۶۳۲۸۵۶
۴ نظر
۵۰۶۲
۴ نظر
۵۰۶۲
پ

بزرگترین پناهگاه خصوصی جنگ هسته‌ای

پناهگاه هسته‌ای مشهور بروس بیچ ۱۰۰۰ مترمربع وسعت دارد و از ۴۲ اتوبوس مدرسه با روکش بتن تشکیل شده که در عمق ۴.۳ متری زمین دفن شده اند.

برترین‌ها: در روستای کانادایی «هورنینگ میلز» در ۱۰۰ کیلومتری شمال تورنتو، زمین‌های ظاهرا روستایی ۵ هکتاری بروس و ژان بیچ وجود دارد، اما زیر این مزارع سبز، بزرگترین پناهگاه خصوصی شمال آمریکا وجود دارد. پناهگاه هسته‌ای مشهور بروس بیچ (Bruce Beach) ۱۰۰۰ مترمربع وسعت دارد و از ۴۲ اتوبوس مدرسه با روکش بتن تشکیل شده که در عمق ۴.۳ متری زمین دفن شده اند. این پناهگاه برای اسکان چند ماهه ۵۰۰ نفر طراحی شده و مجهز به همه چیزهایی است که احتمالا برای زنده ماندن به آن نیاز دارید، از ذخایر عظیم غذا، چاه خصوصی، لوله کشی کامل، ژنراتورهای سوخت گرفته تا صندلی دندانپزشکی و حتی یک مهدکودک!
بزرگترین پناهگاه خصوصی جنگ هسته‌ای

بروس بیچ ۸۳ ساله این پروژه را در سال ۱۹۸۰ و در اوج جنگ سرد آغاز کرد و ساخت و ساز را در سل ۱۹۸۲ به پایان رساند. بیچ که متولد کانزاس است در دهه ۱۹۶۰ که شروع جنگ سرد بود و تب ترس از سلاح‌های هسته‌ای به اوج خود رسیده بود به عنوان یک مهندس برق در شیکاگو کار و زندگی می‌کرد. او در سال ۱۹۷۰ تصمیم گرفت به نواحی روستایی کانادا برود، چون فکر می‌کرد این مناطق در جنگ هسته‌ای از همه مناطق شهری امن‌تر هستند. او در هورنینگ میلز ساکن شد و در آنجا با همسر آینده اش ژان آشنا شد و پناهگاه خود را در زمین‌های خانودگی آن‌ها ساخت.
بزرگترین پناهگاه خصوصی جنگ هسته‌ای

بااینکه او بیش از ۳۰ سال است در آمادگی به سر می‌برد خوشبختانه هیچ جنگ هسته‌ای اتفاق نیفتاد. در این سال‌ها تکنولوژی تغییرات زیادی کرده است مثل اینکه مانیتورهای امنیتی او کمودور ۶۴ هستند و تلفن‌ها شماره گیر چرخان دارند و به خطوط ثابت متصل هستند. لازم به ذکر نیست که در این سال‌ها چه مقدار مواد غذایی دور ریخته شده است. بیچ ادعا می‌کند که از وقتی این پناهگاه را ساخته، دولت ۳۰ بار او را به دادگاه کشانده است. این پروژه بدون مجوز انجام شده، ولی بیچ به ساخت و ساز خود ادامه داده چون آن را مساله مرگ و زندگی می‌داند. وقتی برای اولین بار وارد پناهگاه او می‌شوید حس می‌کنید روی مریخ راه می‌روید.
بزرگترین پناهگاه خصوصی جنگ هسته‌ای
بزرگترین پناهگاه خصوصی جنگ هسته‌ای
بزرگترین پناهگاه خصوصی جنگ هسته‌ای
بزرگترین پناهگاه خصوصی جنگ هسته‌ای
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی احمقه

    • بدون نام

      دیوانه

    • بدون نام

      یکی کوچکتر درست کن فقط برا خودت وزنت

    • بدون نام

      افرین به این همه انساندوستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج