۶۳۲۸۳۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اولین ابرخودروی تسلا همه را شگفت زده کرد!

در حالی که بسیاری از کاربران و رسانه ها تصور می کردند کامیون Semi تنها محصولی است که کمپانی تسلا در مراسم ویژه امروز خود از آن رونمایی خواهد کرد، ایلان ماسک اعلام کرد سورپرایزی دیگر نیز برای ادامه این مراسم دارد.

مجله سخت افزار: در حالی که بسیاری از کاربران و رسانه ها تصور می کردند کامیون Semi تنها محصولی است که کمپانی تسلا در مراسم ویژه امروز خود از آن رونمایی خواهد کرد، ایلان ماسک اعلام کرد سورپرایزی دیگر نیز برای ادامه این مراسم دارد.
اولین ابرخودروی تسلا همه را شگفت زده کرد!
با این حال شاید حتی خوشبین ترین طرفداران تسلا نیز تصور نمی کردند سورپرایز ایلان ماسک چیزی فراتر از بروزرسانی های نرم افزاری یا سخت افزاری برای ماشین های قبلی این شرکت باشد. اما در واقع این سورپرایز بسیار هیجان انگیزتر از چیزی بود که تصور میشد.

تسلا در ادامه این همایش اختصاصی از اولین ابرخودروی رسمی کمپانی با نام Roadster (رودستر) رونمایی کرد. همان طور که از اسم اتومبیل زیبای تسلا بر می آید این ماشین یک سواری رودستر (با سقف قابل جدا شدن) است و اعداد و ارقام حیرت انگیزی را به همراه خود دارد. به گفته تسلا شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت رودستر تنها 1.9 ثانیه، شتاب صفر تا 160 کیلومتر در ساعت آن 4.2 ثانیه و مدت زمان مورد نیاز برای طی کردن یک چهارم مایل در این ماشین نیز 8.8 ثانیه است.
اولین ابرخودروی تسلا همه را شگفت زده کرد!
همچنین حداکثر سرعت خودرو نیز "بیشتر از 400 کیلومتر در ساعت" عنوان شده و احتمالا سقف آن با بروزرسانی های بعدی تسلا بهبود خواهد یافت. شتاب رودستر در حال حاضر سریعتر از هر خودروی دیگر شناخته شده در جهان است. جالب است بدانید بوگاتی شیرون به عنوان قله تکنولوژی ماشین های احتراق داخلی حال حاضر جهان دارای شتاب صفر تا صد 2.4 ثانیه است و در نتیجه عملکرد رودستر تسلا نزدیک به 0.5 ثانیه (که در محاسبات ابرخودروها مدت زمان بسیار زیادی به حساب می آید) سریعتر از بوگاتی شیرون است.
اولین ابرخودروی تسلا همه را شگفت زده کرد!

تسلا در رودستر از سه موتور الکتریکی استفاده کرده که یکی از آنها در جلو و دو موتور دیگر در عقب خودرو قرار دارند. همچنین مجموعه باتری این ماشین ۲۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که دو برابر بیشتر از Model S P۱۰۰D است و می تواند با یک بار شارژ مسافتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیماید. با این حال صحبتی از توان تولیدی بر مبنای اسب بخار نشده اما تسلا عنوان کرده است که گشتاور تولیدی رودستر ۱۰۰۰۰ نیوتن متر است!
اولین ابرخودروی تسلا همه را شگفت زده کرد!

فضای کافی برای چهار سرنشین در رودستر در نظر گرفته شده و سقف آن نیز دقیقا دارای ابعاد صندوق عقب خودرو است تا پس از جدا شدن در آن قرار گیرد. البته برای داشتن چنین اتومبیل بی نظیری باید مبلغ نسبتا زیادی هم خرج کنید. به گفته تسلا قیمت رودستر ۲۰۰۰۰۰ دلار خواهد بود که با وجود زیاد بودن، بسیار ارزان تر از ابرخودروهای احتراق داخلی مانند بوگاتی شیرون است.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
اولین ابرخودروی تسلا همه را شگفت زده کرد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکیشو میخوام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج