواقع زلزله همه مسئولان باید دست به دست هم دهند تا شرایط بهبود یابد افزود: ما سعی کردیم با ارسال کمک هایی به مناطق زلزله زده سهمی در کمک به هم وطنانمان داشته باشیم. مبالغی که قرار بود ما برای سر رسید و سالنامه های سال ۱۳۹۷ هزینه کنیم را به تهیه موارد ضروری برای آسیب دیدگان زلزله اختصاص دادیم. البته صنعت بیمه می تواند با فرهنگ سازی و اعمال درست مدیریت ریسک همواره سعی در بهبود معیشت جامعه کند و این موضوع باید همیشه مد نظر گرفته شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید سعی شود تا ضریب نفوذ بیمه در ایران بالا رود گفت: اگر مردم ایران علاوه بر بیمه حوادث با انواع بیمه ها از جمله بیمه عمر و سرمایه گذاری آشنا شوند ضریب نفوذ بیمه تقویت می شود و با این کار صنعت بیمه در اقتصاد نقش پر رنگ‌تری خواهد داشت.

این عضو شورای راهبردی بیمه ایران با بیان اینکه به دلیل مقررات محدود کننده حاکم بر روند بیمه در کشور ما سرمایه‌گذزاران خارجی رغبتی به فعالیت در حوزه بیمه ندارند، گفت: قوانین فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای در مناطق آزاد نیازمند بازنگری و تغییر اساسی است.

مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه عمده ثروت و سرمایه‌ها در مناطق ویژه اقتصادی است و همین امر می‌تواند مناطق آزاد را به قطب مهمی در جهت جذب سرمایه در بخش بیمه مبدل کند اظهار کرد: متاسفانه فروش بیمه های اشخاص برای شرکت های بیمه‌ای ثبت شده در این مناطق امکان پذیر نیست. به بیان دیگر این شرکت‌ها نمی‌توانند بیمه‌نامه‌های عمر، حادثه و درمان را بفروشند و بر اساس مقررات ذکر شده منع قانونی وجود دارد.
حمیدی با تاکید بر لزوم بازنگری این قوانین گفت: اگر مشتری در مناطق ویژه اقتصادی بخواهد از بیمه‌ای استفاده کند که قابلیت پوشش تمامی خطرات را داشته باشد بدلیل محدودیت شرکت‌های بیمه‌ای ثبت شده در این مناطق برای ارائه این خدمات، ترجیح می دهد کلیه خدمات را از یک شرکت بگیرد و شرکت بیمه دیگری را در سرزمین اصلی انتخاب کند. به همین دلیل سهم عمده بیمه در مناطق ویژه اقتصادی در اختیار شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من 3سال ازبیمه توسعه پرونده دارم با وجود اینکه پروندم رفته بیمه ایران اما پرداخت نداشته میگن اعتبارنیست!
      الان میگین بیمه کنید موقع پرداخت خسارت میگین اعتبارنداریم!!!!

    • بدون نام

      سر کیسه جدید

    • تنها

      فقط فکر چاپیدن مردم هستین

    • ایرانی

      بیمه هم مثل فرهنگیان پول میخوردندو دست زلزله زدگان هم دستشان بجایی بند نبود مگربانکها موقع دادن وام خانه را بخاطر پول خودش بیمه نمیکنه ضمنا برق وگاز ایا اینکار را انجام میدهند یک زمانی کنتور برقی چند تومان خق تماشا میگرفتند درموقع زلزله پول کجاست که به بیمه گر بدهند چنان کاری کردند که به مردم بگن ورق فلز آهن بیاورد وطلا ببرید کسی باورش نمیشه

    • بدون نام

      بیمه در ایران ارزش ندارد
      مردم خوب اهمیتش رو میدونند

    • خر مگس

      بله برای پول گرفتن زرنگید ولی برای دادن کفر مردم را در می آورید! بعد هم یکی می دزده و الفرار.

    • بدون نام

      دیگر ملت به هیچ کس ویا سازمان و...اعتمادی ندار همه تان دروغگو و...هستین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج