۶۳۲۷۷۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

فناوری هایی که به کمک مادران آمده‌اند

پیشرفت فناوری به تدریج نحوه تعامل مادر و نوزاد را تحت تاثیر خود قرار داده است، در این مطلب به معرفی فناوری هایی می پردازیم که به کمک مادران امروزی آمده اند.

برترین ها - ترجمه از سینا اشتری: پیشرفت فناوری به تدریج نحوه تعامل مادر و نوزاد را تحت تاثیر خود قرار داده است، در این مطلب به معرفی فناوری هایی می پردازیم که به کمک مادران امروزی آمده اند.
بعضی چیزها در مورد یک مادر هیچگاه تغییر نخواهند کرد؛ هر چقدر هم که فناوری پیشرفت کند مادران هنوز هم به همان شکل همیشگی به نوزادان خود عشق خواهند ورزید و به طبیعی ترین شکل ممکن آنها را پرورش خواهند داد. اما در دنیایی که فناوری در آن حرف اول را می زند، کمتر کسی را پیدا می کنید که از فواید پیشرفت فناوری بهره گیری نکند و مادران هم از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

یکی از نمود های پیشرفت فناوری در بحث بارداری خانم ها مربوط به سونوگرافی است؛ مادران در گذشته با مراجعه به پزشک و استفاده از اسکن سونوگرافی از سلامتی کودک خود آگاه می شدند، اما امروز برای این امر نیازی به مراجعه به پزشک نیست و می توان این کار را تنها با استفاده از یک دستگاه کوچک خانگی و یک نرم افزار مخصوص گوشی های هوشمند انجام داد.

در ادامه به معرفی برخی از جالب ترین گجت های فناورانه تولید شده برای کمک به تعامل مادر و نوزاد اشاره خواهیم کرد.

1- جورابی هوشمند که علائم حیاتی کودک را تحت نظر همیشگی دارد.
فناوری هایی که به کمک مادران آمده‌اند

همانطور که از نام یک جوراب هوشمند بر می آید، زمانی که مادر پای نوزاد خود را با این جوراب می پوشاند سنسور های تعبیه شده در آن به پایش و اندازه گیری همیشگی علائم حیاتی نوزاد خواهند پرداخت. بدین ترتیب والدین از راه دور و تنها با در دست گرفتن گوشی هوشمند خود می توانند از فاکتور هایی مانند ضربان قلب و سطح اکسیژن محلول در خون نوزاد خود آگاهی کسب کنند.

شرکت سازنده این جوراب با زیر نظر گرفتن داده های اطلاعاتی برگرفته شده از علائم حیاتی هزاران نوزاد و همچنین با توجه به نحوه استفاده والدین از این جوراب هوشمند، روز به روز کارایی و امکانات محصول خود را افزایش می دهند.

اگر مشکلی در مورد ضربان قلب و یا تنفس کودک وجود داشته باشد، این جوراب هوشمند مسئله را از طریق نرم افزار مخصوص خود و به صورت هشدار به گوشی هوشمند والدین ارسال خواهد کرد.

۲- گهواره ای هوشمند که به خواب کودک کمک می کند.
فناوری هایی که به کمک مادران آمده‌اند

اکثر نوزاد ها در چند ماه اول زندگی خود با مشکل کم خوابی روبرو هستند، آنها حتی در نیمه های شب به یک باره جیغ می زنند و گریه می کنند و اجازه خواب را از پدر و مادر هم خواهند گرفت و اگر حقیقت را بخواهید، هنوز راهکار علمی به خصوصی برای حل این مشکل ارائه نشده است.

استفاده از گهواره هوشمند SNOO یکی از بهترین راه هایی است که برای کمک به نوزاد کم خواب و بد اخلاق خود خواهید داشت. این گهواره هوشمند با پخش نویز سفید و صدا های چند بسامدی در کنار تکان دادن آرام نوزاد، سعی می کند تا نقش لالایی مادر در خواباندن کودک را ایفا کند.

شاید ظاهر ماشینی این گهواره شما نسبت به امنیت کودکتان نگران کند؛ اما باید بدانید که طبق مطالعات انجام شده، گهواره هوشمند SNOO، یکی از ایمن ترین گهواره های موجود در بازار است.

این گهواره هوشمند نه تنها به خواب کودک در طول شب کمک خواهد کرد بلکه از صدمه به خواب شبانه والدین نیز جلوگیری خواهد کرد.

در حال حاضر چندین دانشگاه در سر تا سر جهان در حال مطالعه بر روی کاربرد های بالقوه این گهواره هستند و قصد دارند تا از این گهواره به عنوان عاملی برای جلوگیری از افسردگی پس از زایمان در مادران استفاده کنند.

یکی دیگر از مشکلاتی که در مورد فناوری های مرتبط با نوزاد وجود دارد مربوط به نحوه نگرش مادر در این باره است، برخی از مادران علاقه ای به دخالت فناوری در تعامل خود با کودکشان ندارند و از این مسئله انتقاد می کنند؛ گهواره هوشمند SNOO با در نظر گرفتن این قضیه و در شرایطی که نوزاد پس از گذشت 3 دقیقه بعد از بیدار شدن، به خواب باز نگردد به گوشی هوشمند مادر پیام هشداری ارسال خواهد کرد تا وی از طرق همیشگی مانند لالایی خواندن سعی به خواباندن کودک نماید.

۳- صندلی کودک خودرو با قابلیت نصب و تنظیم خودکار و بهره مندی از امکاناتی هوشمند.
فناوری هایی که به کمک مادران آمده‌اند

اگر تا به حال از یک صندلی کودک استفاده کرده باشید با پیچیدگی های موجود در روند نصب آن آشنا هستید؛ اما شرکتی به نام ۴moms سعی کرده تا با تولید اولین صندلی کودک هوشمند ، برخی از مشکلات موجود در این بحث را حل کند.

مزیت این محصول در قابلیت نصب و تنظیم خودکار آن در خودرو خلاصه نمی شود و یکی از کلیدی ترین نقاط قوت موجود در آن مربوط به سطح بالای ایمنی در آن است.

این صندلی کودک بارها و بارها تحت شبیه سازی های مختلف تصادافات قرار گرفته و هر بار نمره کامل را از آنها کسب کرده است، ساختار کلی این صندلی با استفاده از فریم فولادی تقویت شده و به خوبی از کودک شما محافظت خواهد کرد.

پس از قابلیت نصب و تنظیم خودکار و بحث های امنیتی به سراغ جنبه فناورانه ای صندلی هوشمند می رویم؛ در این صندلی مجموعه ای متشکل از 20 سنسور وجود دارد که پارامتر های مختلفی از بدن کودک را زیر نظر داشته و اطلاعات حاصل را به صورت زنده در اختیار مادر قرار خواهد داد و زمانی که رشد کودک از استاندارد تعیین شده برای استفاده از این صندلی هوشمند بیشتر شود، پیام هشداری به والدین ارسال خواهد کرد. زمانی که به نقش فناوری در کمک به مادران نگاه می کنیم شاهد وجود نرم افزار ها و گجت هایی متعدد در بازار هستیم که هر کدام از آنها با هدف بر طرف کردن مشکل به خصوص و رایجی در مورد نوزادان تولید شده اند و علاوه بر کمک به کودک باعث راحتی بیشتر مادران در مراقبت از کودک خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طفلی مادرامون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج