۶۳۴۹۸۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

آستون مارتین ونتیج ۲۰۱۸ رسما معرفی شد

کمپانی آستون مارتین سرانجام نسل جدید ونتیج را معرفی کرد که با طراحی جدید و زیبا در کنار موتور ۵۰۳ اسب بخاری یک رقیب جدی در کلاس خود خواهد بود.

وبسایت جی اس ام - علی دلبخواه: اگر DB۱۱ توانست عصر جدیدی را در تاریخ آستون مارتین رقم بزند، پس ونتیج ۲۰۱۸ تکمیل کننده این راه است. ونتیج ۲۰۱۸ با بهره گیری از طراحی DB۱۰ جیمز باند (که تنها ۱۰ نسخه از آن ساخته شد)، خود را از سایر محصولات سری GT آستون مارتین متمایز می‌کند. مدیر بخش طراحی خارجی ونتیج در رابطه با این دو خودرو می‌گوید: «DB۱۱ یک جنتلمن و ونتیج یک شکارچی است.»
آستون مارتین ونتیج ۲۰۱۸ رسما معرفی شد

با وجود اینکه ریشه‌های طراحی ونتیج در نسل جدید هم دیده می‌شود، از جمله حالت کوپه و سقف منحنی، اما بدون شک چهره آن هجومی‌تر و خشن‌تر شده است. با وجود دماغه کشیده و جلو پنجره بسیار بزرگ، گویی ونتیج قصد دارد زمین را ببلعد!
آستون مارتین ونتیج ۲۰۱۸ رسما معرفی شد

خطوط شکسته بر روی بدنه از جلو تا عقب خودرو دیده می‌شوند. این خطوط بر روی کاپوت به شکلی هستند که گویی چراغ‌ها از کاپوت جدا شده‌اند. وقتی از کنار به ونتیج ۲۰۱۸ نگاه کنیم، متوجه خطوطی می‌شویم که از ورودی‌های هوای مشکی رنگ بر روی بدنه شروع شده‌اند و تا روی گلگیرهای عقب امتداد یافته‌اند.

در عقب بیشتر قطعات آیرودینامیکی با بدنه یکپارچه هستند و این بدین معنی است که هیچ قطعه اضافی به بدنه پیچ و مهره نشده. یک دیفیوزر در عقب موجب پایداری لاستیک‌ها می‌شود. این دیفیوزر در کنار اسپلیتر جلو و قطعات جانبی دیگر، نیروی داون فورس زیادی را تولید می‌کنند و در نتیجه عملکرد ونتیج ۲۰۱۸ در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا عالی خواهد بود.

ونتیج ۲۰۱۸ حدود ۵ سانتی متر کوتاه‌تر از یک پورشه ۹۱۱ استولی فاصله محوری آن تقریبا ۲۵ سانتی متر بیشتر از نسل فعلی کاررا ۹۹۱ است. فاصله محوری زیاد و البته فاصله کم بین سپر جلو تا چرخ‌های جلو به معنی ظاهر پخته و البته فضای داخلی بزرگ و کافی است.
آستون مارتین ونتیج ۲۰۱۸ رسما معرفی شد

با ورود به کابین، قطعا شما به یاد کابین هواپیما خواهید افتاد. در داخل کابین همه بخش‌ها از داشبورد گرفته تا پنل درها حالتی مقعر دارند که همین ترکیب هم به ایجاد فضای بیشتر در کابین کمک می‌کند. به این ترتیب، افراد بلند قد هم به راحتی قادر خواهند بود بر روی صندلی‌ها بنشینند.

الهام گیری ونتیج ۲۰۱۸ از DB۱۰ به طراحی خارجی محدود نمی‌شود بلکه در کابین هم این مورد مشهود است. کنسول مرکزی و حالت افقی المان‌های مختلف، به همراه کلیدهای مربوط به جعبه دنده، یادآور خودرو جیمز باند هستند که البته این کلیدها اکنون در یک مجموعه مثلتی شکل جای گرفته و شکیل‌ترند. در مورد فرمان هم آستون مارتین نهایت تلاش خود را به کار بسته و با صاف کردن شکل پایین فرمان، فضای بیشتری را برای راننده مهیا کرده است.

توزیع وزن در جلو و عقب مساوی و ۵۰ / ۵۰ است و موتور ۴.۰ لیتری ۸ سیلندر توربو در نزدیکی وسط خودرو جای گرفته است که این، به لطف شاسی آلومینیومی جدید حاصل شده است. این شاسی اولین بار در DB۱۱ مورد استفاده قرار گرفت. به دلیل ساختار مهندسی شده بدنه، آستون مارتین قول پایداری عالی، بدنه مستحکم و عملکرد خوب را برای ونتیج ۲۰۱۸ داده است.

قلب تپنده ونتیج ۲۰۱۸، موتور ساخت AMG است که مخصوصا برای ونتیج بهبود یافته و از جمله این تغییرات، برنامه ریزی مجدد موتور، جعبه دنده و تقویت سیستم اگزوز است. نتیجه این تلاش‌ها، قدرت ۵۰۳ اسب بخاری موتور است که ۸۰ واحد بیشتر از ونتیج GT است. گشتاور این موتور به ۶۸۵ نیوتن متر می‌رسد و وزن خودرو با کاهش قابل توجه ۱۳۶ کیلوگرمی به ۱۵۳۰ کیلوگرم رسیده است. این تغییرات بزرگ بدین معنی است که نسبت قدرت به وزن خودرو بهتر شده و در نتیجه شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۶ ثانیه رسیده است و ونتیج جدید می‌تواند تا حداکثر سرعت ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت شتاب گیری کند.
آستون مارتین ونتیج ۲۰۱۸ رسما معرفی شد

جعبه دنده به کار رفته در ونتیج ساخت ZF و هشت سرعته است و ضرایب دنده کاهش پیدا کرده. به همین دلیل تعویض دنده‌ها سریع‌تر و نرم‌تر انجام می‌شود. تحویل ونتیج ۲۰۱۸ از سه ماهه دوم سال آینده آغاز خواهد شد و پس از عرضه ابتدایی، آستون مارتین جعبه دنده دستی را هم در دسترس خریداران قرار خواهد داد. البته مشخصات این جعبه دنده اعلام نشده ولی حدس می‌زنیم که مشابه جعبه دنده ۷ سرعته به کار رفته در ونتیج V۱۲ S باشد.

آستون مارتین برای نخستین بار در تاریخ خود، دیفرانسیل الکترونیکی را برای ونتیج ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار داده که به سیستم کنترل پایداری متصل می‌شود و میزان گشتاور را هوشمندانه میان چرخ‌های عقب تقسیم می‌کند. برای تکمیل کردن لذت رانندگی، هر دو سیستم کنترل کشش و پایداری می‌توانند به وضعیت خاموش دربیایند. به علاوه مهندسین کمپانی سیستم توزیع گشتاور را در جاده‌های برفی و یخ زده مورد امتحان قرار داده‌اند و استفاده از این حالت هم میسر است.

سیستم تعلیق به کار رفته در جلو همانند DB۱۱ از نوع جناغی دوبل است با این تفاوت که کمی به سختی آن افزوده شده تا حس اسپرت بیشتری داشته باشد. لاستیک‌های پیرلی P-Zero زینت بخش ونتیج هستند و خریداران می‌توانند ترمزهای فیبر کربنی را سفارش دهند.

آستون مارتین می‌گوید در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه موتور ۱۲ سیلندر روی ونتیج ۲۰۱۸ ندارد ولی در آینده همه چیز ممکن است.

قیمت پایه کوپه مسحور کننده بریتانیایی معادل 150 هزار دلار است. این کمپانی خودروساز، برنامه‌های زیادی برای آینده دارد و DB11 و ونتیج جدید تنها بخشی از این برنامه محسوب می‎‌شوند. معرفی نسل آینده ونکوئیش، یک شاسی بلند، یک اسپرت موتور وسط، نسخه به روز شده از سدان لوکس لاگوندا و نسخه الکتریکی راپید، برنامه‌های کمپانی آستون مارتین را تشکیل می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج