۶۳۳۳۶۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پایان نشست ظریف، لاوروف و چاووش اوغلو درباره بحران سوریه

نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در راستای حل بحران سوریه بعد از حدود دو ساعت در آنتالیای ترکیه پایان یافت.

خبرگزاری فارس: نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در راستای حل بحران سوریه و به منظور بررسی مباحث مورد گفت‌وگو در نشست روز چهارشنبه سران سه کشور در سوچی روسیه، که ظهر امروز در آنتالیا آغاز شد، دقایقی قبل به کار خود پایان داد.

محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در این نشست که در حدود ۲ ساعت به طول انجامید، درباره بیانیه اجلاس سران در سوچی و موضوعات مورد گفت‌وگو در نشست مزبور به رایزنی پرداختند.

ظریف و لاوروف همچنین در پایان نشست در ضیافت ناهار همتای ترکیه‌ای خود حضور یافتند.

پایان نشست ظریف، لاوروف و چاووش اوغلو درباره بحران سوریه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) پیش از آغاز نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آنتالیا درباره روند بحران سوریه، طی اظهاراتی ضمن تسلیت شهادت امام رضا (ع) گفت: همانطور که واقف هستید در 11 ماه گذشته روندی که در آستانه شروع شد این امکان را فراهم کرد که درگیری‌ها در سوریه و خسارات انسانی که در سوریه به مردم وارد می‌شد کاهش بسیار زیادی پیدا کرد و دولت سوریه و نیروهای مقاومت این توانمندی را بیشتر پیدا کردند که با تمرکز بیشتر با داعش و نیروهای تروریستی مبارزه کنند و توفیقات بسیار خوبی هم به دست آوردند.
پایان نشست ظریف، لاوروف و چاووش اوغلو درباره بحران سوریه

وی افزود: به همین خاطر روسای جمهور سه کشور برای پیشبرد این روند و بررسی روش‌هایی که بتواند با اجماع مردم سوریه، آینده بهتری را با همراهی، هماهنگی و وحدت ملی در سوریه فراهم کند تصمیم گرفتند روز چهارشنبه در سوچی اجلاسی را در سطح سران داشته باشند و برای اقدامات بعدی زمینه سازی کنند، برای این کار دیروز در تهران کارشناسان ارشد سه کشور جمع شدند و بیانیه اجلاس سران و موضوعاتی که در اجلاس سران مطرح می‌شود را بررسی کردند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: امروز هم در آنتالیا در اجلاس وزرای خارجه سه کشور بیشتر روی این موضوع کار خواهیم کرد تا انشالله روز چهارشنبه جلسه موفقی را روسای جمهور سه کشور داشته باشند و بتوانیم با کمک به مردم سوریه زمینه را برای پشت سر گذاشتن این دوران تلخ فشار و حرکت‌های تروریستی در سوریه، زمینه آینده متحدی را برای مردم سوریه فراهم کنیم.

وی یادآور شد: البته کار اصلی را مردم سوریه انجام دادند و در آینده نیز همین گونه خواهد بود.

ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران و روسیه نیز پیش از نشست سه جانبه، جلسه‌ای دوجانبه داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج