۶۳۴۷۶۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

هيس واگیردار در پرسپولیس

اين روزها در پرسپوليس اپيدمي «هيس» به راه افتاده است. بازيكناني كه به تشويق نشدن از سوي هواداران اعتراض دارند، در مقاطع مختلف بازي از هواداران مي‌خواهند تا سكوت كنند.

روزنامه قانون: اين روزها در پرسپوليس اپيدمي «هيس» به راه افتاده است. بازيكناني كه به تشويق نشدن از سوي هواداران اعتراض دارند، در مقاطع مختلف بازي از هواداران مي‌خواهند تا سكوت كنند. حركت عجيب عليرضا بيرانوند در ديدار مقابل پديده خراسان، نخستين‌باري نبود كه بازيكني از هواداران تقاضا مي‌كند تا سكوت كنند؛ پيش از او مهدي طارمي نيز اين درخواست را كرده بود و همين موضوع سبب واكنش‌هاي متعددي شد.

روز گذشته نيز گادوين منشا، مهاجم نيجريه‌اي پرسپوليس در تمرين به حمايت از بيرانوند پرداخت و از هواداران خواست تا اعتراض نكنند. حال، هواداران سرخ‌پوشان با يك چالش جدي مواجه شده‌اند. چالشي كه از آن‌ها مي‌خواهد سكوت كنند. ماجراي اعتراض هواداران به عليرضا بيرانوند، پس از ديدار مقابل سايپا كليد خورد. گلر شماره يك پرسپوليس و تيم‌ملي كه هنوز دوران خدمت سربازي‌اش را پشت سر نگذاشته است، پس از اين بازي اعلام كرد كه بايد به فكر خودش باشد و به همين دليل قصد دارد براي گذراندن دوران خدمت سربازي به تراكتورسازي برود.

با توجه به محروميت پرسپوليس از فصل نقل و انتقالات، سرخ‌پوشان نمي‌توانند بازيكن ديگري را جذب كنند و به همين دليل اعتراض‌هاي گسترده‌اي به بيرانوند كردند. تشويق نكردن بيرانوند در ديدار مقابل پديده در نهايت واكنش بيرانوند را به همراه داشت و او با اشاره از هواداران خواست تا سكوت كنند؛ هرچند كه برخي معتقد بودند بيرانوند در بازي تحت فشار بوده و به همين دليل چنين عكس‌العملي را نشان داده است اما او روز گذشته نيز در اقدام عجيبي وقتي هواداران پرسپوليس را ديد، براي آن‌ها سوت زد تا به اين ترتيب به آن‌ها اعتراض كند.

به هر ترتيب بيرانوند در حال حاضر نزد هواداران پرسپوليس به چهره‌ منفوري تبديل شده و برخي بازيكنان از جمله منشا را نيز با خود همراه كرده است. در اين رابطه سراغ دو دروازه‌بان پيشين پرسپوليس رفتيم تا نظر آن‌ها را درباره واكنش اعتراضي بيرانوند بدانيم. جالب اينكه اين دو نفر واكنش‌هاي متفاوتي نسبت به اين موضوع داشتند.

هيس واگیردار در پرسپولیس
بهروز سلطاني: راه بيرانوند مشابه راهي است كه رحمتي رفت

رفتار نامتعارف عليرضا بيرانوند در ديدار مقابل پديده، خشم هواداران را در پي داشته است. نظر شما در اين باره چيست؟

نمي دانم چرا بيرانوند اين كارها را مي كند. نمي دانم از روي ندانم كاري است يا به طور عمدي اين كارها را مي كند. آنچه مشخص است اينكه او رفتار درست و منطقي ندارد و بايد خودش را اصلاح كند.

اين موضوع سبب ناراحتي هواداران نيز شده است. چرا بازيكني كه در سطح ملي بازي مي‌كند و با مربيان بزرگي كار كرده اينچنين واكنش نشان مي‌دهد؟

همه سرمايه پرسپوليس، هواداران آن‌ است. من از بيرانوند مي‌پرسم كه به چه جراتي با آن‌ها چنين برخوردي را مي‌كند؟ آرزوي هر بازيكن، بازي در پرسپوليس و استقلال و روياي او حضور در تيم ملي است. اين بچه به آرزوي خود رسيده و نمي داند چگونه هيجان خود را تخليه كند. همين بازيكن در بازي مقابل الهلال گل بدي خورد كه منجر به حذف پرسپوليس شد. مگر هوادار آن روز رنجيده نشد؟ آن روز او را بخشيدند ولي الان اين‌گونه با هواداران رفتار مي كند؟

نكته جالب اين است كه عليرضا بيرانوند از رفتار خود پشيمان نيست و در تمرين روز گذشته نيز به نوعي رفتار خود را ادامه داده است.

من فكر مي‌كنم او بايد از هواداران عذرخواهي كند و راهش را تغيير بدهد. اين راه به بيراهه است و او در صورتي كه مسيرش را ادامه بدهد، تيم‌ملي را نيز از دست خواهد داد. بيرانوند در حال حاضر راهي را مي‌رود كه مدتي قبل سيد مهدي رحمتي رفته بود. گلر فعلي استقلال آن روزها جواني كرد و با كي‌روش درگير شد. چه كسي از اين اقدام آسيب ديد؟ بدون شك رحمتي. او بي‌تجربگي كرد و نتوانست در جام‌جهاني حاضر شود. شك نكنيد اگر بيرانوند نيز اين راه را ادامه بدهد، چنين سرنوشتي در انتظارش خواهد بود.

برخي هواداران معتقدند بيرانوند در چارچوب دروازه پرسپوليس نيز عملكرد ايده‌آلي نداشته است كه اينچنين به آن‌ها واكنش نشان مي‌دهد.

پرسپوليس دفاع خوبي دارد و اگر اين بازيكنان نبودند ، مي‌توانستيم عملكرد واقعي بيرانوند را ببينيم. امروز حسين بادامكي، سوشا مكاني و محمد نوري كجا هستند؟ چرا نامي از آن ها برده نمي شود؟ من سوشا مكاني را دوست داشتم و شاگردم بود. اما در نهايت به بيراهه رفت و محو شد. محمد نوري از بازيكنان بزرگ پرسپوليس بود اما وقتي از اين تيم رفت نامي از او شنيده نشد. بازيكن نبايد فراموش كند كه فرصت حضور در تيم‌هايي مثل استقلال و پرسپوليس نصيب هركسي نمي‌شود و بايد قدر اين فرصت را بداند.

فكر مي‌كنيد در حال حاضر دروازه پرسپوليس نياز به تغيير داشته باشد؟ شايد برانكو با نيمكت‌نشين كردن بيرانوند بتواند به او تلنگر بزند.

به هر حال درباره اين مسائل سرمربي تيم بهتر مي‌تواند نظر بدهد. من معتقدم دروازه پرسپوليس جاي بزرگان فوتبال بوده و نبايد آن را به آساني حراج كرد. من در اخبار ديدم كه گادوين منشا نيز به حمايت از بيرانوند به هواداران اشاره كرده كه ساكت باشند. نبايد اجازه بدهيم بازيكنان رفتار زشتي با هواداران داشته باشند. فراموش نكنيم كه اگر پرسپوليس و استقلال به حيات خود ادامه مي‌دهند، دليلش حضور و حمايت همين هواداران است. آن‌ها در سرما و گرما تيم خود را تشويق مي‌كنند و در مقاطعي از بازي كه عصباني هستند به رفتار بازيكنان واكنش نشان مي‌دهند. بازيكن نبايد واكنشي به اين موضوع نشان بدهد و با عملكردش هوادار را وادار به ادامه تشويق كند. اين رفتار حرفه‌اي است كه در تمام فوتبال جهان رخ مي دهد.

ناصر محمدخاني،‌ رضا شاهرودي و ساير پيشكسوتان پرسپوليس نيز واكنش تندي نسبت به اين اتفاق نشان دادند.

پرسپوليس بازيكنان بزرگ‌تر از بيرانوند داشته كه از اين تيم جدا شده‌اند اما باشگاه آسيبي نديده است. بدون شك تيمي با قدمت پرسپوليس به بازيكني مثل بيرانوند وابسته نيست اما فراموش نكنيم كه اين بازيكن نيز جوان است و بايد تربيت شود. او هنوز خدمت سربازي نيز نرفته و نمي‌داند در زماني كه تحت فشار رواني قرار دارد چگونه بايد واكنش نشان بدهد. اين اشتباهات به شرط آنكه تكرار نشود، طبيعي است و سبب مي‌شود تا بازيكن به پختگي برسد. از هواداران تقاضا دارم به رفتارهاي او واكنشي نشان ندهند تا مبادا تيم محبوب‌مان به حاشيه برود. ما بايد در همه حال هواي پرسپوليس را داشته باشيم و اجازه ندهيم در شرايط فعلي با حاشيه‌هايي كه ساخته مي‌شود خطر از دست رفتن قهرماني اين تيم را تهديد كند.

وحيد قليچ: بيرانوند تحت فشار است و رفتار منطقي ندارد

اعتراض هواداران نسبت به عليرضا بيرانوند، واكنش تند اين بازيكن را در پي داشته است؛ فكر مي‌كنيد چرا او چنين واكنش‌هايي نشان مي‌دهد؟

بيرانوند تحت فشار است و اين واكنش ها از سوي او طبيعي است. اين بازيكن در حال حاضر وضعيت روحي مناسبي ندارد و نمي‌دانم چرا او را تحت فشار قرار مي‌دهند.

چه كسي بيرانوند را تحت فشار قرار داده است؟

برخي كه خط گرفته‌اند تا عليه او شعار بدهند. نمي‌دانم بوقچي‌ها اين كار را مي‌كننديا هواداران اما آنچه قطعي است اينكه عده قليلي چنين كاري را انجام مي‌دهند. يعني در مجموع ۱۰ يا ۱۵ نفر هستند كه چنين شعارهايي را سر مي‌دهند و تمركز او را به هم مي‌ريزند.

البته بيرانوند نيز از اين گونه حاشيه‌سازي‌ها استقبال مي‌كند، او در تمرين براي هواداران سوت مي‌زند. اگر ناراحت است چرا چنين واكنشي نشان مي‌دهد؟

به هر حال در حال حاضر تحت فشار است و رفتار منطقي ندارد. من قبل از بازي مقابل سايپا با او صحبت كردم و تمام مشكلات حل شد. گفتم همه چيز را كنار بگذارد و به شايعات توجهي نكند اما نمي‌دانم چه شد كه بعد از بازي مصاحبه عجيبي را انجام داد و اعلام كرد از پرسپوليس جدا خواهد شد.

به هر حال هر عملي، عكس‌العملي دارد. بيرانوند اعلام مي‌كند بايد به فكر خودش باشد و هواداران نيز چنين واكنشي نشان مي‌دهند.

هواداران در مقابل پرسپوليس چه واكنشي نشان دادند؟ آن‌ها احمدرضا عابدزاده را تشويق كردند. مگر عابدزاده دروازه‌بان پرسپوليس است كه او را تشويق مي‌كنند؟ من در اين ماجرا ذي نفع نيستم اما نبايد فراموش كرد كه در حال حاضر بيرانوند گلر شماره يك پرسپوليس است و هواداران بايد دروازه‌بان تيم‌شان را تشويق كنند. احمدرضا عابدزاده در آمريكا به دروازه‌بان‌ها تمرين مي‌دهد و در چارچوب دروازه نيست كه تشويقش كنند و روحيه بگيرند.

شايد هواداران مي‌خواستند با چنين كاري بيرانوند را تنبيه كنند.

من نيز به همين موضوع فكر كردم اما سوالم اينجاست كه مگر اين تيم سرمربي ندارد كه هوادار بايد بازيكن را تنبيه كند؟ بدون شك« برانكو ايوانكوويچ» در اين باره تصميم‌گيري خواهد كرد و هوادار بايد فقط به فكر روحيه دادن به بازيكنان تيم خود باشد نه اينكه با سر دادن شعارهاي حاشيه‌اي، به آن‌ها فشار رواني وارد كند.

با اين صحبت‌ها به نظر مي‌رسد درباره ماجراهاي اتفاق افتاده حق را به بيرانوند مي‌دهيد.

به هيچ عنوان قضاوتي نمي‌كنم. من بيرانوند را مي‌شناسم و در تمرين پرسپوليس با او صحبت خواهم كرد. من معتقدم بازیکن نباید به شعارها واکنش نشان دهد و تحت هر شرایطی باید احترام هواداران را حفظ کند؛ حتی اگر فحش بشنود ! چون عصبانيت هواداران دو دقیقه بعد فروکش مي‌کند و همه چیز را فراموش خواهند کرد.

به هر حال دروازه پرسپوليس در اختيار بزرگان فوتبال بوده، شايد بيرانوند نيز بايد بداند جا پاي چه دروازه‌باني گذاشته است.

اين موضوع را قبول دارم اما فراموش نكنيد در حال حاضر عليرضا بيرانوند گلر شماره يك پرسپوليس و تيم‌ملي است. اينكه كاري كنيم كه دروازه‌بان اصلي تيم‌ملي و پرسپوليس اين چنين روحيه خود را از دست بدهد و نتواند در برابر حريفان، كيفيت لازم را ارائه بدهد سبب مي‌شود تا تيم‌ محبوب‌مان آسيب ببيند. بيرانوند در مقابل پديده واكنش‌هاي خوبي به ضربات حريف نشان داد و شاگردان رضا مهاجري نتوانستند گلزني كنند اما آن‌ها گل مي‌زدند چه مي‌شد؟ پرسپوليس بازي را مي‌باخت و امتياز از دست مي‌داد. بنابراين چنين شعارهايي به چه كسي آسيب مي‌زند؟ بدون شك پرسپوليس. ما به عنوان هواداران اين تيم نبايد اجازه بدهيم در اين مقطع از فصل، سرخ‌پوشان به مشكل بر بخورند. آن‌ها نياز به حمايت ما دارند تا بتوانند با قدرت راهي مسابقات شوند.

در يكي از تمرين‌ها به بيرانوند گفتيد اگر حاشيه‌سازي كند با او برخورد خواهيد كرد؛ آيا همچنان روي حرف خودتان هستيد؟

شك نكنيد اين كار را مي‌كنم. من به تمرين خواهم رفت و دليل اين كار بيرانوند را از او مي‌پرسم اما تا پيش از آن قضاوتي در اين باره نخواهم كرد. از هواداران نيز مي‌خواهم كمي صبورتر باشند و اجازه بدهند كار را با آرامش پيش ببريم.

من نمي دانم چرا هواداران بيخود احمدرضا عابدزاده را تشويق مي كنند. مگر عابدزاده گلر تيم است؟ در حال حاضر بيرانوند دروازه بان است و بايد از او حمايت كنيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جنوبی

      رحمتی بخاطر فدراسیون کنار گذاشته شد فدراسیون پرسپولیسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج