۶۳۶۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

روش های استعفای درست از شغل!

همیشه قبل از ترک شغلتان، چند سوال نزاکتی ذهنتان را درگیر می کند: آیا باید دو هفته قبل از استعفا اطلاع بدهید؟ آیا لازم است شخصاً به رئیستان اطلاع بدهید؟ آیا باید به همکارانتان قضیه را بگویید؟ خارج شدن از محیط کاری فعلی به روشی باکلاس و متین می تواند اعتبار و شهرت شغلی شما را حفظ کند.

روش های استعفای درست از شغل!
برترین ها: همیشه قبل از ترک شغلتان، چند سوال نزاکتی ذهنتان را درگیر می کند: آیا باید دو هفته قبل از استعفا اطلاع بدهید؟ آیا لازم است شخصاً به رئیستان اطلاع بدهید؟ آیا باید به همکارانتان قضیه را بگویید؟ خارج شدن از محیط کاری فعلی به روشی باکلاس و متین می تواند اعتبار و شهرت شغلی شما را حفظ کند.

پس به این ۸ روش برای استعفایی باکلاس دقت کنید تا احترام شما در میان همکارانتان حفظ شود و رئیستان با کمال میل برایتان معرفی نامه بنویسد.

روش های استعفای درست از شغل!

1. شخصاً به رئیستان اطلاع دهید. نوع شرکت یا سازمانی که برایش کار می کنید و پستی که در آن دارید، روش متفاوتی را برای دادن این خبر دیکته می کند. ولی در کل، بهتر است که از قبل از رئیستان وقت بگیرید و شخصاً به او بگویید که می خواهید استعفا دهید. این کار تأثیر بهتری می گذارد و نشان دهنده احترام، اعتماد به نفس و مهارت های بین فردی قوی شماست.

2. زیاد اطلاع رسانی کنید. معمولاً نرم استعفا این است که دو هفته قبل بگویید که دیگر نمی خواهید سر کار بیایید و این اطلاع رسانی شروع مثبتی برای روند استعفا است. کارمندانی که پستی دارند که نیازمند مجموعه مهارت های تخصصی است، بهتر است که زودتر اطلاع بدهند و اگر آنها زمان کمی برای اطلاع رسانی دارند، باید سعی کنید در این مدت کوتاه دانش خود را به جایگزین خود انتقال دهند.

3. فکر نکنید که حتماً باید دلیل خود برای ترک شغل را توضیح دهید. یادتان باشد که لازم نیست حتماً ریز دلایل خود را به شرکت توضیح دهید. ولی اگر رابطه ای صمیمی با رئیستان دارید، شاید بتوانید انتقاد سازنده ای از شرکت بنمایید و بگویید که چه تغییراتی می توان ایجاد کرد تا شرکت کارمندانش را حفظ کند و پیشرفت بیشتری نماید. ولی اگر حس می کنید که اظهار نظر شما مفید و سازنده نیست، از جزئیات پرهیز کنید.

روش های استعفای درست از شغل!

۴. از مشاجرات احساسی خودداری کنید. شروع به بگو مگوهای آتشین با رئیس ممکن است که در ابتدا عصبانیت تان را بخواباند، ولی بعداً برایتان دردسر ساز می شود. بدانید که حمایت و تأیید رئیس تان را برای یافتن شغل های بهتر لازم دارید. شاید اصلاً دوباره در آینده کارمند خود او شدید.

۵. کارفرمای خود را در دردسر نیندازید. شاید شما مشتاق باشید که شغل جدیدتان را تا هفته دیگر آغاز کنید، ولی شرکتی که در آن بودید هم بیکار نیست و ممکن است به مهارت شما نیاز داشته باشد، و لازم باشد که مدت بیشتری در این شرکت بمانید. در همان ابتدا به کارفرمای آینده خود اطلاع دهید که شاید لازم شود مدت بیشتری در شرکت قبلی بمانید. همیشه از اول با کارفرمای خود روراست باشید.

۶. شما دوست دارید که همه معرف خوب و مثبتی برایتان باشند. شما از اینکه معرفی مانند شرکت را در لیست معرف های خود دارید، دیگر نگران نظر همکاران نیستید و به پروتکل اداری مانند سر موقع آمدن یا سر موقع حاضر شدن در جلسات اهمیت نمی دهید. ولی مهم است که وجهه خوبی در میان افرادی که با آنها تعامل دارید، داشته باشید. زیرا بعضی از کارفرمایان از همکاران سابق شما در موردتان تحقیق می کنند.

۷. همکاران خود را در جریان قرار دهید. همکارانی که سالهاست می شناسید حق دارند از تصمیم شما باخبر باشند، نه اینکه یک روز بیایند و ببینند که میز شما خالی است و نگران شوند که چه اتفاقی برای شما افتاده است. به همه آنها ایمیل بدهید و تجربیات مثبت خود در کار با آنها را بنویسید و نظرات منفی ننویسید.

۸. سپاس و تشکر خود را از کسی که بیشترین تأثیر را روی شما و کارتان داشته است نشان دهید. درست است که ممکن است شما با همه میانه خوبی داشته اید، ولی یکی دو نفر هستند که احتمالاً بیش از همه برای رسیدن به موفقیت بیشترین کمک را به شما نموده اند. شفاهاً از آنها تشکر کنید یا یک یادداشت شخصی برای آنها بنویسید و توضیح دهید که کار با آنها تأثیر مثبتی بر شما گذاشته است.
اگر رابطه شما با رئیستان زیاد خوب نبود، یادداشتی بنویسید و حتی اگر بهترین شغل یا رئیس را نداشتید، فقط چیزهای مثبت را در آن بنویسید. لازم نیست دروغ بگویید یا چاپلوسی کنید، فقط قدردانی خود را نشان دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      ممنونم.کمکم کردید

    • ساغر

      خیلی خوب بود ممنون..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج