۶۳۴۳۷۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کدام پلتفرم در برابر بدافزارها آسیب‎پذیرتر است؟

امروزه برخی توسعه‌دهندگان پلتفرم‎ها را ابزاری برای سودجویی در نظر می‌گیرند و از این طریق حتی به اطلاعات شخصی کاربران دست پیدا می‎کنند. اما در این میان کدام پلتفرم‌ها از همه آسیب‎پذیرترند؟!

وب سایت جی اس ام - مهدی کشتکار: امروزه برخی توسعه‌دهندگان پلتفرم‎ها را ابزاری برای سودجویی در نظر می‌گیرند و از این طریق حتی به اطلاعات شخصی کاربران دست پیدا می‎کنند. اما در این میان کدام پلتفرم‌ها از همه آسیب‎پذیرترند؟!
کدام پلتفرم در برابر بدافزارها آسیب‎پذیرتر است؟

همانطور که می‎دانید توسعه دهندگان با اهداف متفاوتی به تولید و انتشار بدافزارها می‎پردازند. همچنین هکرها از روش‎های مختلفی برای نفوذ به دستگاه‎های مختلف الکترونیکی استفاده می‎کنند اما میزان مقاومت سیستم عامل دستگاه‎های مورد هدف نیز پر اهمیت است. بر همین اساس اخیرا خبرگزاری نوکیا آماری را منتشر نموده که بیانگر آسیب‎پذیری شدید پلتفرم اندروید در برابر حمله بدافزارها است که این امر به ضریب پایین امنیتی اندروید اشاره دارد.
کدام پلتفرم در برابر بدافزارها آسیب‎پذیرتر است؟

آمار منتشر شده نشان می‎دهد که بدافزارها علاقه بسیار زیادی به سیستم عامل اندروید دارند، به طوری‎که این پلتفرم را اصلی‎ترین هدف خود می‎دانند. بر اساس این اطلاعات، اندروید با ۶۸.۵% و ویندوز کامپیوترهای خانگی با ۲۸% بیشترین میزان آلودگی بدافزاری را در اختیار دارند و پلتفرهایی همچون iOS، لینوکس، یونیکس، مکینتاش، ۳.۵% باقی‎مانده را به خود اختصاص داده‎اند.

به عقیده نوکیا فراوانی اپ‎ها و انتشار ساده آن‎ها به وسیله منابع ناشناس، اندروید را به یکی از غیرقابل اعتمادترین سیستم‎عامل‎ها بدل نموده است. همچنین نوکیا معتقد است دانلود اپلیکیشن‎ها از منابع نامعتبر عامل اصلی نفوذپذیری این پلتفرم به شمار می‎رود. به همین دلیل گوگل در تلاش است تا با انتشار اپلیکیشن‎های مختلف در فروشگاه پلی‎استور از نفوذ بدافزارها جلوگیری نماید، با این وجود هنوز بسیاری از کاربران بدون توجه به فروشگاه‎های معتبر، به دانلود اپلیکیشن‎ها در شبکه‎های مختلف اجتماعی می‎پردازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج