جاباما
۶۳۵۱۸۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

واشنگتن‌پست:

بشار اسد می‌تواند در انتخابات آتی شرکت کند

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست با انتشار جزئیاتی از طرح روسیه برای سوریه اعلام کرد که طبق این طرح، بشار اسد قرار است در انتخابات آتی سوریه شرکت کند.

خبرگزاری فارس: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه و پس از دیدار از پیش اعلام‌نشده با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در سوچی، تلاش جدیدی را برای پایان دادن به جنگ در سوریه آغاز کرده است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی با اشاره به این مطلب نوشت، به نظر می‌رسد سفر از پیش‌اعلام نشده بشار اسد به روسیه تأییدی بر نقش آتی وی در هرگونه راه‌حل نهایی در سوریه است.

بنا بر این گزارش، طرح ابتکاری روسیه مبتنی بر توافق حاصل شده با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری روسیه در ماه جاری است؛ توافقی که ضمن آن آمریکا به طور مؤثر به نقش کلیدی روسیه در دیپلماسی سوری در ازای پذیرفتن ادامه نقش‌آفرینی آمریکا در سوریه در زمانی که داعش به شکست نهایی نزدیک می‌شود، اذعان داشته است.

بر اساس این گزارش،‌گفت‌وگوهای روز سه‌شنبه در آستانه نشست سه‌جانبه و مهم رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه برگزار شد؛ نشستی که در مرکز اصلی تلاش روسیه برای دستیابی به راه‌حل در سوریه قرار گرفته است. در این طرح، ایران و ترکیه بازیگران اصلی منطقه‌ای هستند که بیشترین نفوذ و اثرگذاری را بر طرفین سوری دارند.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: «این نشست سه‌جانبه رویدادهای جدیدی را در هفته‌های آتی در سوریه رقم خواهد زد که روسیه امیدوار است به دستاوردی بزرگ برای چانه‌زنی بر سر سوریه منجر شود که حمایت بازیگران منطقه‌ای و جهانی که سهمی در نتیجه جنگ سوریه دارند و همچنین حمایت مردم سوریه را به همراه داشته باشد.»

با این وجود، توافق میان پوتین و ترامپ هیچ اشاره‌ای به «انتقال قدرت» در سوریه نداشت و حالا تأکید اصلی در عوض روی فرایند نگارش قانون اساسی جدید است که به برگزاری انتخابات خواهد انجامید.

بنا بر گزارش واشنگتن‌پست، روسیه در تاریخ دوم دسامبر قرار استاز اجتماعی در حدود ۱۳۰۰ نفر از سوری‌هایی که نماینده معارضان، دولت و طیفی از دیگر گروه‌های سوری هستند برای گفت‌وگو درباره مفاد قانون اساسی میزبانی کند.

بر اساس پیش‌نویس طرح‌های پیشنهادی روسیه، پس از تکمیل فرایند نگارش این سند، انتخاباتی برگزار خواهد شد که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری کنونی سوریه نیز امکان رقابت در آن را خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، فرایند دیپلماسی از طریق توافق حاصل میان پوتین و ترامپ تسهیل شد. آمریکا عمدتا در نواحی شمال شرقی سوریه جاییکه گروه کوچکی از نیروهای آمریکایی مستقر هستند و به کردهای سوری در مبارزه با داعش کمک می‌کنند، اعمال نفوذ می‌کند. «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا اخیرا گفته بود، انتظار می‌رود که دست‌کم تعدادی از این نیروها حالا که جنگ تقریبا به پایان رسیده اندکی عقب‌نشینی کرده و همچنان برای برقراری ثبات در منطقه در شرایط احتمالی برای جنگی وسیع‌تر در سوریه باقی بمانند.

بر اساس این گزارش، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته به خبرنگاران در استانبول گفت که تضمین این مسئله که معارضان ادامه نقش اسد در سوریه را بپذیرند، دشوار است. البته حمایت بین‌المللی برای کناره‌گیری اسد در حال کمرنگ شدن است.

وی ادامه داده است: «نه تنها روسیه و ایران، بلکه هم‌اکنون آمریکا و حتی عربستان سعودی و فرانسه نیز در قبال اسد منعطف‌تر شده‌اند اما ما نباید احساسی برخورد کنیم و باید بسیار واقع‌بین باشیم. ما باید تمامی گروه‌های مختلف را متحد کنیم و به نظر می‌رسد که بعد از هفت سال جنگ داخلی متحد کردن تمامی افراد حول اسد، کار چندان ساده‌ای نیست».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیوان

      بابا این دراز چرا ول نمیکنه این سوریه را
      اگر سماجت این دراز نبود شاید از خرابی های سوریه کاسته میشد
      پدرم راست میگفت آدم دراز عقلش تا ظهر است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج