۶۳۵۲۵۸
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

ترکی فیصل: ایران، هنوز عذرخواهی نکرده است

ترکی الفیصل با اشاره به ماجرای رخ داده در سفارت عربستان در تهران در ژانویه ۲۰۱۶ گفت: «حدود دو سال از حمله به سفارتخانه عربستان در تهران می گذرد و حتی یک معذرت خواهی از ایران را شاهد نبودیم. هیچ نشانی از تعامل یا فضایی جدید برای مذاکرات موجود نیست.»

خبرگزاری فارس: «ترکی فیصل» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان در گفت‌و‌گو با نشریه اماراتی «نشنال» گفت که زمان برای انجام گفت‌و‌گو بین ایران و عربستان مساعد نیست.

ترکی فیصل در این گفت‌و ‌گو درباره برجام و موافقت خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر لزوم مذاکره مجدد برای تضمین ادامه ابقای محدودیت‌های آن در طولانی مدت گفت: «هنگامی که بحث توافق هسته‌ای پیش می‌آید، ۱۵ سال (مدت قرارداد امضا شده در سال ۲۰۱۵) زمانی بسیار سریع در تاریخ یک کشور است. کشورهای منطقه نیاز به تضمینی دارند که پس از آن دوره همراه با برنامه هسته‌ای ایران و سطوح غنی سازی، تهدیدی رخ نخواهد داد.»

وی که زمانی سفیر عربستان در آمریکا بود، درباره از سرگیری گفت‌‌وگوهای ایران و عربستان گفت: «ما بهبودی در رفتار ایران از زمان امضا توافق ندیده‌ایم ، نفوذ و استفاده از عوامل نیابتی از سوی آن‌ها فراتر از جهان عراب رفته و در حال تحریک جاه‌طلبی فرقه‌ای و فراملیتی عمیق در افغانستان و پاکستان است.»

ترکی الفیصل با اشاره به ماجرای رخ داده در سفارت عربستان در تهران در ژانویه ۲۰۱۶ گفت: «حدود دو سال از حمله به سفارتخانه عربستان در تهران می گذرد و حتی یک معذرت خواهی از ایران را شاهد نبودیم. هیچ نشانی از تعامل یا فضایی جدید برای مذاکرات موجود نیست.»

وی افزود : «با رفتار کنونی، وجه تمایز قائل شدن بین کبوترها (صلح‌طلبان) و شاهین‌ها (جنگ‌طلبان) در دولت ایران ممکن نیست. "محمد جواد ظریف"، وزیر خارجه ایران در بیان دیدگاه‌های خود به عنوان (نماینده) یک دولت یا نهاد همواره به عربستان حمله می‌کند.»

این مقام بلندپایه پیشین سعودی با پرداختن به اقدام‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان بروز تغییراتی چون صدور مجوز رانندگی به بانوان و یا امکان حضور آن‌ها در ورزشگاه‌ها را تاریخی خواند و این اقدامات را مورد ستایش قرار داد.

وی به حمایت پادشاه این کشور از محمد بن سلمان اشاره کرد و گفت، او بی‌دلیل به قدرت نرسیده، بلکه تحت حمایت کامل پادشاه قرار دارد.

ترکی فیصل مدعی حمایت ریاض از آتش بس ملی و تمام و کمال در سوریه شد و درباره نبرد در یمن اظهار داشت: «این جنگی غیر نظامی متداوم و مخرب است و سازمان ملل باید ساز و کاری را برای اجرای آتش بس همراه با اقدام‌های نظارتی و اجرایی بکار بندد.»

او در خاتمه با ادعای این‌که ایران خواهان یک عراق ضعیف است، گفت : «ما خواستار عراقی مستحکم و یکپارچه هستیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بروبمیر

    • بدون نام

      باریک ا. . .

    • بدون نام

      وقتی در برار این آل سقوط نرم بود باید هم اونا شیرشوند
      زمانیکه حادثه پشت حادثه برای زائران پیش آمد اولش دم از گرفتن حق و حقوق میزدید همینکه آبها از آسیاب افتاد همه چی رو فراموش کردید
      باید هم اونا رو سرمون شیر بشن

    • بدون نام

      بگو اشغال سگ امریکا غلاط زیادی نکن

    • اکبری

      لابد حالا عذرخواهی هم مبکنیم!

    • ایرانی

      شما غلط کردی توکی هستی که ایران ازت معذرت خواهی کنه

    • بدون نام

      مگه شما هموطنان ما را کشتید عذرخواهی کردید

    • مشیری

      اهل عرعرستان که باشی واقعآ .....ایران شما رو خیلی کوچیک تر از این میبینه که بخواد از شما عذر خواهی کنه .اول اون قلاده ی که امریکا به گردنتون انداخته و شدین سگ زنجیری و نوکرش،باز کنید بعد اندازه دهنتون ضر بزنید.

    • موسوی زاده

      ۴۷۰نفر از حجاج مارا کشتید یه تسلیت نگفتین ایران از حمله به سفارت معذرت خواهی کنه .

    • بدون نام

      این فصل خیلی پرو هست .... عربستان حاجیان ایرانی را کست وبه بچه های ایرانی تجاوز کرد وداعش را مسلح وبلای جان حوزه نفوذ ایران به جای معذرت خواهی از ایران طلب کار هست

    • محمدرضا بختیار

      آقای ترکی فیصل ما در ایران به افرادی که با فروش بخشی از مال خود و خرید های لوکس در جهت پز دادن هستند می دانید چه می گوییم به انها ادمای تازه به دوران رسیده می گوییم دقیقا مصداق رفتار شما سعودی ها هستش آقای فیصل تا بکی دو دهه قبل عشق چادر رو ماسه کویر بودی حالا شدی عشق مازاراتی و بوگاتی و لامبور گبنی به خدا اگر شما ذره ای توان دریایی داشتید صد باره به ما حمله کرده بودید حالا حواست به خودتان باشه که انتقام 600نفر ایرانی در منا را از جان شماها وصول طلب نکنند ایرانیان

    • بدون نام

      چقدر یک آدم باید اینقدر پست وبیشرف باشد که اینهمه واقعیت راببیندوکتمان کند.ایا عربستان درجنایتهایی که برعلیه ملت ایران درجنگ تحمیلی عراق علیه ایران کرد ویا در کشتار حاجیان ودست درازی به نوامیس ایرانی درسال ۱۳۶۶ویا درکشتار مکه ومنی و...... انجام داده ؟!!!این روسیاهان تاریخ فراموش کرده اند روزگاری ملک سعود دست پادشاه ایران رابوسیده بود ؟!!!!که حالا فکر میکنند خیلی گنده شده اند.؟

    • بدون نام

      کاری کع ایران کرده این است که داعش را با شکست مواجه کرده چرا این مساله برای شما اینقدر نا گوار است . مگر شما ادعای جنگ با داعش را ندارید . این بجای تشکر و قدر دانی شما از زحمات ایران و متحدانش است . شما از زمان رسول خدا این نفاق و دشمنی رو دارید و در قرآن آیات زیادی در مورد منافقان و این رفتار منافقانه نازل شده اما این باعث عبرت شما نمیشه .

    • بدون نام

      سگ کی باشین، ...

    • علی

      عذر خواهی برای چی مگه عربستانی ها بابت مسئله منا و کشتار حاجی هایی که به بیت خدا و زیارت مکه رفته بودن عذر خواهی کرد مرگ بر ال خبیثه سعودی

    • مجید

      عذر میخوام که دستومون بهتون نمرسه قشنگ عذر خواهی کنیم به روش ایرانی اصیل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج