جاباما
۶۳۴۸۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طرح نامزدی پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح دو فوریتی تثبیت قانون شوراها برای حل مشکل کاندیدا شدن و انتخاب پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها خبر داد و گفت که این طرح به تایید هیات رییسه مجلس رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح دو فوریتی تثبیت قانون شوراها برای حل مشکل کاندیدا شدن و انتخاب پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها خبر داد و گفت که این طرح به تایید هیات رییسه مجلس رسیده است.

اسفندیار اختیاری اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری قانون شوراهای شهر و روستا پس از ۲۰ سال و بدون نظر مجلس، تغییر کرد و این موضوع باعث تعلیق موقت عضو زرتشتی شورای شهر یزد شد. این در حالی است که طبق قانون اساسی حق قانون گذاری با مجلس است و حذف حتی کلمه ای از قانون یک نوع قانون گذاری است.

وی افزود: در طرح نمایندگان تبصره ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها که به پیروان ادیان الهی اجازه ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر و روستا را داده است، با تاکید مجدد و بدون هیچ قید و شرطی، دوباره مطرح می شود و براساس آن پیروان ادیان الهی می توانند در انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت و برای آبادانی کشور ایران تلاش کنند.

نماینده زرتشتیان در مجلس با بیان اینکه این طرح به امضای بیش از ۲۰۰ نماینده رسیده، گفت: برای ارایه هر طرحی ۱۵ امضا کافی است ولی در این طرح نمایندگان محترم مجلس از هر جناح سیاسی و روحانیون مجلس، مشارکت فعال داشتند. این یک پیام مشخص دارد و آن این است که منتخبین مردم شریف و بزرگ ایران، هماهنگ با نظر انتخاب کنندگان خود، تاکید کردند که همه ایرانیان از هر دین، نژاد و قوم در کنار هم زندگی می کنیم، به هم احترام می گذاریم و از حق قانونی یکدیگر دفاع می کنیم.

اختیاری در پایان ابراز امیدواری کرد که این طرح هفته آینده در مجلس مطرح و پس از تصویب به شورای نگهبان ارسال شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج