جاباما
۶۳۵۴۲۴
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

روشی برای آسیب رساندن به هلیکوپترهای پلیس!

حمله با لیزر و تاباندن نور آن به چشم خلبان هلیکوپترها یکی از جدیدترین روش‌ها برای آزار و اذیت پلیس بوده که به تازگی توجه زیادی به خود جلب کرده است.

خبرگزاری گجت: حمله با لیزر و تاباندن نور آن به چشم خلبان هلیکوپترها یکی از جدیدترین روش‌ها برای آزار و اذیت پلیس بوده که به تازگی توجه زیادی به خود جلب کرده است.
روشی برای آسیب رساندن به هلیکوپترهای پلیس!

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) گزارش می‌دهد که سالانه بیش از ۵ هزار حمله با لیزر در سراسر ایالات متحده رخ می‌دهد؛ این نوع خاص از آزار و اذیت در شرایطی اتفاق می‌افتد که فردی بر روی زمین نور لیزر را به چشم خلبان یک هلیکوپتر یا هر وسیله پرنده دیگری تابانده و باعث مختل شدن دید هدایت‌کننده وسیله و به خطر افتادن جان سرنشینان هلیکوپتر و افرادی بر روی زمین که در مسیر سقوط احتمالی آن قرار گرفته‌اند، شود.

اخیرا در ایالت کالیفرنیا این نوع از پلیس آزاری باعث دستگیری مجرمی نسبتا خطرناک شده است؛ این فرد که مایکل وینسنت آلوارز (Michael Vincent Alvarez) نام دارد، در روز ۲۲ اکتبر گذشته یک هلیکوپتر پلیس که در نیمه‌های شب برای پیگیری موردی گزارش‌شده از خشونت خانگی، در حال انجام ماموریت بود را هدف قرار داد و سه مرتبه نور لیزر سبزرنگی را به سمت کابین خلبان وسیله نشانه رفت. هدایت‌کننده هلیکوپتر در این حالت دید خود را به صورت کامل از دست داده بود، اما با وجود مهارت بالا، کنترل وسیله را از دست نداد.
روشی برای آسیب رساندن به هلیکوپترهای پلیس!
از آنجایی که پیدا کردن منبع نور در هر مورد از حمله با لیزر کار راحتی است، ماموران پلیس در مدت کوتاهی مکان دقیق آلوارز را پیدا کردند و پس از تعقیب و گریزی با سرعت بالا، موفق به دستگیری او شدند. این مجرم در مدت زمانی که از ماشین‌های پلیس فرار می‌کرد دو مسافر را از وسیله نقلیه خود پیاده کرده بود؛ این مسافران ادعا کردند که آلوارز دوست آن‌هاست و قرار بوده که آن شب همگی با استفاده از خودرو این فرد به یک میهمانی بروند.

با وجود اینکه اثبات جرم در موردحمله با نور لیزر کار چندان راحتی نیست،‌ وجود افراد دیگر در خودرو آلوارز که بعدا در دادگاه علیه او شهادت دادند، بسیار به محکوم کردن این شخص کمک کرد. پس از دستگیری گزارش شد که مقادیر قابل‌توجهی مواد مخدر هم همراه آلوارز بوده است؛ از طرف دیگر‌ انگشت‌نگاری‌ها نشان داد که این فرد برای دو جرم دیگر هم تحت تعقیب بوده و به علاوه تمام قانون‌شکنی‌های گزارش‌شده، قاضی دادگاه آلوارز را محکوم به گذراندن 5 سال حبس برای حمله با لیزر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج