جاباما
۶۳۵۱۱۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

جلسه کذایی داماد ترامپ و محمد بن سلمان

اسرائیل شامیر، کارشناس اسرائیلی برای وبسایت «تسارگراد» روسیه جزئیات شب جنجالی جلسه جارد کوشنر، داماد و مشاور شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در کاخ پادشاهی در ریاض را فاش کرد.

وب سایت دیپلماسی ایرانی: اسرائیل شامیر، کارشناس اسرائیلی برای وبسایت «تسارگراد» روسیه جزئیات شب جنجالی جلسه جارد کوشنر، داماد و مشاور شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در کاخ پادشاهی در ریاض را فاش کرد.
به گفته این کارشناس اسرائیلی، دیدار تا بامداد صبح روز نخست جلسه میان این دو مرد طول کشید و در طول آن توافقاتی برای ورود به مرحله ای جدید که برای آن طرح ریزی کرده اند و فکر می کنند که می تواند بر خود عناوین بزرگی داشته باشد، حاصل شده است. مرحله ای که به ویژه برای جهان عرب و عموما منطقه خاورمیانه بسیار مهم است.
این کارشناس صهیونیست گفت: «محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، یکی از تندروترین مخالفان ایران در عربستان است. او حاضر است برای پیروزی بر ایران که آن را دشمن درجه یک عربستان می داند، دست به هر کاری بزند. حتی حاضر است با اسرائیل که دشمن همه اعراب محسوب می شود، متحد شود.»
این کارشناس اسرائیلی سپس گفت: «در این دیدار دو جانبه استراتژی امریکایی - عربستانی جدیدی برای منطقه تعریف شد که محور آن شکست حزب الله لبنان و ایران است.»
وی سپس به تشریح جزئیات طرح و استراتژی جدید این دو پرداخت و به کنایه گفت در مقابل این جنگ عربستان فلسطین را تسلیم امریکا و اسرائیل خواهد کرد. به همین منظور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تعهد داد که فلسطینی ها و اعراب توافق صلح کامل و نهائی را با اسرائیل امضا کنند. ایالات متحده و اسرائیل نیز به سهم خود متعهد می شوند که به حزب الله لبنان ضربه بزنند و تاثیر آن بر منطقه را ناکام بگذارند و آن را صرفا به یک جریان سیاسی تنزل دهند.
این در حالی است که بوریس دولگوف، کارشناس و مستشرق روسی، امور در عربستان سعودی را بیش از آن چه همه تصور می کنند، پیچیده دانست و گفت که همه چیز محدود به خانواده حاکم است و آنها اجازه نمی دهند که چیزی به بیرون درز پیدا کند. وی ادعا کرد که طرحی ایرانی با همکاری برخی شاهزادگان وجود دارد تا کودتایی علیه پادشاه و امیر محمد بن سلمان صورت بگیرد.

وی همچنین گفت که افراد نزدیک به خانواده سلطنتی عربستان وجود طرحی توطئه آمیز را مردود می دانند و گفت که آنها فکر می کنند این مساله جایگاهی در عربستان ندارد و برای همین به آن توجهی نمی کنند. با این وجود وی بعید ندانست بر خلاف نظر افراد نزدیک به خاندان سلطنتی عربستان توطئه ای در کار باشد که هنوز کسی از آن خبر نداشته باشد.
دولگوف گفت: «قصه های بسیاری را این روزها درباره حکومت و قدرت و تغییرات جاری در عربستان می شنویم که قطعا بر منطقه و محیط پیرامونی آن تاثیر خواهد گذاشت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هاشم ه

      عربستان اسرائیل و آمریکا و متحدانشان ( جیبوتی ) نتوانسته یمن بدون تجهیزات را شکست دهد ، مخواد با ایران ( بیشه شیران ) بجنگد ، واقعا مضحک ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج