۶۳۴۶۵۸
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

آیا هکرهای ایرانی، «بازی تاج و تخت» را هک کردند؟

این روزها وزارت دادگستری آمریکا دارد دنبال جواب این سوال می‌گردد. در تابستان سال گذشته؛ شرکت HBO سازنده سریال معروف و پرمخاطب «بازی تاج و تخت» هک شد و یک سری اطلاعات آن به سرقت رفت.

پایگاه خبری انتخاب: این روزها وزارت دادگستری امریکا دارد دنبال جواب این سوال می‌گردد. در تابستان سال گذشته؛ شرکت HBO سازنده سریال معروف و پرمخاطب «بازی تاج و تخت» هک شد و یک سری اطلاعات آن به سرقت رفت.

گفته می‌شود هکرها نزدیک به ۱.۵ ترابایت اطلاعات محرمانه و سری شرکت HBO از جمله فیلم‌نامه فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» را سرقت کردند و در ازای فاش نشدن‌شان؛ درخواست چندین میلیون دلار دارند.

اگرچه در نهایت مشخص نشد که شرکت HBO این باج را پرداخته است یا خیر ولی اطلاعات سرقت شده و از جمله فیلم‌نامه Game of Thrones روی وب منتشر نشد.

حالا و با گذشت بیش از یک سال از این ماجرا؛ روزنامه واشنگتن‌پست مدعی است؛ وزارت دادگستری از سوی دولت دونالد ترامپ تحت فشار است تا برخی از پرونده‌های محرمانه بر علیه ایرانی‌های مقیم امریکا یا خود ایران را علنی و رسانه‌ای کند.

یکی از این پرونده‌ها که پای چند هکر ایرانی به آن باز شده و هنوز در مراحل تحقیق و بررسی است؛ پرونده هک شرکت HBO است.

روزنامه واشنگتن‌پست طی گزارشی می‌گوید که وزارت دادگستری در حال بررسی پرونده‌هایی است که امکان علنی شدن را دارند. قرار است تا چند ماه آینده چندین پرونده دخالت ایران در امور امریکا علنی و رسانه‌ای شوند.

دولت ترامپ با این شیوه می‌خواهد هم ایران را تحت فشار قرار دهد و هم کنگره امریکا را مجاب به تصویب تحریم‌های تازه بر علیه ایران کند.

البته؛ برخی افراد در وزارت دادگستری امریکا با علنی شدن پرونده‌های ایرانیان تحت بررسی مخالف هستند. چون علنی شدن این پرونده‌ها ممکن است تحقیقات جاری درباره آنها را به خطر بیندازد و شناسایی و دستگیری مظنونانی را که ممکن است به ایران برگردند، سخت‌تر کند.

هکرها در تابستان سال گذشته؛ از طریق ایمیل یکی از مدیران شرکت HBO توانسته بودند به درون سرورهای این شرکت نفوذ و به اطلاعات محرمانه آن‌ها دسترسی پیدا کنند. در آن زمان و روزها و ماه‌های پس از آن هیچ گزارشی مبنی بر دست داشتن هکرهای ایرانی در این موضوع منتشر نشده بود.

اکنون؛ ادعای واشنگتن‌پست مبنی بر بررسی پرونده هکرهای ایرانی در ماجرای هک HBO تازگی دارد. به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر سیاسی و برای فشار به کنگره مطرح شده باشد تا دولت ترامپ به اهداف سخت‌گیرانه خود در قبال ایران برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج