۶۳۳۰۰۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سومین دور مذاکرات سطح عالی ایران و اروپا

سومین دور گفت و گوهای سطح بالای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در تهران و اصفهان برگزار می شود.

ایرنا نوشت: سومین دور گفت و گوهای سطح بالای جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در تهران و اصفهان برگزار می شود.

این گفت و گوها در چارچوب بیانیه مشترک محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا، ۲۹ آبان ماه جاری (پس فردا) به ریاست سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه وهلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در تهران و اصفهان برگزار خواهد شد.

این نشست در ادامه دو دور گفت وگوهای پیشین به ترتیب در تهران و بروکسل طی دو سال گذشته صورت می گیرد.
بر اساس این گزارش در گفت وگوهای مذکور موضوعات مورد علاقه طرفین درحوزه های مختلف مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی و تجاری، انرژی (انرژی هسته ای، نفت و گاز، برق و انرژی های تجدیدپذیر)، محیط زیست، حمل و نقل، حقوق بشر، آموزش عالی، تحقیقات و فنآوری و فرهنگی و همچنین آخرین تحولات منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا سومین سمینار سطح بالای همکاریهای بین المللی ایران و اتحادیه اروپا با موضوع «همکاریهای هسته ای:پیشرفت ها و چشم اندازها» با حضور سید عباس عراقچی، هلگا اشمید و بهروز کمالوندی در مرکز هسته ای اصفهان برگزار خواهد شد.
بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای و در دوره پسابرجام، مبادلات تجاری دو طرف از رشد فزاینده ای برخوردار بوده است بطوریکه در سال ۲۰۱۶ مناسبات تجاری نسبت به سال قبل، ۷۹ درصد رشد داشته و ارزش مبادلات تجاری به رقم ۷/۱۳ میلیارد یورو بالغ شده است.
این ارقام کماکان در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۷ روند صعودی خود را حفظ کرده و به رقم ۱۱ و نیم میلیارد یورو بالغ گردیده است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در مناسبت های مختلف از جمله در سفر اخیرش به واشنگتن، به صورت شفاف و صریح از اجرای کامل و موثر برجام بعنوان یک موافقتنامه چندجانبه که مورد تایید شورای امنیت قرار گرفته است، حمایت نموده و از کشورهای پنج بعلاوه یک خواسته است که به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج