جاباما
۶۳۵۲۲۰
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

فعالیت موکب ۲۰ استان در مناطق زلزله زده

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین از فعالیت موکب‌های ۲۰ استان در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: جمشید گودرزی با تشکر از پشتیبانی هیات‌های مذهبی و محبان اهل بیت از موکب‌های فعال در مناطق زلزله زده گفت: هم اکنون با همت خیرین، نزدیک به ۷۰هزار پرس غذا در هر وعده طبخ و میان هموطنان زلزله زده توزیع می‌شود.

وی افزود: علاوه بر طبخ و توزیع غذا، ۴ دستگاه نانوائی ماشینی نیز توسط موکب‌ها در مناطق زلزله زده مستقر شده و نان گرم به هموطنان می‌دهد.

وی گردهمایی عظیم اربعین و پذیرایی کریمانه از حدود ۳میلیون زائران سیدالشهدا(ع) در روز را تجربه ارزشمند دانست و گفت: فعالیت جهادی خادمان موکب‌های ایرانی در شرایط سخت و زمان کوتاه برای برپایی یک مرکز ارائه خدمات، همگی نشان از پتانسیل بالای موکب‌ها برای فعالیت در مواقع بحرانی دارد که می‌توان از این ظرفیت در شرایط مقتضی استفاده کرد.

وی با اشاره به نظام‌مند شدن ساختار فعالیت هیات‌های مذهبی و موکب‌ها در قالب اجرای طرح صدور پروانه موکب‌داری گفت: هرچند بسیاری از موکب‌های اربعین زمان وقوع زلزله در حال جمع‌آوری موکب و بازگشت به مبادی مرزی بودند اما در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک‌رسانی همگانی، بلافاصله خود را به مناطق بحرانی رساندند.

گودرزی در توضیح چگونگی خدمات دهی موکب‌ها گفت: در همان روزهای ابتدایی، موکب‌های تعدادی از استان‌ها با ایجاد آشپزخانه در مناطق زلزله زده و اعزام خادمان مشغول ارائه خدمات اولیه و ضروری به هموطنان شدند.

وی افزود: موکب‌های سایر استان‌ها نیز وظیفه پشتیبانی را برعهده گرفته و در زمینه جمع آوری اقلام مورد نیاز هموطنان زلزله زده و ارسال محموله‌ها فعال شده‌اند.

وی افزود: بلافاصله پس از فراخوان ستاد بازسازی عتبات، تعدادی از خادمان و موکب‌ها که در مبادی مرزی مانند شلمچه، چذابه و استان‌های نزدیک به کرمانشاه مانند ایلام، همدان و مرکزی بودند با جمع آوری کمک‌های مردمی و اقلام ضروری عازم منطقه شدند.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: خادمان اعزامی موکب‌ها، طی روزهای گذشته افزون بر طبخ و توزیع غذا در فعالیت‌های جهادی و عمرانی نیز حضور موثری داشتند و به هموطنان زلزله زده در برپایی چادرها، آوار برداری و ... کمک ‌کرده‌اند.

وی گفت: موکب شهدای ورزشکار جامعه فوتبال، مدافعان حرم، امام کاظم(ع) و عقیله العرب اعزامی از خوزستان، موکب‌های‌ اعزامی از گیلان، موکب اعزامی از ورامین، موکب‌های کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع)، موکب نوکران، رایت العباس، موکب شهدای سنگرساز بی سنگر از کرمانشاه، موکب اعزامی از دزفول، موکب بیت الزهرا اعزامی از سمنان، موکب آبشار عاطفه‌ها از مازندران و چند موکب دیگر از تهران، اصفهان، کرمان، همدان، مرکزی، قم و زنجان هم اکنون در مناطق زلزله زده فعالیت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین برشما انسان دوست وباتشکرازمقام معظم رهبری

    • abed

      اجرشون با خدا

    • آ کیا

      این کار خوبیه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج