جاباما
۶۳۵۴۱۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

اخطار به ایرانسل برای تزریق تبلیغات ناخواسته

چند روز پیش کاربران ایرانسلی متوجه شدند در هنگام بازدید از وب‌سایت‌های محبوب یک نوار ابزار ایرانسلی به صورت ناخواسته پایین صفحه ظاهر می‌شود. حالا وزیر ارتباطات از بررسی موضوع، توقف آن و اخطار به ایرانسل خبر داده است.

خبرگزاری فارنت: چند روز پیش کاربران ایرانسلی متوجه شدند در هنگام بازدید از وب‌سایت‌های محبوب یک نوار ابزار ایرانسلی به صورت ناخواسته پایین صفحه ظاهر می‌شود. حالا وزیر ارتباطات از بررسی موضوع، توقف آن و اخطار به ایرانسل خبر داده است.

اخطار به ایرانسل برای تزریق تبلیغات ناخواسته

این‌که اپراتوری به کمک یک اپلیکیشن مدیریت حساب در محتوای نمایش داده شده در اپلیکیشن‌های دیگر دستکاری کرده و تبلیغات خود را تزریق کند (حتی برای کشور ما هم) نقض واضح حریم شخصی و غیرقابل پذیرش است. ایرانسل پس از آشکار شدن ماجرا در پاسخ به کاربران این نوار تبلیغاتی (اصطلاحاً نوار ابزار) را یک ویژگی مفید (feature) اعلام کرده بود و گفته بود از این پس کاربران امکان دارند در زمان حضور در وب‌سایت‌های گوناگون به سیستم مدیریت حساب خود دسترسی داشته باشند!

این‌که چرا کاربری که اپلیکیشن «ایرانسل من» را نیز نصب کرده ممکن است بخواهد به یکباره در هنگام مرور وب به اطلاعات حساب خود دسترسی داشته باشد جای بحث دارد اما مشکل اصلی دستکاری در محتوایی است که مشتریان هزینه ترافیک آن را تمام و کمال پرداخت کرده‌اند.

شاید در نگاه اول این اقدام ایرانسل آن‌قدرها هم خطرناک به نظر نرسد اما موضوع اصلی این‌جاست که جدای از آزاردهنده بودن بنر تبلیغاتی (نوار ابزار) ایرانسل سرویس‌دهندگان اینترنت حق ندارند در ترافیک ارسالی یا دریافتی کاربر تغییری بدون اجازه او ایجاد کنند. کاربر باید دقیقاً چیزی را از سرور دریافت کند که درخواست آن را کرده در غیر این‌صورت زمینه برای سواستفاده‌های بسیار بزرگ‌تر و جدی‌تر فراهم خواهد شد.
به این ترتیب یا این‌که ایرانسل از این کار هدف شومی نداشته اما رایج و عادی شدن چنین فعالیت‌هایی در میان سرویس‌دهندگان نگران کننده است. پیش از این یکی دیگر از سرویس‌دهندگان اینترنت نیز اقدام مشابهی انجام داده بود که مجبور به توقف آن شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم وزیر حداقل کارای مفید هم میکنی که به نظرم به علت تخصص در رشته و کارش است

      پاسخ ها

      • ارش

        مسئله وزیر فقط نیس .. اگه سازوکار منظمی وحود داشت یه اپراتور جرآت نمیکرد که دست به این فضولی در صفحات وب بزنه .. کار از خیلی عقب‌ترا خرابه !

    • بدون نام

      چه معنی نداریم بدن شارژکم کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج